sb pci128 onder winXP prof

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net op een pc winXP prof geinstalleerd, en nu wil er gewoon geen geluid uit komen. Alls is okee geinstalleerd, eerst de windrivers, en daarna de originele van creative. Nix helpt. Er komt gewoon geen geluid ui, ik speel gewoon een geluidje af, maar geluid ho maar.... Dit is al de 2e keer dat ik dit probleem he, ik heb het ook meegemaakt bij een andere pc, waar ik later een player 1024 in gezet heb. Dit is een andere pci128 kaart, en werkte anderhalf uur geleden op win98 gewoon prima. Ik heb winXP schoon geinstalleerd..

wie heeft een id???

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
volume mischien op 'mute' staan?

sb128 zo gewoon moeten werken onder XP (met de ingebouwde drivers)

ga eens naar control panel en dan 'sound' (oid) dan kan je kijken hoe de config van je soundkaart is.

A wise man's life is based around fuck you

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

SB 128 werkt gewoon met standaard XP drivers. Haal anders ff andere van de creative site.

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
haha, nee het volume staat gewoon aan hoor. alle instellingen zijn ook normaal, hetzelfde als bij een andere xp computer die ik heb, met daarin ook een pci 128.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

VIA + Creative is :r :r :r :r :'(

Ik heb helaas geen oplossing voor je :( Maar Creative (of VIA) dumpen is de beste oplossing >:)

webOS all the way!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dat het geluid het helemaal niet doet klinkt (of klinkt juist niet ;) ) als een hardware-probleem.

Probeer de boxen eens anders aan te sluiten... volumes van xp en winamp e.d. ff te veranderen ...

Krijg je ook geen conflicten te zien bij de device manager ?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

heb hier een a7v133 (kt133a) en sb128 prima werken onder XP met standaard drivers. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
kan het zijn dat windows standaard zijn geluid via de onboard geluidskaart staat of te spelen? (voorkeurs apparaat moet je dan installen in het configuratiescherm

A wise man's life is based around fuck you

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Even met de 'preferred playback devices' rommelen in het configuratiescherm ('sounds and multimedia') en op SB128 zetten.
Ik had er ook last van na de installatie van XP dat nergens geluid uit kwam.

/edit

En wie heeft er nou iets aan zo'n antwoord?!
Op zondag 03 februari 2002 18:24 schreef Hermanvh het volgende:
VIA + Creative is :r :r :r :r :'(

Ik heb helaas geen oplossing voor je :( Maar Creative (of VIA) dumpen is de beste oplossing >:)
Houd dan gewoon je irritante bek dicht...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zondag 03 februari 2002 18:31 schreef Kokkers het volgende:
Even met de 'preferred playback devices' rommelen in het configuratiescherm ('sounds and multimedia') en op SB128 zetten.
Ik had er ook last van na de installatie van XP dat nergens geluid uit kwam.

/edit

En wie heeft er nou iets aan zo'n antwoord?!
[..]

Houd dan gewoon je irritante bek dicht...
Het is toch algemeen bekend dat VIA + Creative een rampcombinatie is! Dat mag ik dan toch gewoon ff zeggen!

Ik vind het lullig voor m! Ik had zelf ook verschrikkelijk veel gedonder :( Nu heb ik een K7S5A met SiS735 en weg alle probs >:)

webOS all the way!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 18:46 schreef Hermanvh het volgende:

[..]
Het is toch algemeen bekend dat VIA + Creative een rampcombinatie is! Dat mag ik dan toch gewoon ff zeggen!

Ik vind het lullig voor m! Ik had zelf ook verschrikkelijk veel gedonder :( Nu heb ik een K7S5A met SiS735 en weg alle probs >:)
Je had het iets subtieler kunnen zeggen, maar in de basis heb je gewoon gelijk. VIA en Creative samen zorgt voor problemen, zelfs met de nieuwste Creative Audigy (waar ligt dan het probleem???).
Ik HAD ook problemen met m'n sb128pci && Win2k/WinXP , maar met het inschakelen van de Memory Hole in de BIOS was dat gelukkig verholpen.

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik heb zelf een Abitch KT7 en een gaar ISA SB 16(?)
En die doet het perfect
zelfs onder WinXP als zijnde ISA

Ik ben ook geen fan van Creatvie maar ik kreeg de kaart gratis :-D

verder zou iedereen met het grovere taalgebruik moeten stoppen en op FokForum verder gaan...

I got a problem-solver and its name is revolver

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Tis opgelost, ff het kaartje in een volgend PCI slot gedrukt, blijkbaar ergens een conflictje, en dat terwijl er in d device manager geen conflicten te bekennen waren.

maar goed, thankzz 4 helping me

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 18:46 schreef Hermanvh het volgende:

? heb ik echt nog nooit van gehoord?

(buiten creative gf2 + bepaald asus mobo met via chip)
Pagina: 1