Luidruchtige trilfunctie 6210

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje een nokia 6210, geweldig toestel. Het enige minpunt is dat bij mij de trilfunctie/motor nogal veel lawaai maakt. Als ik in de klas zit en ik heb de beltoon uit en de trilfunctie aan dan hoor je het erg duidelijk als de phone overgaat, erg irritant is dat.
Dus... wat kan ik eraan doen, ik heb geen garantie meer op het toestel dus terug naar nokia is geen optie.

Ik denk zelf dat het ermee te maken heeft dat de batterij ietsiepietsie los zit, iets wat vaker bij nokia's voor schijnt te komen.

Als iemand een idee heeft hoe ik kwade leraren kan voorkomen dan hoor ik het graag :)

• Timmert
  • Niet online
Hmmm, nog niemand?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 21:47 schreef tborgdorff het volgende:
Hmmm, nog niemand?
Niet zo snel schoppen, en een mogelijke optie is om de trilfunctie uit te zetten? Was laatst ook iemand in de klas met tril die hem tegen de muur had liggen. Leek net of er iemand ging boren :P Maar als het mogelijk is moet je gewoon een profiel aanmaken met "geen tril" en zonder beltoon.

• Timmert
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 22:08 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Niet zo snel schoppen, en een mogelijke optie is om de trilfunctie uit te zetten? Was laatst ook iemand in de klas met tril die hem tegen de muur had liggen. Leek net of er iemand ging boren :P Maar als het mogelijk is moet je gewoon een profiel aanmaken met "geen tril" en zonder beltoon.
Sorry voor 't schoppen. Het zou wel een optie zijn om het trillen uit te zetten, maar dan kan ik net zo goed de hele phone uitzetten als ik op school ben, aangezien ik er dan toch niks van merk in de klas.
Ik zit me nu te bedenken dat een heel subtiel piepje misschien een betere oplossing is.
Ik denk dat ik dat maar ga doen.

Ik zie net dat jij ook in Uithoorn woont, waar precies? En dat je VWO doet, Alkwin toevallig? Ik wel namelijk :) 4H4 om precies te zijn :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem zelf ook gehad met mijn 6210, waarschijnlijk zit je trilmotortje los. om dit op te lossen moet je je telefoon open maken. dit doe je door 4 schroefjes onder je batterij te verwijderen en daarna voorzichtig je tel los te klikken, hij zit bovenaan nog vast met 3 of 4 clips. als dit gebeurd is kun je je trilmotor duidelijk zien zitten. als je je tel voor je hebt met je display naar boven dan zit je trilmotor net iets boven je scherm aan de linkerkant.
Succes

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:59
offtopic:

ik ook uithoorn, alkwin 5h1!

Verwijderd

Ik weet niet wat je onder luidruchtig verstaat, maar als het doodstil is klinkt mijn trilmotor ook vrij hard. Ik denk dat het gewoon zo hoort en ik zou hem zeker niet openmaken!

Maareh mag jij wel bellen in de klas? :+

• J0YR1D3R
  • Niet online
Als je trilmotortje tegen je batterij zit zal ik wel effe naar kijken als dat het probleem kan verhelpen.

offtopic:
Ik zit in 6v1

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
1 harde piep is ook een goeie optie.

Ik heb op mijn werk altijd 1x piep als profiel aanstaan. (naam natuurlijk zelf verzonnen. :) ) dat is niet storend en je hoort het toch wel.

PIEP!

Hoppakee telefoon of sms.... Ik vind overigens dat SMS geen herrie mag maken is zo superirritant. daar heb ik ook al sinds jaar en dag gewoon 1x piepen aanstaan. Maarja smaken verschillen en sommige mensen irriteren zich sneller aan dingen..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

De oudere trilfuncties zijn nou eenmaal nog niet gebouwd op geluid maar om 1 functie de tril. Vandaar dat je zo'n hard vibrerende telefoon hebt. Wat zou je kunnen doen, het trilmotortje vervangen door een nieuwer motortje.

