Harde schijf weg na verplaatsing...

Pagina: 1
Acties:

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 20:20
Ik heb een AMD 900, met daaraan een 20 Gig(ata100)+40 Gig(ata100)... die 20 G blijft zoals hij is... die 40 Gig (ata100) die gaat eruit. Dus heb ik een nieuwe 40 gig gekocht.

De nieuwe 40g heb ik tijdelijk even als Primary IDE op het moederbord geprikt en geformatteerd met Partition Magic. Toen vanaf de 40g (ata100) alle data overgepompt naar de nieuwe schijf. Vervolgens de ata100 40g eruit gehaald en de nieuwe schijf als ata100 eraan gehangen...

Probleem: De nieuwe schijf van 40 Gig is niet meer te lezen... Windows 98se ziet em wel, maar niet als mooie schijf met een lettertje... als ik hem wil bekijken vraagt ie of ik hem wil formatteren...

Maar ik wil hem nu gewoon kunne lezen als ata100 onder windows... iemand enig idee???

• ezwizard
iemand? pls... anders ben ik zo'n 20 gig aan data (films,games enz) kwijt!!!!!

• ezwizard
ik heb inmiddels van alles geprobeerd, schijf weer aan gewone ide gehangen als master/slave, weer terug aan ata100 (poort2) als master/slave.... allemaal geen succes...

misschien dat iemand een antwoord kan geven op de volgende vraag:

Als ik op een schijf 20g aan data heb staan en op die schijf staat al een primary en extended partitie, wat gebeurt er dan met die data als ik in die extended partitie een logical partitie aanmaak? Zou ik dan mijn data weer kunen lezen? Ik zou dit dan doen met Partition Magic...

• ezwizard
ok... nou k heb dus besloten om die nieuwe schijf van 40G maar gewoon op nieuw te partitioneren... blijkt dat ie niet meer dan 32 Gig wil indelen??? hoort iets van 37,2G beschikbaar te zijn... :(

Iemand een idee?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Je mainboard zal wel een 32gb limit hebben...

• ezwizard
Lijkt me sterk, is een Asus A7V133... kdenk dat die toch wel wat meer kunnen hebben.. daarnaast is de BIOS geupgrade naar 1007, 1 van de laatste dus dat zal het probleem niet zijn...

• ezwizard
is het trouwens niet zo dat als je gewoon een schijf kan lezen op de "gewone" IDE poort, dat als je die vervolgens achter een andere schijf op de ATA100 (Promise) IDE poort hangt, dat je hem dan ook nog gewoon kan lezen??? (dat doet ie namelijk ook niet meer)... :(

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 19:06 schreef ezwizard het volgende:
iemand? pls... anders ben ik zo'n 20 gig aan data (films,games enz) kwijt!!!!!
Het is niet de bedoeling dat je je topic zo omhoogtrapt.

• ezwizard
Het is niet de bedoeling dat je je topic zo omhoogtrapt.
Snap ik... sorry... maar geef een oplossing en ik ben weg... :)

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
Op maandag 04 februari 2002 10:08 schreef ezwizard het volgende:
Lijkt me sterk, is een Asus A7V133... kdenk dat die toch wel wat meer kunnen hebben.. daarnaast is de BIOS geupgrade naar 1007, 1 van de laatste dus dat zal het probleem niet zijn...
Zullen jumpers wel verkeerd staan

De middelste 2 pinnetjes is de limiet jumper.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Als je het helemaal niet lukt... probeer ff of je met een linux boot disk met ata100 ondersteuning je HD kan zien. Zoja... moet je ff een cdtje bakken met wat brandsoftware ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• ezwizard
Schijf heeft geen last van limiet... in de allereerste configuratie heeft ie het gedaan als volwaardige schijf van 40 G...

Inmiddels doet de schijf het... hij wil er alleen met geen mogelijkheid meer dan 31,4 G van maken... :(

update: ook niet na een grondige scandisk...

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 20:59
lijkt alsof die schijf verrot is?

btw ik vertrouw partition magic nooit!
maargoed iemand anders zal wel het tegenovergestelde hebben.

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Partition Magic ruled daar moet je niet mee F*ucken!!1
het enige probleem wat je misschien fout hebt gedaan is dat je op de grote disk geen Primaire P. hebt gemaakt...
kortom je besturing systeem kan het niet gebruiken...

Limiet van de Data lijkt het mij in elkgeval niet... :? hoe kom je er trouwens op... hij zei toch niet dat hij zijn jumpers of iets dergelijks had veranderd...

maar goed...
jij komt dus niet je windows in of dat wel ??
zet anders w98 of iets dergelijks op je 20GB en dan Partition Magic er op knallen en kijken wat je HD er van vind... als alle data eraf kan --> dan delete je gewoon al je P'z en dan opnieuw doen....

anders druk je links onderin op "Create P."
en dan stappen volgen... werkt altijd goed...
suc6

als het niet lukt wil ik toch graag ff je antwoord horen...
mvg,
B@MB@M
:Y)

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• ezwizard
(even voor de duidelijkheid, ik was niet helemaal helder denk ik... :) ) Er zitten nu twee schijven in mijn systeem; 1 van 20G en 1 van 40G...

Op de schijf van 20G staat W98se al zolang als ik aan het kloten ben. OOk vanaf het begin staat daar al Partition Magic, FDISK, en later FreeDOS Fdisk op...

Alle programma's geven hetzelfde: ze willen allemaal niet meer dan 31,4G beschikbaar stellen op mijn 40G. Ik heb zelfs headertjes en cylindertjes gechecked in het bios door de schijf weer aan een gewone IDE poort te hangen en te kijken of het klopte met wat Maxtor op hun site vermeld, maar helaas klopte dat ook... :( :)

Duuuuss, ik denk dat de schijf vandaag terug gaat naar de winkel waarna ik mijn geluk ga beproeven met een nieuw exemplaar...
Pagina: 1