Nieuwe sennheiser hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe hoofdtelefoon uitzoeken, nu wil ik een sennheiser doen. vanwege de goede kwaliteit etc. ik wil een MET draad. wat is een goeie en waar kan ik de prijs vinden. ik dacht zelf aan deze:

EH 2270

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/(allinfo)/4730eng/$file/04730_pro2.jpg

General Description

These audiophile, closed-back monitoring headphones radically exceed expectations. They are ideally suited for a very wide range of applications, from use with choice hi-fi system to professional studio work.

Features

Excellent attenuation of ambient noise (-30 dB max.)
Innovative damping element for controlled diaphragm oscillation
Optimally adapts to the shape of the head
Easily replaceable parts for long life
3 m Kevlar-reinfoced, single-sided, detachable cable
Designed and engineered in Germany
2-year guarantee

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb deze ook, en hij bevalt me zeer goed. Ik vind de kwaliteit uitmuntend en hij zit erg prettig. Ik gebruik hem voor het maken van muziek op m'n synths etc.

Ik weet alleen niet wat je ambities zijn op het gebied met muziek etc, maar dit model is ook vooral bedoeld studiowerk etc. Als je hem alleen gaat gebruiken voor het luisteren van mp3s en gaming dan zou ik een simpeler en goedkoper model kiezen.

• hobbelisback
wat kost ie?

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hem indertijd (ca. 1 jaar terug) gekocht voor fl. 250,- (dat was incl. een korting die ik kreeg). Hij kostte toen normaal 265,-. Ik weet niet wat ie nu kost, maar het zal niet onder de €100,- zijn denk ik, ik vermoed eigenlijk nog steeds rond de oude prijs.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ligt eraan wat je er mee wilt doen..voor monitoring is ie perfect..
voor echt als een audiofiel gaan luisteren, eindmixen maken suggereer ik leiver een open hoofdtelefoon van hun.

Iig geval kan je altijd kwaliteit verwachten van hun.
Ik heb de HD 565 ovation van ze :) :9~

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zondag 03 februari 2002 19:15 schreef gitaarwerk het volgende:
voor echt als een audiofiel gaan luisteren, eindmixen maken suggereer ik leiver een open hoofdtelefoon van hun.

IDD, helemaal mee eens, voor dat soort dingen prefereer ik ook een 'open' boven een 'dichte' koptelefoon. Ik ben zelf sinds kort de trotse bezitter van een Sennheiser HD 590. Voordat ik die kocht ben ik ook een redelijke tijd aan het 'luisteren' geweest. Dus ik raad jou aan om dat ook te doen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja..alles van sennheisser is eigenlijk goed.. ok.. wel boven bepaald budget.. dus.. :)
try it :)

Verwijderd

Sennheiser is veeeeel te duur :( :(

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zondag 03 februari 2002 19:51 schreef -FLoRiaN- het volgende:
Sennheiser is veeeeel te duur :( :(
Voor jou schijnbaar,
Dan zou ik graag van jou willen horen WAAROM je Sennheiser te duur vindt.

Verwijderd

Ja, op zich is het een goed ding, heeft wat mij betreft 2 nadelen.
1. Hij is vrij zwaar.
2. Hij zit vrij los op het hoofd, en omdat ie vrij zwaar is...snap je?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik had deze ook meegenomen in mijn luister shortlist (klein jaar geleden). Vond m een beetke "schel" klinken. Heb uiteindeliijk gekozen voor de Sennheiser HD265 (die weer behoorlijk warm/bassrijk is). Btw ook gesloten.

Nu zou ik trouwens ook zeer serieus gaan luisteren naar de Philips HP890 (is beter boordeeld dan een HD580 in HVT en makkelijk aanstuurbaar) of een AKG K401. Beide open.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep
akg is helemaal goed..we praten dan hier alleen maar over goed en beter :)

ehmz.. over gesloten en open.

