Iemand ervaring met temperaturecontrolled CPU fan?

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:44
Ik heb net m'n nieuwe systeempje voor het eerst opgestart en de koeler draait eerst een paar toeren, dan stopt ie weer, tien seconden later weer een paar toeren, dan weer niks meer. 't Is een Spire Fridgerock. (5U213C1H3G) Heb ik nu m'n koeler verkeerd aangesloten, issie stuk, of komt het door die temperatuurgestuurde feature??????? :?

Verwijderd

Of je fan is kapot of je hebt hem niet goed aangesloten. Ik zou in ieder geval als de donder zorgen, dat hij goed draait voordat je cpu te warm wordt en naar de schroothoop kan.

Verwijderd

Het lijkt me dat hij idd kapot is. Anders zou je wel een hoop betaald hebben voor dat ding. En dan nog, een paar toeren is nog niet goed |:( Waarschijnlijk loopt ie ergens aan tegen de rand. Ik zou heel snel je comp uit zetten, en em terug brengen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Hoe check je dit?
Zie je het werkelijk aan de fan dat ie echt stopt, of zie je het softwarematig?

Er zijn namelijk zat proggies die dit voor je checken en vol rare bugs zitten of gewoon niet te vertrouwens zijn.

• Ronald Koeman
Gelukkig kan ik in 't opstartscherm zien hoe heet de CPU wordt, als die boven de 40 graden zit zet ik 'm weer uit voor de zekerheid :)
Volgens mij kan de fan niet verkeerd zijn aangesloten: Heb 3 keer gecheckt of 't 't goeie aansluitpoortje is...en verkeerdom ofzo is ook niet mogelijk lijkt me :? Ik heb de fan eerst per ongeluk aan de POWER FAN aansluiting gehad, kan ik 'm daarmee hebben opgeblazen o.i.d.??

• Ronald Koeman
Ja ik zie 't gewoon heb de kast nog open :)

• Ronald Koeman
Als ie aanloopt zou ik dat dan niet moeten kunnen horen?

Verwijderd

boven de 40 graden?! hehe... mijn proc is idled al 50 :p

• Ronald Koeman
't Is een XP 1700+. Wil gewoon geen risico nemen. Denk heus wel dat ie meer aankan :)

• Ronald Koeman
Bios flashen, zou dat helpen?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Het is een temperature controlled fan. Als je processor niet boven een door Spire vastgestelde "alert waarde" komt, doet ie niks, waarom zou ie? Hij is dan genoeg gekoeld. Als je aan het unrealen bent, dan zal ie het moeten doen. Kijk ff in je bios hoe warm je proc word. Blijft ie op ongeveer 45 graden, dan doet ie het toch gewoon? Hij hoeft niet altijd te draaien als de processor koel genoeg is.

Daarentegen, volgens de specs zou die minimaal 3000 toeren moeten draaien. Hijs dus denk ik wel dood.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1