• Telco
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op school moet je gewoon opletten, niet telefoneren... >:)

Vandaag geen signature

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
RMA sturen ? :+

• Timmert
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 01:07 schreef RutgerFR het volgende:
offtopic:

ik ook uithoorn, alkwin 5h1!
Hehe cool :)

Ik kies voor de optie van 1 harde piep, openmaken doe ik zeker niet, veel te risky.

En of ik mag bellen in de klas... bij sommige leraren wel, maar bij anderen zeker niet! Tis toch altijd wel fijn om te weten wanneer iemand je probeert te bellen of te smsen he...

En voor de alkwinezen onder ons: ik geloof niet dat Hm ermee zit als je belt in de klas... Mits het zachtjes is...
Bij de Cock moet je het niet proberen, dan ben je je phone geheid kwijt...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Maar al zet je hem op stil, wat ik zelf ook altijd heb, kan je toch ook zien wie er gebelt heeft? Nu loop je het risico te vergeten je telefoon op piep te zetten en dan gaat ie alsnog trillen. Met als gevolg dat hij toch wel eens ingenomen kan worden.

offtopic:
Half Alkwin zit hier zo ongeveer. Ennuh, nog iets, voordeel van 6v is dat ze je phone niet afpakken :P en dat je veels te laat binnen kan komen wandelen.

• Timmert
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 17:31 schreef J0YR1D3R het volgende:
Maar al zet je hem op stil, wat ik zelf ook altijd heb, kan je toch ook zien wie er gebelt heeft? Nu loop je het risico te vergeten je telefoon op piep te zetten en dan gaat ie alsnog trillen. Met als gevolg dat hij toch wel eens ingenomen kan worden.

offtopic:
Half Alkwin zit hier zo ongeveer. Ennuh, nog iets, voordeel van 6v is dat ze je phone niet afpakken :P en dat je veels te laat binnen kan komen wandelen.
Ja ok, maar als er ff geen leraar in de buurt is dan kan ik toch ff snel opnemen als ie ff piept :P

offtopic:
Ken je nog meer alkwinezen hier? Misschien wordt het es tijd voor een GoT meeting @ Alkwin :P

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:58
Doe gewoon een klein stukje papier tussen je batterij en je frontje, dan klemt de batterij wat beter vast.

Misschien helpt het.

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• Timmert
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 18:26 schreef maartenvdv het volgende:
Doe gewoon een klein stukje papier tussen je batterij en je frontje, dan klemt de batterij wat beter vast.

Misschien helpt het.
Dat had ik zelf idd ook bedacht, maar ook dat helpt niet. Ik heb ook op advies van iemand anders een oud simkaartje ertussen gestopt, hij zat toen erg klem, maar hij trilde nog steeds.

Ik zet die trilfunctie gewoon uit!

• J0YR1D3R
  • Niet online
offtopic:
Ik geef je weinig kans op een GoT meeting@Alkwin, het kan wel, maar het zal geen drukte van jewelste worden denk. Alhoewel....
Misschien zitten er in de eerste paar lagen kleine GoTters :P

• Timmert
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 19:24 schreef J0YR1D3R het volgende:
offtopic:
Ik geef je weinig kans op een GoT meeting@Alkwin, het kan wel, maar het zal geen drukte van jewelste worden denk. Alhoewel....
Misschien zitten er in de eerste paar lagen kleine GoTters :P
Hehehe, van die fijne whizzkids, ik ken er wel 1tje uit de 3e :r

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 19:36 schreef tborgdorff het volgende:

[..]

Hehehe, van die fijne whizzkids, ik ken er wel 1tje uit de 3e :r
Namen? Misschien ken ik er een paar van.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:02 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Namen? Misschien ken ik er een paar van.
Hmmz zouden jullie dit misschien via icq/msn/mail kunnen bespreken ;)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 14:32 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Hmmz zouden jullie dit misschien via icq/msn/mail kunnen bespreken ;)
Sorry :+ Doen we dat toch :P

• Timmert
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 14:37 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Sorry :+ Doen we dat toch :P
Add me maar ff op msn: timborgdorff@euronet.nl
Pagina: 1