Open is wat natuurgetrouwer, maar ookm, zijn de bassen wat minder "boomig" ,..daarom zijn deze dingen voor dj's perfect..die moeten dat juist horen.. daarom gesloten

ik vind em relaxed zitten de hd 565,,.. hij is idd beetje zwaar, maar je krijgt er geen last van, hij is heel transparant,... de hd 580.. als je die wilt..kan je voor erg goedkoop krijgen..niet voor 470,- maar 125 (guldens)

je zou er wel voor naar de radio beurs in dordrecht moeten rijden

Verwijderd

Misschien is mijn hoofd wel aan de kleine kant, weinig hersens, haha, maar ik heb gelukkig ook nog een HD 250 en een HD 495, en die zitten een stuk steviger. :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025

Is dat niet een gesloten koptelefoon?
Die Evolution is trouwens helemaal niet nieuw :)
Dit is een nieuwe

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(allinfo)/5180ger/$file/5180_pro1.jpg

Verwijderd

Ik heb de HD580 en ik vind hem perfect, die is trouwens open :D :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 03 februari 2002 22:24 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Is dat niet een gesloten koptelefoon?
Die Evolution is trouwens helemaal niet nieuw :)
Dit is een nieuwe

[afbeelding]
nope das een open!
hij is ook niet nieuw..dat weet ik..maar ik had em voor 90 piek gekocht (in HFL)
dus ik kan dat moeilijk weigeren en laten staan :p

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

het mooie van koptelefoons is dat ze meestal een extreem goed geluid voortbrengen voor weinig geld. als je deze kwaliteit in luidsprekers zou aanschaffen zou je duizenden guldens kwijt zijn.

ik heb me ovation HD560 nu al zon 10 jaar (bestaat ie zo lang?) en hij werkt nog als een trein. de binnenkussentjes zijn wel wat stuk maar die heb ik er gewoon uit gehaald. (ze kosten f60,- per stk)

gewoon nakijken of ie goed is, en dan kopen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:49 schreef MUSTI het volgende:
het mooie van koptelefoons is dat ze meestal een extreem goed geluid voortbrengen voor weinig geld. als je deze kwaliteit in luidsprekers zou aanschaffen zou je duizenden guldens kwijt zijn.

ik heb me ovation HD560 nu al zon 10 jaar (bestaat ie zo lang?) en hij werkt nog als een trein. de binnenkussentjes zijn wel wat stuk maar die heb ik er gewoon uit gehaald. (ze kosten f60,- per stk)

gewoon nakijken of ie goed is, en dan kopen
Per stuk?
Per set bedoel je...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kabeltjes kosten etzelfde..per set idd jah

Verwijderd

sennheisers zijn echt heel relaxte hoofdtelefoons. een maat van me heeft er een die lijkt op diegene die jij liet zien.

hij zit fijn, de geluidskwaliteit is uitstekend en hij is lekker licht.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Neem een HD580 *D

Is echt een perfect ding, ik kan hem voor de computer de hele dag ophebben, ik merk er niks van :)

Hij is namelijk 'open' Minder leuk voor je ouders als ze op bed liggen maar ze 'ademen' en dat is erg prettig :)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

sorry per set idd. nog erg duur wel

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..maar et is beter dan zon ding helemaal weggooien..en dat weten ze :)

wat dacht je wat zo'n sennheiser orpheus zou kosten :9~

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zondag 03 februari 2002 16:55 schreef hobbelisback het volgende:
ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe hoofdtelefoon uitzoeken, nu wil ik een sennheiser doen. vanwege de goede kwaliteit etc.
Als je perse een Sennheiser wil is dat uiteraard je eigen keus, maar 'vanwege de goede kwaliteit' is niet echt een goed argument. Vooral de goedkopere lijn van Sennheiser vind ik ronduit slecht.

Voor tips over eventuele andere merken kun je zoeken naar andere hoofdtelefoon topics, daar zal ik je niet mee lastig vallen ;)

Iig alvast veel plezier met je nieuwe hoofdtelefoon, welke het ook moge worden..

• hobbelisback
Op maandag 04 februari 2002 10:14 schreef TripleM het volgende:

[..]

Als je perse een Sennheiser wil is dat uiteraard je eigen keus, maar 'vanwege de goede kwaliteit' is niet echt een goed argument. Vooral de goedkopere lijn van Sennheiser vind ik ronduit slecht.

