Toon posts:

Makkelijk gaten maken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren effe niks te doen, en dacht, weetjewat, ik ga mijn nieuwe kast molesteren. Komt ie :)

Eventjes 40 euro besteed aan dit beest:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.bakker26/cutter.jpg

Toen effe zagen in dat vieze stuk blik [10sec was ik erdoor :P] grilletje erop, klaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.bakker26/hole.jpg

Okeej, dan geluidsschuim a 2 euro per vierkante meter erin plakken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.bakker26/deck.jpg

Casefan coolermaster a 9 euro achter inbouwen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.bakker26/fan.jpg

Dan nog een no-name uit een oude kast gesloopt en voorin gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.bakker26/fan2.jpg

Kosten alles bij elkaar: 60 euro.
Geluid: Oorverdovend :P.

Ohjah, en voor alle duidelijkheid, de lucht van de fans komt uit de kant waar het stickertje zit.

L8r.

Verwijderd

leuke mod :)

/me moet ook nog steeds eens een paar coolers in zijn kast hangen.

tot op heden staat de pc gewoon open :)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

waar heb je die mooie boor vandaan?

* Barreljan mag de Dremel van me pa niet gebruiken tenzij er met een beetje geld gesmeten word :(

btw: leuk gedaan!

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
leuke gatenzaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Gekocht bij de praxis in doetinchem. :)
Het is trouwens een Piranha 73mm HSS Bi-Metaal Gatenzaag.

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

de praxis.... weet ik dat ook weer.

ow nog een vraag: wat voor maten hebben ze? of is het net als de gewone 7-gatenboor voor hout?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Waar heb je gatenzaag gekocht? en is ie traploos instelbaar of niet?

Ik ben er namelijk nog naar 1 opzoek. Ik heb er zelf wel 1 maar die kan op 55, 65 en 75 mm en ik moet 60 en 80 hebben.

edit:

Ik ben weer eens te laat.....

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
weet iemand misschien waar ik een gatenboor kan halen van 90mm (ongeveer) ik heb ze tot heden niet kunnen vinden :(

Verwijderd

Dat ligt eraan waar je woont. In Zaandam weet ik wel een winkel maar als je in limburg woont heeft dat niet zoveel nut :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 16:26 schreef MuddyMagical het volgende:
Waar heb je gatenzaag gekocht? en is ie traploos instelbaar of niet?

Ik ben er namelijk nog naar 1 opzoek. Ik heb er zelf wel 1 maar die kan op 55, 65 en 75 mm en ik moet 60 en 80 hebben.

edit:

Ik ben weer eens te laat.....
Nou ze hadden ze van 35mm 60mm 73mm 80 en 83mm.

Verwijderd

Topicstarter
lol de database ging net weer op z'n kont :D

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 03 februari 2002 16:30 schreef powerpulse het volgende:

[..]

Nou ze hadden ze van 35mm 60mm 73mm 80 en 83mm.
kijk...dat wou ik precies weten.

1. Of 40 euro uitgeven (is best veel zeg 100piek)
2. Of me pa omhalen en veel slijmen en zeggen dat die gatenboor duur is.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

vet! maarre, mijn kast maakt ook nogal veel herrie (14 koelers 8-)), en nu wil ik dus GRAAG weten waar jij dat geluidsschuim voor 't magische bedrag van maar 2 eurotjes hebt gekocht!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:44

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

het idee van de dag,

ik woon zelf in een klein studenten hokje en ik had na mn verhuizing nog wat tapijt tegels over, dus die heb ik in mn bigtower verwerkt als geluids isolatie, werkt echt enorm

klop en zuig ze eerst wel ffies uit, anders zit je pc zo vol met stof en zooi......

blabla

• Leipo
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 16:29 schreef Basz het volgende:
Dat ligt eraan waar je woont. In Zaandam weet ik wel een winkel maar als je in limburg woont heeft dat niet zoveel nut :P
ik woon in hilversum maar ben student met OV dus ik kan overal lekker goedkoop komen >:)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:48 schreef Leipo het volgende:

[..]

ik woon in hilversum maar ben student met OV dus ik kan overal lekker goedkoop komen >:)
lekker goedkoop of gratizzz :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 16:43 schreef merijnen het volgende:
vet! maarre, mijn kast maakt ook nogal veel herrie (14 koelers 8-)), en nu wil ik dus GRAAG weten waar jij dat geluidsschuim voor 't magische bedrag van maar 2 eurotjes hebt gekocht!
Okay, ook bij de praxis, het is dus 4 euro voor een verpakking met 1 vierkante meter.
Dus 2 van deze joekels:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.bakker26/schuim.jpg

• DAMAGE
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

vette mod man!! zo iets wil ik dus ook gaan doen... zo tezien gaat dat netjes met zon boor... :) moest je ook nog afschuuren of wat??

ik heb nog 2 fans van 80x80 dus die ff in de case modden...

wat voor cpu cooler heb je eigenlijk? die ziet er ook wel cewl uit :) en cooled ie ook wel lekker? ik heb een spire cooler op me cpu das een 40x40... die cooled me cpu @ 933 (check me sig) op 42 graden en 38 graden stressed is dat netjes??

