bij boxed cpu's hoeft dat niet, daar zit op de cooler zon laagje (wat geleid)
A wise man's life is based around fuck you
Laatst nog getest met een 1.8 - s478Op zondag 03 februari 2002 19:41 schreef zwelgje het volgende:
bij boxed cpu's hoeft dat niet, daar zit op de cooler zon laagje (wat geleid)
Met een beetje zilverpasta draaide het toch ongeveer 4 graden cooler.
* InSPiRE gebruikt altijd pasta tussen proc en cooler
Dat is leuk dat rAcEr dat doet, ik doe altijd boter op mijn brood, ik heb alleen dan niet gezegd of dat beter/handiger is.Op zondag 03 februari 2002 19:54 schreef rAcEr het volgende:
* ronaldmathies gebruikt altijd pasta tussen proc en cooler
Als je een reactie geeft geef dan een iets nuttigere reactie dan dit.
En ik gebruik ook altijd pasta op mijn proc, dit omdat de pasta die je intel/amd erop doen niet altijd even goed is, beste is gewoon zilverpasta (bijvoorbeeld Artic Silver, kosten ongeveer 12 Euro maar dan hebbie genoeg voor de komende 40 procs ofzo).
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Welke pasta? Chocolade? Of die ene met 2 kleuren.Op zondag 03 februari 2002 19:54 schreef rAcEr het volgende:
* Amd RuLuzzz gebruikt altijd pasta tussen proc en cooler
Nee, hij gebruikt tandpasta.Op zondag 03 februari 2002 19:54 schreef rAcEr het volgende:
* StarTAC gebruikt altijd pasta tussen proc en cooler
Klopt!Op zondag 03 februari 2002 20:07 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Nee, hij gebruikt tandpasta.(dat schijnt trouwens wel echt te werken!)
ja lach maar....;)
On-topic: Ja, zeker doen, anders word ie te heet en krijg je die fantastische speedstep en draait ie op halve snelheid
Op de p4 an je het uitproberen, omdat die dingen toch haas niet willen doorfikken.Op zondag 03 februari 2002 20:07 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Nee, hij gebruikt tandpasta.(dat schijnt trouwens wel echt te werken!)
En wat zijn de temp zonder pasta?Op zondag 03 februari 2002 20:10 schreef caesartje het volgende:
[..]
Klopt!Heb hier een Athlon TB 800 draaien (slot A nog
) met als koelpasta: jawel, tandpasta
De eerste dag ruik je t een beetje, maar werky perfect. Nu, zo'n jaar later, nogsteeds 29/30 idle, 35 stressed
ja lach maar....;)
Ja dat ga ik proberen op me ThunderbirdOp zondag 03 februari 2002 20:11 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
En wat zijn de temp zonder pasta?
PS: je volgende post word je 1000ste
Maar hoeveel graden kouder wordt je cpu met tandpasta ipv met de normale siliconen rotzooi die je bij je cooler krijgt? Als het echt goed werkt ga ik het ook wel proberen, geleid namelijk natuurlijk ook geen electriciteit.Op zondag 03 februari 2002 20:10 schreef caesartje het volgende:
[..]
De eerste dag ruik je t een beetje, maar werky perfect. Nu, zo'n jaar later, nogsteeds 29/30 idle, 35 stressed
ja lach maar....;)
* InSPiRE gebruikt altijd duopenottie (chocola dus)
En waarom? omdat het lekker is!
duhhh..
En ik gebruik ook altijd pasta op mijn proc, dit omdat de pasta die je intel/amd erop doen niet altijd even goed is, beste is gewoon zilverpasta (bijvoorbeeld Artic Silver, kosten ongeveer 12 Euro maar dan hebbie genoeg voor de komende 40 procs ofzo).
En waarom? omdat het lekker is!
Jij heb een TB 1.3 ghz, das socket a, die worden weer een stuk heterOp zondag 03 februari 2002 20:13 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Maar hoeveel graden kouder wordt je cpu met tandpasta ipv met de normale siliconen rotzooi die je bij je cooler krijgt? Als het echt goed werkt ga ik het ook wel proberen, geleid namelijk natuurlijk ook geen electriciteit.
Ik heb overigens Prodent gebruikt
Ze kunen wel lopen zonder koelpasta hoor.Op zondag 03 februari 2002 20:13 schreef caesartje het volgende:
[..]
Ja dat ga ik proberen op me Thunderbirdsukkel...