Voor tips over eventuele andere merken kun je zoeken naar andere hoofdtelefoon topics, daar zal ik je niet mee lastig vallen ;)

Iig alvast veel plezier met je nieuwe hoofdtelefoon, welke het ook moge worden..
sennheiser staat toch bekend als een van de beste merken hoofdetelefoon... en er ligt hier beneden ook nog een oudje van ongeveer 10 jaar en daar komt ook nog geweldig geluid uit... en dat is echt niet een hoofdtelefoon van 300 gulden.

Belangrijkste conclusies tot nu toe:

-aangezien ik de hoofdtelefoon niet ga gebruiken voor muziek maken/mixen etc. kan ik dus beter een open hooftelefoon heb ik begrepen uit de reacties

-ik wil een uitmuntende kwaliteit audio voor mijn oortjes hebben: daarom sennheiser

-open hooftelefoon zit beter dan gesloten?

• mr_obb
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Open Hoofdtelefoons klinken gewoon iets natuurlijker. Ze zijn niet echt geschikt voor gebruik op straat, maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Voor het mooiste geluid in de woonkamer zou ik inderdaad voor een open gaan. Ik heb zelf de HD 570 of zoiets. Hij klinkt heerlijk.

Ik heb in de winkel ook geluisterd naar de 590, maar dat vond ik het prijsverschil niet waard. Het kan zijn dat dat bij jou anders ligt.

Als je wil weten wat het effect is van een 'dichte' hoofdtelefoon kan je het beste even je handen op de open hoofdtelefoon leggen. Dan hoor je overdreven het verschil. In sommige gevallen is dat handig.

Kwa draaggemak ben ik heel tevreden met mijn 570. Heel ligt en die kussentjes zijn heerlijk, alhoewel ze er wel vaak uit vallen :(

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

Bezulba

Formerly known as Eendje

open is ook fijn dat je gewoon nog hoort wat er om je heen gebeurt... aangezien ik dat altijdw il weten is dat erg handig ;)

kheb zelf de hd500 en die gebruik ik eik alleen voor games en dat gaat me toch goed! :)

blup

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op maandag 04 februari 2002 16:01 schreef hobbelisback het volgende:

[..]
1-aangezien ik de hoofdtelefoon niet ga gebruiken voor muziek maken/mixen etc. kan ik dus beter een open hooftelefoon heb ik begrepen uit de reacties

2-open hooftelefoon zit beter dan gesloten?

3-ik wil een uitmuntende kwaliteit audio voor mijn oortjes hebben: daarom sennheiser
ad 1: in de meeste gevallen wel ja. Gesloten wordt eigenlijk alleen gebruikt wanneer dat "noodzakelijk" is; en dat is meestal wanneer je óf mensen niet met geluid uit je koptelefoon wilt lastigvallen ó wanneer je niet door andere geluiden dan die uit je koptelefoon lastig gevallen wilt worden.

ad 2: om de werking van het gesloten zijn te verbeteren, klemmen die gesloten vaak een stuk harder, dus ja :)

ad 3: Sennheiser is idd een van de beter gerespecteerdere merken op hoofdtelefoon gebied, maar is zeker niet enige die goede hoofdtelefoons maakt. Merken die in de zelfde prijs/kwaliteit klasse zitten zijn bijvoorbeeld beyerdynamic, akg en grado.

[search=beyerdynamic]

Die search is niet om lullig te doen, maar zoals boven al werd opgemerkt: je bent niet de eerste die op zoek is naar een goede hoofdtelefoon. Er zijn dan al een paar hele mooie topics over geweest waar de verschillende typen werden besproken. Doe er je voordeel mee en lees ze nog eens na!
(ik laat je ff zoeken op beyerdynamic, want alle goede topics over hoofdtelefoons noemen minstens 1x beyer :D )

[topic=157987/1/100]
Is al een oudje, maar nog steeds erg actueel eigenlijk :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

true...eens met lampje en de rest..
als je voor een HD 580 gaat vna sennheisser
en je woont niet te ver vanuit dordt..kan je em hier bij de radio-beurs kopen voor een klein bedragje.. niet die 470 guldens, maar eerder tegen de 125 a 150 d8 ik.

