Toon posts:

[EL] Vmod mislukt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Nadat net de weerstand op mijn KR7A was gesoldeerd probeerden we de pc weer op te starten.... Niets meer..
De schijven gaan draaien etc.etc. maar er komt geen beeld. De weerstand zat er goed op volgens mij (pin 7 en 9) dus ik snap het niet. Hij is er nu af en de pc doet nog steeds niks :'( Dit ziet er niet goed uit iig.

Vooraf heb ik het voltage in de bios een flink eind naar beneden gezet (1,6 ofzo). Was dit te weinig misschien? Dat ie dus alsnog teveel spanning kreeg? De proc is iig nog heel. Althans, ik zie er weinig aan. Mobo piept verder ook niet..helemaal niks..

Er is nu ook een brommend geluid dat ergens bij de weerstand vandaan komt (voedings gedeelte van het mobo waarschijnlijk). Het is de fan iig niet.

Ik vrees het ergste..

help..

Verwijderd

clear bios al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 16:15 schreef Got het volgende:
clear bios al geprobeerd?
Ja, ook het batterijtje eruit gehad...

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:14 schreef Fewture het volgende:
Tweakers,

Nadat net de weerstand op mijn KR7A was gesoldeerd probeerden we de pc weer op te starten.... Niets meer..
De schijven gaan draaien etc.etc. maar er komt geen beeld. De weerstand zat er goed op volgens mij (pin 7 en 9) dus ik snap het niet. Hij is er nu af en de pc doet nog steeds niks :'( Dit ziet er niet goed uit iig.

Vooraf heb ik het voltage in de bios een flink eind naar beneden gezet (1,6 ofzo). Was dit te weinig misschien? Dat ie dus alsnog teveel spanning kreeg? De proc is iig nog heel. Althans, ik zie er weinig aan. Mobo piept verder ook niet..helemaal niks..

Er is nu ook een brommend geluid dat ergens bij de weerstand vandaan komt (voedings gedeelte van het mobo waarschijnlijk). Het is de fan iig niet.

Ik vrees het ergste..

help..
Verkeerde pinetjes zonde hoor :z
Je had pin 7 aan Massa van de blower moeten modden. :P
en er een potmeter tussen moeten hagen i.p.v. aaleen een weerstand, dan kan je de spanning nig naar beneden draaien.
zie pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.teccentral.de/overclocking/tuning_vcore/images/kg7mod2.jpg
Verder heb je sluitng tussen pin 7 en 9 met 8 dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 16:24 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Verkeerde pinetjes zonde hoor :z
Je had pin 7 aan Massa van de blower moeten modden. :P
en er een potmeter tussen moeten hagen i.p.v. aaleen een weerstand, dan kan je de spanning nig naar beneden draaien.
zie pic:
[afbeelding]
Verder heb je sluitng tussen pin 7 en 9 met 8 dus.
Hoezo verkeerd? Op die site waar jij dat plaatje vandaan hebt staat dat je OF pin 9 OF een fan aarde kan gebruiken. Moet niet uitmaken dan toch? Weerstand of potmeter maakt ook niet uit. Weerstand hebben we nog gemeten: 49k8 Ohm. Das toch goed?

En wat bedoel je met sluiting? Dat de pinnetjes onderling sluiting maken? Dat is namelijk niet zo.. Het solderen was echt netjes gegaan.

Tnx alvast..

Ow en trouwens.. De brom waar ik over vertelde was een resonantie.. Dus dat is het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
WHAAAAAA!!! HIJ DOET HET!!

Nou heb ik alleen nog steeds mn vmod niet :( Maar goed, nog een keer proberen >:)

(trouwens gereset met de kabel erin (in het boekje staat kabel eruit :? ))

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:59 schreef Fewture het volgende:
WHAAAAAA!!! HIJ DOET HET!!

Nou heb ik alleen nog steeds mn vmod niet :( Maar goed, nog een keer proberen >:)

(trouwens gereset met de kabel erin (in het boekje staat kabel eruit :? ))
Wat een geluk man!!
pin 9 is ook massa, maar alles zit zo dicht op elkaar dat je snel sluiting maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 17:03 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Wat een geluk man!!
pin 9 is ook massa, maar alles zit zo dicht op elkaar dat je snel sluiting maakt.
Het zit idd dicht oip elkaar, maar het zat wel goed! Waarschijnlijk werkte het ook al, maar zag ik het niet doordat hij niet wilde starten. Maar goed, we gaan het nog een keer proberen. Nu wel met de massa van de fan (om risico's te vermijden zeg maar). Mis al een jaar van mn leven na vandaag ;(

Verwijderd

ik ben ook bezig, maar dan op een GA-7IXE4 mobo..

je kan idd het beste een andere aarde nemen, dat is een stuk lekkerder solderen nl.

mazzel dat je mobo het nog deed, en je kan idd beter een potmetertje nemen, want elke mobo/proc verschilt wel iets. dus ook wat ie aan voltage kan hebben. met dat potmeterje kan je dat lekker precies uitmeten. (voor NOG hoger oc'en >:))

maar waarom ie het niet deed in eerste instantie? het lijkt mij dat dat misschien komt omdat er toch iets aarde maakt... dat probleem heb ik al meerdere malen gehad, dan doet ie gewoon nix. niet met vmodden, maar wel met ander kloten aan PC.

daarom zou ik de aarde ergens anders vandaan halen, zodat je zeker weet dat je het niet per ongeluk tegen elkaar laat komen. en netjes solderen ofcourse :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is gelukt. Het resultaat is 1725Mhz en dat is 25 meer dan dat ik had. Niet echt spectaculair of wel? Het voltage haalt net de 2,0. Dat kan nog hoger toch? Misschien toch met een potmeter dan maar?
Ik neem aan dat de weerstand lager moet om een hoger voltage te krijgen? En zo'n potmeter..moet dat lineair zijn?

Iig bedankt voor de reacties.. Foto's heb ik ook nog, maar die komen later wel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hij het niet deed lag aan de monnitor die eraan hing en aan het mobo dat niet wilde resetten. Ik heb het laten doen door de vader van mn vriendin. Die kan namelijk goed solderen en ik niet ;) De eerste keer zat alles dus waarschijnlijk goed. En het was echt 10x netter dan op die site waar ik het vandaan had. Maar ja, we konden niks zien omdat we hem niet aan de praat kregen.

Nog een vraagje: Wat is de kleinste weerstand die er tussen kan? Dus dat je de hoogste spanning hebt voordat hij in de beveiliging schiet.
We willen namelijk een potmeter met een weerstand in serie zetten zodat hij niet stuk kan gaan als je de potmeter te ver zet.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*
Pagina: 1