Toon posts:

Epox users help mij.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik, en nog iemand die ik ken hebben beide een Epox moederbord en beide hetzelfde probleem. Bij het verzetten of het overschakelen(in een spel) van een EAX effect dan kraakt het geluid even. Dit is erg storend. Hebben meer gebruikers hier last van? Weet iemand hoe het op te lossen is?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Wat is het verzetten of overschakelen van een EAX geluid?
Uh sorry hoor :P

Maar as je bedoelt dat je, als het spel EAX initialiseerd, je geluid kraakt, dan weet ik niet hoe da kom. Ik heb er iig geen last van

Pass es ff wat specs van je bak.. (Welke EPoX, en welke SB?)

/Edit: Oops, je sig :)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

nope, nergens last van met mijn soundkaart. De onboard heb ik nog nooit geprobeerd. Probeer eens nieuwe drivers, doet vaak wonderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn niemand joh. De drivers zijn het iig niet hoor.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:02 schreef marcell het volgende:
Damn niemand joh. De drivers zijn het iig niet hoor.
Al verschillende geprobeerd dan?
Hoe staan de instellingen in de bios voor dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 23:29 schreef caveman85 het volgende:

[..]

Al verschillende geprobeerd dan?
Hoe staan de instellingen in de bios voor dat ding?
Ja, verschillende geprobeerd.
Bios instellingen voor de geluidskaart :? What you mean???

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
een vriend van mij had hetzelfde probleem ongeveer met win2k en xp i.c.m. geluid en hd activiteit. Hij heeft dit opgelost door de NIEUWSTE drivers van www.highpoint-tech.com te halen en deze tijdens de setup van win2k en xp te installeren, dus wanneer er wordt gevraagd om driver diskettes. Ik weet niet of dit op jouw probleem van toepassing is, omdat ik niet weet welk epox bord je gebruikt en welke windows versie.

<edit>
typo in url |:(
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 21:07 schreef kippetje01 het volgende:
een vriend van mij had hetzelfde probleem ongeveer met win2k en xp i.c.m. geluid en hd activiteit. Hij heeft dit opgelost door de NIEUWSTE drivers van www.highpoint-techt.com te halen en deze tijdens de setup van win2k en xp te installeren, dus wanneer er wordt gevraagd om driver diskettes. Ik weet niet of dit op jouw probleem van toepassing is, omdat ik niet weet welk epox bord je gebruikt en welke windows versie.
ehm, zie sig.

Maar for the lame people.
WinXP pro
Epox 8KHA+

En BTW, je link werkt niet.

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
ok de url moet dus zijn : www.highpoint-tech.com

Verwijderd

Gaat het om on board sound?
Bij mijn KT266Pro2-RU "kraakt" het on board geluid ook voordurend, maar mijn terratec ewx 24/96 kaart geeft een volledig schoon geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om mijn SB live! Niet de onboard sound. Die staat uit.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 22:02 schreef marcell het volgende:
Het gaat om mijn SB live! Niet de onboard sound. Die staat uit.
Tja zeg dat dan eerder.

Wel in de goede aansluiting gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 22:29 schreef caveman85 het volgende:

[..]

Tja zeg dat dan eerder.

Wel in de goede aansluiting gedaan?
yepp

Verwijderd

Heb je de soundblaster al in andere PCI sloten gehad? De SB Live!'s zijn hier nogal berucht om nl...

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Ik heb hetzelfde met mijn Audigy kaart, ik dacht eigenlijk dat dit kwam door die PCI-latency bug, dat die kraakt omdat er tegelijkertijd veel harddiscactiviteit is....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 11:04 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb hetzelfde met mijn Audigy kaart, ik dacht eigenlijk dat dit kwam door die PCI-latency bug, dat die kraakt omdat er tegelijkertijd veel harddiscactiviteit is....
Ik heb die patch, dus dat lijkt me niet.
Maar ik zal is een ander pci slot proberen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 05 februari 2002 22:20 schreef marcell het volgende:

[..]

Ik heb die patch, dus dat lijkt me niet.
Maar ik zal is een ander pci slot proberen.
En in welk PCI slot heb je je soundcard nu dan ?
Op mijn pc heb ik nog nooit problemen gehad.
In het 3de PCI slot werkt de soundblaster live het beste. In het 4de PCI slot heb ik mijn 3c905 netwerkkaart.
Zo mag je nergens problemen mee hebben.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Kijk ook even naar de tweakersnet nieuwsrubriek onder het hoofdje audigy (en soundblaster) bug. De verschijnselen lijken er verdacht veel op.

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb ook krakend geluid met de SB128pci op mijn EPox. Dit is echter alleen aanwezig als ik de Halt-functie in de bios aanzet via WPCRedit. En het is idd dan, zoals iemand al zei, alleen als iets anders ook op je pci brigde zit dus je harddisk moet ff wat laden ofzo. Onder spellen heb je dus niet altijd gekraak omdat ie niet continue de pci bridge gebruikt maar onder Winamp of een divx heb je continue dat gekraak wegens het constant lezen van je harddisk.

Ik heb dus ook een VIAlatencypatch geinstalleerd en laatste 4-1's maar heb het onder normale omstandigheden dus niet maar met Halt-functie aan wel. Ik snap dat je helemaal gek wordt van dat geluid want het is niet om aan te horen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 22:56 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

En in welk PCI slot heb je je soundcard nu dan ?
Op mijn pc heb ik nog nooit problemen gehad.
In het 3de PCI slot werkt de soundblaster live het beste. In het 4de PCI slot heb ik mijn 3c905 netwerkkaart.
Zo mag je nergens problemen mee hebben.
En welke bedoel je met de 3de en 4de. Tel je van boven of onder?

• Rick2001

Rick2001

De PCI sloten beginnen altijd vanaf de AGP poort, dus van bovenaf in de meeste gevallen. (Ligt natuurlijk aan de case die je hebt wat boven en wat onder is. >:) )

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

heb je geen conflicten ofzo? check in je systeminfo voor conflicts.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Probeer eens een kaart van een ander merk.
Sb-live en de via chipset willen elkaar nogal eens bijten.
Het is een nog niet goed opgelost probleem.
Teratec is niet duur en toch goed.

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 07 februari 2002 09:04 schreef johnbjohn het volgende:
Probeer eens een kaart van een ander merk.
Sb-live en de via chipset willen elkaar nogal eens bijten.
Het is een nog niet goed opgelost probleem.
Teratec is niet duur en toch goed.
Je kunt mij dus niet wijsmaken dat iemand met hetzelfde mainboard en dezelfde soundcard (in hetzelfde PCI slot) wel problemen heeft en een ander niet.
Ikzelf heb mijn SBLive al heel erg lang, en het enige board waar ik data corruptie mee had, toen het probleem net uit was, was op het ASUS a7v133-raid board. Nadat hier bios fixes voor uitgekomen waren, heb ik dit probleem nooit meer gehad. Ook met de daaropvolgende boarden die in mijn bezit zijn geweest heb ik altijd dezelfde geluidskaart gebruikt en nooit problemen gehad.

Pagina: 1