suc6 ermee

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 18:02 schreef gitaarwerk het volgende:
true...eens met lampje en de rest..
als je voor een HD 580 gaat vna sennheisser
en je woont niet te ver vanuit dordt..kan je em hier bij de radio-beurs kopen voor een klein bedragje.. niet die 470 guldens, maar eerder tegen de 125 a 150 d8 ik.

suc6 ermee
nooit te laat om te beginnen met de € :)
die 125 a 150 zal dan ook wel in €'s zijn :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

whehe.. neej..nu had ik et echt over guldens

Ja ik weet et..maar vergelijkingen KAN je moeilijk allemaal in euro's maken..tenzij je steeds wilt omrekenen.
er is maar net 1 maand voorbij, om te vergelijken kan et ebst nog wel ff >:)

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 04 februari 2002 16:01 schreef hobbelisback het volgende:
sennheiser staat toch bekend als een van de beste merken hoofdetelefoon... en er ligt hier beneden ook nog een oudje van ongeveer 10 jaar en daar komt ook nog geweldig geluid uit... en dat is echt niet een hoofdtelefoon van 300 gulden.
Nee, Sennheiser is een van de bekendste merken hoofdtelefoons.. Ik zeg niet dat Sennheiser slecht is, zeker niet, maar ik wil alleen zeggen dat Sennheiser niet heilig is..

Ik heb een stuk of 4 verschillende types opgehad die mij werden aangeraden om mee te draaien.. Ze klonken ronduit lelijk, het materiaal was niks bijzonders, het zat allemaal een beetje te stroef.. Dat viel me gewoon erg tegen!
Belangrijkste conclusies tot nu toe:

-aangezien ik de hoofdtelefoon niet ga gebruiken voor muziek maken/mixen etc. kan ik dus beter een open hooftelefoon heb ik begrepen uit de reacties
Klopt, een open hoofdtelefoon heeft niet o.a. een beter draagcomfort, niet doordat de schelp strakker om je oor zit, da's namelijk onzin, maar omdat je oren niet in een afgesloten ruimte worden geplaatst. De continue druk op je oren wordt na lang luisteren vervelend.
-ik wil een uitmuntende kwaliteit audio voor mijn oortjes hebben: daarom sennheiser
Zoals eerder gezegd en hierboven ook genoemd, Sennheiser betekent gewoon niet per definitie 'uitmuntende kwaliteit audio'. Ga inderdaad eens luisteren naar een merk als AKG (maken echt hele mooie dingen) en Beyer Dynamic.

Persoonlijk wil ik je eens aanraden om Koss te proberen. Dat roep ik in ieder hoofdtelefoon topic en nu dus ook weer. Die maken ontzettend goede hoofdtelefoons, zijn alleen niet zo bekend in Nederland omdat ze een tijd lang niet verkocht zijn. Ik heb van Koss inmiddels de KTX Pro (voor onderweg), de CS-100 (om te gamen, met microfoon) en mijn pronkstukje is toch wel de UR-30. Dat ding zit lekker (hij is licht en drukt niet de hard op je kop, valt bovendien over je oor), klinkt goed (is wel gesloten maar dat heb ik nodig om plaatjes te draaien, merk er niet zo heel veel van trouwens) en zoals op alle Koss hoofdtelefoons zit er levenslange garantie op. Draadbreuk o.i.d.: je krijgt gewoon een nieuwe. Lijkt me toch de moeite waard om es te luisteren!
-open hooftelefoon zit beter dan gesloten?
Niet per definitie. Het luistercomfort is dus vaak wel beter, zoals ik hierboven al uitlegde, maar het verschilt helemaal per merk/model. Zo kan het gewicht heel veel schelen, op wat voor doorsnee hoofd de hoofdtelefoon gebouwd is (zet maar een Sennheiser HD25 op en je weet wat ik bedoel, dat ding zit gewoon strak, zit OP je oor en je wordt er gek van, maar hard dat dat ding gaat!), enz.
Pagina: 1