Toon posts:

geen bios, beeldscherm na eerste boot wel na reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, nu ik mijn raid-array heb verwijderd en er een extra schijf in heb geplaatst
boot mijn compu niet na een eerste boot-up (beeldscherm blijft uit, ziet mijn dvd en cd-rw, wat hdd-activiteit en verder niets), pas na een reset werkt het.
Denk aan bijv. voeding omdat ik inmiddels 3 harde schijfjes, 1 dvdspeler, 1 cd-rw en 5 koelers (4 case, 1 proc) erop heb zitten, aan de andere zou het dan na de reset ook niet moeten werken.
Geheugen zal het niet zijn.

Is ongeveer opgetreden na het verwijderen van mijn raid-array en het installeren van een derde schijf.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb dit ook gehad (precies dezelfde symptonen) uiteindelijk ging het steeds langer duren voordat ik beeld kreeg (steeds vaker resetten). het moederbord is daarna binnen best korte tijd doodgegaan..

dus als het steeds langer gaat duren voordat hij doorstart vrees ik het ergste...

Verwijderd

Topicstarter
De eerste keer booten werkt helemaal niet, bij een 1 reset wel, dus niet dat het bij de eerste keer erggg lang duurt en het is altijd 1 maal resetten. Ik gooi mijn videokaart er wel uit, ff kijken wat er gebeurt (mr eerst naar college)

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
had ik ook in combinatie met een Geforce 2 GTS (kreeg bij het opstarten de 'geen-video-kaart-piep' te horen)

Nadat het systeem een tijdje uit geweest was, altijd 2x resetten voordat de boel werkte. Een beetje lastig is het wel, de kt7a heeft dit een half jaartje volgehouden (of het er iets mee te maken heeft weet ik niet)

Vanmiddag gaat de kt7a richting de helden van abit om ff gebruik te maken van zijn garantie want het beestje heeft inmiddels de geest gegeven

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Meet de voedingsspanningen eens na. Aan je configuratie te zien zal vooral de +12V het zwaar te verduren krijgen. Als de spanningen te laag zijn weet je meteen dat het aan overbelasting ligt. En opstarten vanaf een DOSflop, lukt dat wel?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bij mij starte hij ook altijd niet in 1 keer op.. ik moest altijd 1 keer resetten.. alleen naar mate de tijd vorderde moest ik steeds vaker resetten voordat hij wel beeld gaf.. uiteindelijk is dus mijn moederbord overleden.

ik zou dus ook als je nog garantie hebt terug gaan naar de winkel, zo niet dan heb je pech denk ik

Verwijderd

Topicstarter
De 12v zit wel goed geloof ik, constant boven de 12v.
Hij komt de eerste keer opstarten niet eens aan een boot toe, dus ook niet met een dos-flop.

Na deze verhalen is het denk ik niet onverstandig om een nieuw moederbordje te halen (met de garantie uiteraard).

thnx
Pagina: 1