Mijn firewall onderschept geregeld een ICMP type 10 code 0 naar 224.0.0.2 (all-routers.mcast.net) een tracert of ping naar deze server levert alleen time-outs op. Zegt iemand dit wat?
Adressen in de 244.x.x.x range worden gebruikt voor IP multicasting. Geen enkel gevaar.
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
IP Multicasting is dat je een IP pakketje ineens naar heel veel machines tegelijk stuurt.
(ongeveer)
(ongeveer)
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
begrijp ik niet, het is een icmp-paketje van mijn compu naar dit ip. doet mijn pc aan multicasting? Of doet dit ip een multicasting naar o.a. mijn IP en onderschep ik alleen de reply? dat laatste lijkt me waarschijnlijker.
En dan nog waar is dat multicasting dan goed voor, ik heb er ook nog nooit van gehoord.
En dan nog waar is dat multicasting dan goed voor, ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Multicasting is o.a. goed voor b.v. video.
het word dan maar een keer verstuurt i.p.v. naar elke PC die het wil bekijken een aparte stream te starten, dit scheelt dus enorm in bandbreedte.
het word dan maar een keer verstuurt i.p.v. naar elke PC die het wil bekijken een aparte stream te starten, dit scheelt dus enorm in bandbreedte.
heb 't ook, ff snel whoisje gedaan:
University of Southern California (NET-MCAST-NET)
Information Sciences Institute
4676 Admiralty Way
Marina Del Rey, CA 90292-6695
begrijp nou alleen niet wat ik met de
University of Southern California zou moeten.
en als ik tcpdump moet geloven heeft iedereen dat hier dus zal wel normaal zijn..
Nog iets vaags wat ik de laatste paar dagen tegen kom:
Jun 23 00:25:08 home kernel: 212.142.28.106 sent an invalid ICMP error to a broadcast.
dit gebeurt volges mij om 't halve uur ofzow
University of Southern California (NET-MCAST-NET)
Information Sciences Institute
4676 Admiralty Way
Marina Del Rey, CA 90292-6695
begrijp nou alleen niet wat ik met de
University of Southern California zou moeten.
en als ik tcpdump moet geloven heeft iedereen dat hier dus zal wel normaal zijn..
Nog iets vaags wat ik de laatste paar dagen tegen kom:
Jun 23 00:25:08 home kernel: 212.142.28.106 sent an invalid ICMP error to a broadcast.
dit gebeurt volges mij om 't halve uur ofzow
Een koe is geen kangaroe
Aargh, dat weet ik wel, maar waarom naar mijn IP? Ik doe niets met video, en al helemaal niet met de uni van California, dus wat is dit dan?
*zucht, jongens lees eerst eens je cursus TCP/IP door....*
Dit is een multi-cast ! Dat wil dus zeggen : iedereen krijgt het ding, en alleen de PC's die naar dat multi-cast-IP luisteren pikken het op. De rest krijgt het dus wel, maar doet er niks mee...
alle IP's van 224.x.x.x tot 239.x.x.x vallen in deze range...
Maak je nou eens niet zo druk, dit is niks !
Dit is een multi-cast ! Dat wil dus zeggen : iedereen krijgt het ding, en alleen de PC's die naar dat multi-cast-IP luisteren pikken het op. De rest krijgt het dus wel, maar doet er niks mee...
alle IP's van 224.x.x.x tot 239.x.x.x vallen in deze range...
Maak je nou eens niet zo druk, dit is niks !
Virussen? Scan ze hier!
Wildhagen, misschien ben jij wat beter ingevoerd in multicasting, maarreh is het dan zo dat dit naar elk willekeurig IP wordt gezonden?? Of alleen bepaalde netwerken?
Wel toevallig dat ik dit altijd krijg vlak nadat ik verbinding met het i-net heb gemaakt....
Wel toevallig dat ik dit altijd krijg vlak nadat ik verbinding met het i-net heb gemaakt....
ISBN-nummers zijn welkom. Iemand?ga een Oreilly boek aanschaffen
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
TCP/IP for dummies ?
De tijden dat tweakers tweakers vriendelijk verder hielpen in cyberspace zijn blijkbaar voorbij. Volgens mij worden hier wel andere vragen gesteld waar RTFM meer op van toepassing is.
Maar goed. Ik wil er toch nog wel even terugkomen, ik onderschep alleen een uitgaande ICMP, en geen inkomende. Ik blijf dat gek vinden. En type 10 staat in mijn lijstje als een router sollicitation. Van de korte uitleg begrijp ik niks, kan iemand met een goede manual het misschien uitleggen?
Maar goed. Ik wil er toch nog wel even terugkomen, ik onderschep alleen een uitgaande ICMP, en geen inkomende. Ik blijf dat gek vinden. En type 10 staat in mijn lijstje als een router sollicitation. Van de korte uitleg begrijp ik niks, kan iemand met een goede manual het misschien uitleggen?
het RouterSollicitation bericht komt erop neer dat jouw computer vraagt welke routers beschikbaar zijn op jouw subnet om (multicast)netwerkverkeer naar buiten af te handelen.
meer (technische) info hier: http://src.doc.ic.ac.uk/computing/internet/rfc/rfc1256.txt
meer (technische) info hier: http://src.doc.ic.ac.uk/computing/internet/rfc/rfc1256.txt
Pagina: 1