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Mijn koeler is een smartcooler van www.gistron.com.
Hij zit op een AMD XP 1800+, en die wordt nimmer nooit niet warmer dan 50 graden nu. EN dan heb ik het over een uptime van 9 dagen met 100% cpu load :) Think client.
Ohjah, toen dat gast klaar was, heb ik effe met zo een ronde ijzervijl, waar je pa de messen mee slijpt enzo, wat kleine braampjes eraf gahaald, een keer rondtrekken aan een kant, en effe een keer aan de andere kant. Gewoon dat ding naar je toetrekken terwijl je het cirkeltje volgt. :)

Het beste is nog dat die smartkoeler dus absoluut geen geluid maakt hehe.. :D

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

jah zo'n boor wil ik ook best wel hebben , je zei dat je ze ook in 80 mm had he ... das toch precies de afmeting van een casefan ? das kewl ! geen gedremel :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Die 80mm was volgens mij bedoeld om stopcontacten mee te maken, nou jah, blowholes in je kast jakkeren kan je er ook mee :D

Verwijderd

Nou hier moet je toch mee oppassen want als je zo'n ijzer schilfertje op je mobo komt kun je het vergeten! Zo heb ik een keer 3 schijven kunnen afschrijven omdat zo'n ding tussen mijn promisse controller was gekomen!!

• SH007
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 18:14 schreef thargor het volgende:
Nou hier moet je toch mee oppassen want als je zo'n ijzer schilfertje op je mobo komt kun je het vergeten! Zo heb ik een keer 3 schijven kunnen afschrijven omdat zo'n ding tussen mijn promisse controller was gekomen!!
Je moet ook nooit boren in een kast waar alles nog in zit. Eerst altijd je hele kast leeghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, mijn plaat zat ook onder het blik-vijsel maareh, ik heb het effe weggepoets met een harde borstel, en daarna ben ik met een klamme zeem er nog een keer overheen gegaan.

En ik had die plaat op de werkbank liggen. Hehehe, wel net zo veilig, ik ga echt niet in de kast boren met alles er nog in :)

Verwijderd

Very nice! echt gaaf gedaan!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Die boren verkopen ze overal (Gamma, Formido, Praxis). Het is een losse gatenboor (formaat: bijna alles, van 40mm tot 120mm) met een booradapter. Het witte is dus de gatenboor, het zwarte de adapter. De adapter is 13mm breed, dus je moet een boormachine hebben die dit aankan (standaard boormachines kunnen dit niet).
Ik heb zelf mijn gatenboor gehaald bij de Gamma (zijn beter dan de Formido en prijs is ongeveer gelijk). De adapter heb ik wel bij de Formido gehaald. Het prijsverschil met de Gamma was toen iets van 10 gulden.
Oh ja, boren zijn niet goedkoop. Reken idd maar op 40 euro voor boor + adapter (80mm, 120mm is een stuk duurder :P).

Ik heb mijn boor maar 1 keer gebruikt, btw. Had ook een gat geboord in een PC voor een overclock project. Helaas stierf mijn mobo/cpu (PII 233). Het hele zooitje (incl. verminkte kast) staat nu stof te verzamelen.

• Postman
Op zondag 03 februari 2002 18:53 schreef powerpulse het volgende:
Tsja, mijn plaat zat ook onder het blik-vijsel maareh, ik heb het effe weggepoets met een harde borstel, en daarna ben ik met een klamme zeem er nog een keer overheen gegaan.

En ik had die plaat op de werkbank liggen. Hehehe, wel net zo veilig, ik ga echt niet in de kast boren met alles er nog in :)
Een magneet is ook heel makkelijk om ijzer vijzel weg te halen.
Heb je geen sterke magneet? Ruk een kapotte hd open, daar zitten heel sterke magneten in (heb met een scherfje van die magneet (ja, hij brak helaas; iets te lomp geweest) tientallen schroevendraaiers gemagnetiseerd).

