Toon posts:

CDRW 1610A problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een kennis een Philips CDRW 1610A geplaatst en deze geeft alleen maar problemen.
De kennis wilde de standaard software gebruiken, die werkte helemaal niet. Toen had hij Easy Cd Creator geinstalleerd, die werkte ook niet ! Toen heb ik Nero erop gezet ........... Dat werkt enigzins.........

Ik kan data op cd zetten. Geen probleem .........
Het probleem zit bij audio cd's burnen ..........

De buffer zit altijd rond de 99%. Dit is uiteraard niet goed. Af en toe redt ie het wel en brand ie een goed audio cdtje.... Maar meestal lukt dit niet !

Dan krijgen we een communication failure .........

Ik weet het, het is een Philips, maar heeft iemand een oplossing ???

Kan het liggen aan:
A. Merk Cd's ........... heb wel 3 verschillende
geprobeerd.. waaronder ook philips, maar kreeg bij alle
drie een foutmelding............
B. Voeding ????

Thanx

:)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een opmerking:
hij is pas 3 dagen oud ????

Gaarne jullie oplossingen.........

Alvast bedankt ....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ???

:'(

Verwijderd

Heb je al een andere ide kabel geprobeerd, vertel eens hoe je IDE apparaten zijn aangesloten, op wat voor moederbord/proc/chipset. En ook wat voor kabel je gebruikt. Vertel wat meer over je systeem. Communications problem heeft niks met CD-R's te maken in ieder geval. Met wel programma gaf hij die error ??

En als hij nieuw is ( 3 dagen oud ? ) dan ruil je hem toch om ? Niks is dommer als een 2ehands philips branden kopen in ieder geval, dus ik hoop dat je een nieuwe hebt gekocht.

Verwijderd

kijk of je dma aan staat voor je cdrw en hd
vergroot je buffer in nero in je instellingen
mp3 naar audiocd branden kost tijd(converteren) dus op een lagere snelheid branden

Verwijderd

Ik had die foutmelding ook, en dat was nadat ik RTCW geinstalleerd had. twee vrienden hadden dat probleem ook na RTCW. Verwijderen hielp niet, windows opnieuw installeren wel. Ik vind het vreemd dat het aan zoiets zou liggen, maar het is bij meerdere mensen gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is by the way een PII 350 Mhz.... De CD-Writer heeft als minimale systeemeisen een > PII 300 Mhz nodig...

Op de primairy Master staat de HD, op secondary master de cd-speler en secondary slave de writer.

Heb ook een nieuwe kabel eraan gehangen. Dat was het ook niet !

Toen heeft die kennis heeft op aanraden van mij, zijn virtueel geheugen op D: gezet. Hier had hij 4 gb over.......
En het lijkt of het probleem nu over is.

Maarre ik twijfel nog steeds of dat het is !!!
Pagina: 1