PS: je volgende post word je 1000ste(zie net dat ie op 999 staat
) congrats
Dit is mijn 3x dat ik de 1000 passeer
Ik heb het ook niet echt nodig (idle 44/stressed 52), iig bedankt voor de waarschuwing. Maar ik heb nu nog normale siliconenpasta (zat bij mijn CoolerMaster HHC-001) en ik wil wel graag weten of het met arctic silver veel verschil maakt.Op zondag 03 februari 2002 20:15 schreef caesartje het volgende:
[..]
Jij heb een TB 1.3 ghz, das socket a, die worden weer een stuk heterIk weet uit ervaring dat het zeker wel effectief is, ik bedoel, wil nie wete wat dat ding zonder word
zou t alleen niet wagen op jouw proc.
Ja kunnen ze wel doen, maar dat risico ga ik niet nodeloos lopen, hij zal wel niet burnen, heb toch me hand op de power knop in dat gevalOp zondag 03 februari 2002 20:18 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
Ze kunen wel lopen zonder koelpasta hoor.
Dit is mijn 3x dat ik de 1000 passeer
Ik denk een paar graadjes...2 tot 4 ongeveer..Op zondag 03 februari 2002 20:19 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet echt nodig (idle 44/stressed 52), iig bedankt voor de waarschuwing. Maar ik heb nu nog normale siliconenpasta (zat bij mijn CoolerMaster HHC-001) en ik wil wel graag weten of het met arctic silver veel verschil maakt.
Maakt het ook veel uit of ik dan Arctic Silver II of III koop?Op zondag 03 februari 2002 20:22 schreef caesartje het volgende:
[..]
Ik denk een paar graadjes...2 tot 4 ongeveer..
Tussen 2 en 3 zit niet zo heel veel vershil in hoor. Maar in de prijs wel.Op zondag 03 februari 2002 20:23 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Maakt het ook veel uit of ik dan Arctic Silver II of III koop?
AARG me Athlon staat nu idle in bios op 49 graden, ik hou jullie op de hoogte
(passief=naief)
54/55 graden ondertussen
-> Mocht dit lukken heb is de hdd nog het luidruchtigst
.
54/55 graden ondertussen
Ik heb trouwens hier nog wel een tubetje Silver Grease liggen (25% silver), is Arctic Silver echt veel beter of alleen maar 10x zo duur?
56 Graden, mocht hij de 60 halen gaat toch echt de fan aan.
Heb nu core voltage op 1.50 volt staan (ja hij houd t stabiel tot nu toe iig) en blijft op de 57 steken. Ik begin zenuwachtig te worden
Nog maar es met AS2/3 proberen.
Heb nu core voltage op 1.50 volt staan (ja hij houd t stabiel tot nu toe iig) en blijft op de 57 steken. Ik begin zenuwachtig te worden
Welke voeding heb je dan? Die maakt bij mij het meest lawaai. (ik heb trouwens wel mijn HHC-001 op 4000 toeren draaien, op 7000 is het echt verschikkelijk)Op zondag 03 februari 2002 20:25 schreef caesartje het volgende:
AARG me Athlon staat nu idle in bios op 49 graden, ik hou jullie op de hoogte(passief=naief)
54/55 graden ondertussen-> Mocht dit lukken heb is de hdd nog het luidruchtigst
.
Een Codegen voeding in een Codegen kast, 2 maal dezelfde naast elkaar ook zelfe kast, wel andere inhoud, staan mooi tegen mekaar ookOp zondag 03 februari 2002 20:31 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Welke voeding heb je dan? Die maakt bij mij het meest lawaai. (ik heb trouwens wel mijn HHC-001 op 4000 toeren draaien, op 7000 is het echt verschikkelijk)
Iig: deze is een 350watt Codegen en die in de computer waar ik nu op werk (Duron 900), zit dezelfde, maar dan 300 watt. Ook heel stabiele voedingslijnen moet ik zeggen, heel tevreden over
Wat betreft project Passief=Naief heb ik t voor het moment opgegeven
Hij bereikte idle in de bios al de 60 graden. 1 van de 2 fans aan en hij is tot nu toe alweer teruggekeerd naar 37 graden. Als ik goeie koelpasta heb gehaald probeer ik t nog wel es.
Overigens: Die 2 cases heb ik tussen een half jaar en een jaar geleden gekocht voor 99 gulden (per stuk)
(inc voeding).