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 21:59

Solid Seal

Drones, 3D printen

Zijn er ook gatenzagen van 20cm doorsnee? anders moet ik gaan lopen kutten met een dremel om een mooi rond gat te krijgen :)

www.dronepilotennederland.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hey jah, die tip met die magneet lijkt me wel wat, alleen er blijft dan nog wel wat ijzer stof over, kweenie ik ga het eens proberen met een elektromagneet :)

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 21:03 schreef powerpulse het volgende:
Hey jah, die tip met die magneet lijkt me wel wat, alleen er blijft dan nog wel wat ijzer stof over, kweenie ik ga het eens proberen met een elektromagneet :)
ijzer wordt net aangetrokken door een magneet

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kep met e dremel mooie inlaat gemaakt, ging et eerst prberen met multicut(figuurzag elictrish, maar het plastic smolt , met dremel ging et wel goed wel een heel gaaf logo alleen kweet niet hoe ik dr een plaatje van neerzet, dan moet ie online geloof ik staan toch |:(

• Postman
Op zondag 03 februari 2002 19:27 schreef Solid Seal het volgende:
Zijn er ook gatenzagen van 20cm doorsnee? anders moet ik gaan lopen kutten met een dremel om een mooi rond gat te krijgen :)
20cm? w00t :P
Das een 230V fan. Waarom 200mm? Is 120mm niet groot genoeg?

Oh ja: PICS!! :)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

offtopic:
[quote]
Op zondag 03 februari 2002 18:59 schreef FlamerX het volgende:
uit de sig:
Verbouwing 2002
[/quote]

Das nu zeker een Casa-modda ? :P

Ik vind het een leuke oplossing, maar niks voor mijn No-Budget casemod. Ik ben met mijn kast bezig te modden en wil het zo goedkoop mogelijk doen. En ik denk dat ik de gaten met een geleende dremel ga maken. Maar als je geld heb, is dit wel leuk!

• Postman
[quote]Op zondag 03 februari 2002 22:28 schreef MaxKeyner het volgende:
offtopic:
[..]

Das nu zeker een Casa-modda ? :P

LOL :)
Had ik nog niet eens aan gedacht. Ik post normaal nooit in OCM (zit veel in WOS), maar wou ff iets zeggen over die gatenboor. Ik zal me echter binnenkort ook wat meer hier gaan vertonen :)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:21 schreef SH007 het volgende:
leuke gatenzaag :)
ik wist wel dat er een andere manier moest zijn dan de dremel ;)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:37 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

[..]

ik wist wel dat er een andere manier moest zijn dan de dremel ;)
Mjah, een figuurzaag of decoupeerzaag werkt ook al prima. En een figuurzaag is heel wat goedkoper dan 40 euro :)

Verwijderd

Ik heb laatst nog een gat voor in m'n case geboort en achter ff ijzer weg geboort voor een betere luchtstroming..(uiteraard met 2 fans erin:))

Terwijl alles nog in m'n case zat...
Tis niet echt zo erg lijkt me... tegenwordig is elk "bloot" contaktpunt beschermd met een laagje plastic, zodat eventuele per ongeluk gemaakte koorts sluiting het mobo niets kan maken.

Een ander verhaal is..... als het ijzer spul tussen je PCI sloten komt :+ en/of je moet een mobo gebruiken die niet meer zo tegenwordig is >:)

• Postman
Op zondag 03 februari 2002 23:16 schreef Kelfox het volgende:
Ik heb laatst nog een gat voor in m'n case geboort en achter ff ijzer weg geboort voor een betere luchtstroming..(uiteraard met 2 fans erin:))

Terwijl alles nog in m'n case zat...
Tis niet echt zo erg lijkt me... tegenwordig is elk "bloot" contaktpunt beschermd met een laagje plastic, zodat eventuele per ongeluk gemaakte koorts sluiting het mobo niets kan maken.

Een ander verhaal is..... als het ijzer spul tussen je PCI sloten komt :+ en/of je moet een mobo gebruiken die niet meer zo tegenwordig is >:)
Kan wel kloppen in jouw geval, maar als ik een schroefje op mijn draaien KT7-RAID laat vallen dan vonkt het best wel en start ie automatisch opnieuw op (met BIOS gereset, dus ik hoef geen jumper meer te gebruiken :P)

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat je nog *moet* doen is de gaten bij je inlaat (voor) en uitlaat(achter) zagen. Nu heb je fans die tegen een stel gaatjes aan aan het blazen zijn, dat geeft veel herrie en weinig airflow. Als je die gatenkaas ook even wegzaagt dan krijg je een stuk minder geluid van die fans en beter airflow zodat je zelfs kunt volstaan met ze op 7 volt te zetten, nog stiller :P

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1