Toon posts:

Kapotte cd brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP 8100 brander die het na 2 jaar trouwe dienst begeven heeft. Althans hij brandt nog wel, maar ergens aan het eind gaat het fout (inhoudsopgave ofzo). Het rare is dat ik met cd-rw vooralsnog geen problemen heb. Hoe kan dit en wie weet een manier om het bij cd-r weer te laten doen.

P.s. Het ligt niet aan het merk cd-r of brandprogramma, want ik heb inmiddels al 3 vreschillende merken cd's en 3 verschillende programma's gebruik t met allemaal hetzelfde resultaat.

Verwijderd

hij kan gewoon geen cd-r meer fikken punt uit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 03 februari 2002 20:16 schreef daafie het volgende:
hij kan gewoon geen cd-r meer fikken punt uit
Ook lekker kort door de bocht.
Heb je hem toevallig al in een andere machine geprobeerd?

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Wist je dat die brander geen 80min. cd'tjes kon branden?
(ik heb namelijk ook dat ding gehad, en kwam daar pas na een jaar achter... (Een heel doosje verneukt))

Verwijderd

Probleem heb ik twee keer gehad met verschillende branders. Hoe vreemd het ook klinkt: gewoon openmaken en al het aanwezige stof verwijderen. Maak de laser ook even schoon met een wattenstaafje met alcohol.

Bovenstaande kan ook simpeler: gewoon klepje opendoen en de stofzuiger erop zetten.

Het kan natuurlijk altijd dat de brander gewoon kaduk is, maar het is het proberen waard.

Succes >:)

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-04 18:29
Op maandag 04 februari 2002 13:16 schreef mycosis het volgende:
Wist je dat die brander geen 80min. cd'tjes kon branden?
(ik heb namelijk ook dat ding gehad, en kwam daar pas na een jaar achter... (Een heel doosje verneukt))
Ik heb ook een HP8100 en ik brand alleen maar op 80minuten cd's. |:(

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je kunt ook proberen je glijstangen van je lens een beetje in te olien.

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 15:34

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ook meegemaakt, maar dan met een Nec en Plextor die de geest hadden gegeven. Heb je al eens geprobeerd niet op de max snelheid te fikken. Dat wil nl nog wel eens een tijdje goed gaan. Een cd-rw kan ook niet op de max snelheid van de brander gefikt worden.

Maar idd...hij gaat langzaamaan dood.
Pagina: 1