Overigens: Die 2 cases heb ik tussen een half jaar en een jaar geleden gekocht voor 99 gulden (per stuk)
Verwijderd
Tandpasta werkt evengoed als normale koelpasta...dus in tijden van nood (geen artic silver) gebruik dan gewoon tandpasta..Op zondag 03 februari 2002 20:10 schreef caesartje het volgende:
[..]
ja lach maar....;)
On-topic: Ja, zeker doen, anders word ie te heet en krijg je die fantastische speedstep en draait ie op halve snelheid(tenzij je dat geen probleem vind natuurlijk
)
Kan je die nog steeds kopen? Ben ik wel in geinteresseerd. Ik ben namelijk niet zo heel tevreden over mijn Aopen HQ45 (250 Watt;(). Waar heb je ze gekocht?Op zondag 03 februari 2002 20:42 schreef caesartje het volgende:
Wat betreft project Passief=Naief heb ik t voor het moment opgegevenHij bereikte idle in de bios al de 60 graden. 1 van de 2 fans aan en hij is tot nu toe alweer teruggekeerd naar 37 graden. Als ik goeie koelpasta heb gehaald probeer ik t nog wel es.
Overigens: Die 2 cases heb ik tussen een half jaar en een jaar geleden gekocht voor 99 gulden (per stuk)(inc voeding).
Etelcom in Rotterdam heeft ze, stelletje Koreaanse dozenschuiversOp zondag 03 februari 2002 20:51 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Kan je die nog steeds kopen? Ben ik wel in geinteresseerd. Ik ben namelijk niet zo heel tevreden over mijn Aopen HQ45 (250 Watt;(). Waar heb je ze gekocht?
Welk type heb je? Ik vind ze er trouwens nog leuk uit zien ook op de site.Op zondag 03 februari 2002 20:53 schreef caesartje het volgende:
[..]
Etelcom in Rotterdam heeft ze, stelletje Koreaanse dozenschuivers(lekker goedkoop maar het woordje service kennen ze niet
).
Hij staat in de prijslijst die je kan downen in xls formaat als "Deluxe Midi Tower 300watt" voor €45. Is een andere als op de plaatjes van de etelcom site (http://www.etelcom.nl)Op zondag 03 februari 2002 20:56 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Welk type heb je? Ik vind ze er trouwens nog leuk uit zien ook op de site.
Ik durf ook niet te zeggeb of je dezelfde voeding krijgt trouwens!!! Heb namelijk 2 gelijk uitziende kasten daar gehaald voor dezelfde prijs, de een wat later dan de ander, had ook 350 watt voeding
Zal zo wel f plaatje van die case zoeken....
iig bedankt, maar die voeding is dus wel lekker stil? Dat vind ik wel belangrijk namelijk.Op zondag 03 februari 2002 21:08 schreef caesartje het volgende:
[..]
Hij staat in de prijslijst die je kan downen in xls formaat als "Deluxe Midi Tower 300watt" voor €45. Is een andere als op de plaatjes van de etelcom site (http://www.etelcom.nl)
Ik durf ook niet te zeggeb of je dezelfde voeding krijgt trouwens!!! Heb namelijk 2 gelijk uitziende kasten daar gehaald voor dezelfde prijs, de een wat later dan de ander, had ook 350 watt voedingdus weet niet of jij dezelfde zal hebben!
Zal zo wel f plaatje van die case zoeken....
http://www.aone.co.uk/assets/images/cas/6001-400.jpg
Hier kon ik een plaatje vinden
Nogmaals deze waarschuwing: ik weet _NIET_ of je dezelfde voeding er in zal hebben aangezien ik 2keer dezelfde case onder dezelfde naam maar met andere voeding heb gekregen! Wil je echt 100% zeker weten dat je voeding stil en goed is, neem dan een Enermax.
http://www.codegenr.com/ <- Zojuist website fabrikant gevonden
Nogmaals deze waarschuwing: ik weet _NIET_ of je dezelfde voeding er in zal hebben aangezien ik 2keer dezelfde case onder dezelfde naam maar met andere voeding heb gekregen! Wil je echt 100% zeker weten dat je voeding stil en goed is, neem dan een Enermax.
http://www.codegenr.com/ <- Zojuist website fabrikant gevonden
Zit er aan de achterkant van die kast ook plaats voor een case Fan? En anders, wat zijn goede losse voedingen? In iedergeval heel erg bedankt voor alle moeite.Op zondag 03 februari 2002 21:14 schreef caesartje het volgende:
http://www.aone.co.uk/assets/images/cas/6001-400.jpg
Aan de achterkant is plaats voor 1 extra case fan (8 cm d8 ik) en aan de voorkant ook nog 1. Zitten 4 cdrom en 2 diskkette bays in. Goede en vooral ook stille voedingen zijn Enermax, betaal je ook wel voor... ICQ 68378301 of msn richardvanlooijen@hotmail.com anders f.Op zondag 03 februari 2002 21:28 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Zit er aan de achterkant van die kast ook plaats voor een case Fan? En anders, wat zijn goede losse voedingen? In iedergeval heel erg bedankt voor alle moeite.
Pagina: 1