Ik heb wegens omstandigheden
mijn w2k servertje thuis opnieuw moeten installeren.
Domein gemaakt, DNS staat geconfigureerd (incl. forwarders: dns servers van isp), DHCP ook en sp2 geïnstalleerd.
Clients krijgen alle opties (oa DNS, gateway) door van DHCP en kunnen netwerk ook browsen.
Probleem 1:
In RRAS staat mijn ADSL op persistent connection. Als de server opstart
wordt er niet automatisch verbinding gemaakt. RRAS zegt bij Unreachability reason:
client and remote server could not agree on ppp protocols oid.
in event viewer staat:
Maak ik handmatig verbinding in RRAS lukt het wel
. Nu kan ik op deze server via RRAS internet op. DNS en RRAS werken dus goed.
Probleem 2:
Aan de clients (w98 en xp) heb ik niks gewijzigd. Ze kunnen allemaal op het domein inloggen. Maar op internet komen ze niet. Als ik www.msn.com open, krijgt de client wel het ipadres door maar verder gebeurt er nada.
Ik kan vanaf de clients alles pingen, alle nics in mijn server en ook het adsl modem. Dan zou ik dus zeggen dat RRAS ook wel (een beetje) werkt.
Ik begin inmiddels een beetje door te draaien, want ik heb die hele server al 3x opnieuw geinstalleerd dit weekend. Voordat mijn server gecrashed was, werkte het nog allemaal. Volgens mij staat in RRAS ook alles goed.
Wie heeft voor mij het verlossende antwoord, voordat ik het raam uitspring????
Domein gemaakt, DNS staat geconfigureerd (incl. forwarders: dns servers van isp), DHCP ook en sp2 geïnstalleerd.
Clients krijgen alle opties (oa DNS, gateway) door van DHCP en kunnen netwerk ook browsen.
Probleem 1:
In RRAS staat mijn ADSL op persistent connection. Als de server opstart
wordt er niet automatisch verbinding gemaakt. RRAS zegt bij Unreachability reason:
client and remote server could not agree on ppp protocols oid.
in event viewer staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Event Type: Error Event Source: RemoteAccess Event Category: None Event ID: 20111 Date: 3-2-2002 Time: 16:05:22 User: N/A Computer: W2K-SERVER Description: A Demand Dial connection to the remote interface Remote Router on port VPN4-4 was successfully initiated but failed to complete successfully because of the following error: The connection attempt failed because your computer and the remote computer could not agree on PPP control protocols. Data: 0000: d0 02 00 00 Ð... |
Maak ik handmatig verbinding in RRAS lukt het wel
Probleem 2:
Aan de clients (w98 en xp) heb ik niks gewijzigd. Ze kunnen allemaal op het domein inloggen. Maar op internet komen ze niet. Als ik www.msn.com open, krijgt de client wel het ipadres door maar verder gebeurt er nada.
Ik kan vanaf de clients alles pingen, alle nics in mijn server en ook het adsl modem. Dan zou ik dus zeggen dat RRAS ook wel (een beetje) werkt.
Ik begin inmiddels een beetje door te draaien, want ik heb die hele server al 3x opnieuw geinstalleerd dit weekend. Voordat mijn server gecrashed was, werkte het nog allemaal. Volgens mij staat in RRAS ook alles goed.
Wie heeft voor mij het verlossende antwoord, voordat ik het raam uitspring????
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!