Toon posts:

Internet via het stopcontact is een succes

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De kans dat in de toekomst een groot deel van het Internet-verkeer via het elektriciteitsnetwerk loopt wordt steeds groter. Het Digistroom-experiment van Nuon verloopt namelijk zeer voorspoedig. Momenteel worden ter tegen veel lagere kosten al ADSL-snelheden gehaald, het moet echter nog een stuk sneller kunnen.
Naast de prijs en snelheid is ook de flexibiliteit een groot voordeel. Na plaatsing van een apparaat in de meterkast kan iedere met een speciaal modem uitgeruste PC het Internet op door simpelweg een kabel in het stopcontact te steken.
In april wordt besloten of Nuon digistroom overal in zijn dekkingsgebied gaat invoeren. Het is mogelijk om dit binnen 2 jaar aan alle Nuon-klanten aan te bieden.
bron: http://www.dedigitalerevolutie.nl/

is wel leuk dat het een succes is alleen jammer dat ik essent heb :(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kewl :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dit betekent meteen een einde aan de monopolie posities van de huidige breedband providers.

hopelijk wordt 't abonnement dan ook een stuk goedkoper

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Goedkoper hoef van mij niet.
Wel leuk als we weer wat sneller gaan.
Vooral de Up stream

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 03 februari 2002 16:14 schreef Vision_nl het volgende:
dit betekent meteen een einde aan de monopolie posities van de huidige breedband providers.

hopelijk wordt 't abonnement dan ook een stuk goedkoper
ik hoop dat in elk geval de SERVICE beter wordt...

de meeste kabelproviders hebben zo'n behandeling van graag of niet :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

het is 4x sneller dan ISDN en 20 tot 30% goedkoper dan de kabel

Verwijderd

Dat is idd erg gaaf, dat lijkt mij wel wat. Aangezien een stopcontact in [bijna] iedere kamer aanwezig is en de snelheden die je haalt schijnen best goed te zijn.

Ik vraag mij of in de toekomst ook providers zoals Planet, XS4ALL, Cistron enz dit gaan aanbieden.
Dat zou ik wel cool vinden want dan ben je niet alleen aangewezen op Essent/NUON maar heb je ook de keuze om een andere provider te kiezen. Vergelijk het maar een beetje met BBnet/Mxstream.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

Ik vraag mij wel af of het enkel werkt op een geaard stopcontact. Ik denk dat ie een ground nodig heeft. In oude huizen ( hier ook niet :'( ) zijn bijlange niet alle stopcontacten geaard. Dan moet je al speciaal overal een aarding gaan voorzien.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik wist wel dat er iets aankwam van netwerk via het stopcontact. Dus hiero ff divx aan, beneden laptop naast de pc, aan deze hiero koppelen via het stopcontact, klaar!. coelie!.

Verwijderd

Topicstarter
zou het ook in essent gebeiden komen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op zondag 03 februari 2002 16:45 schreef The_ROCK het volgende:
Zolang diegenen die nu het netwerk runnen er blijven zitten: NEE :P

En ik moet het nogmaar zien dat het gaat komen/werken in het nuon gebied....

de techniek die hier in nederland is gebruikt bij het aanleggen van het stroomnet, is voor internet zeer onhandig/onbruikbaar.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12
Op zondag 03 februari 2002 16:58 schreef Cutebritney het volgende:

[..]
de techniek die hier in nederland is gebruikt bij het aanleggen van het stroomnet, is voor internet zeer onhandig/onbruikbaar.
Wat dan? Waarom zijn andere stroomnetwerken beter geschikt voor internet via het stroomnet?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:58 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

En ik moet het nogmaar zien dat het gaat komen/werken in het nuon gebied....

Hmmz why that?? ik weet wel dat ze het delen waardoor het dus ook best traag zal gaan. Maar voor de rest?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:45 schreef The_ROCK het volgende:
De energiemarkt wordt in hoog tempo vrijgegeven. Voor bedrijven is alles nu vrij, voor particulieren alleen de keuze van de leverancier van groene energie. Dit wordt echter uiteindelijk voor particulieren ook helemaal vrij. Hierdoor gaat er echt wel het een en ander veranderen. Dan is het geen "nuon-gebied" of "essent-gebied" meer.

• Xandrios
Op zondag 03 februari 2002 16:59 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Wat dan? Waarom zijn andere stroomnetwerken beter geschikt voor internet via het stroomnet?
dat heb ik laatst in een andere draad uitgelegd....'k zal ff quoten:
Op vrijdag 25 januari 2002 17:07 schreef Cutebritney het volgende:
In NL is het stroomnet opgedeelt in blokken van +/- 100 aansluitingen.
per blok zou er dan +/- 5Mbit beschikbaar zijn. Oftewel: 50Kbit per aansluiting. Nu zal dit met het overboeking idee etc wel op te hogen zijn tot +/- 128kbit per aansluiting, maar het is dus gewoon NIET veel. Voor telefonie zou het wel goed te gebruiken zijn.

Een ander nadeel is dat er blokken gebruikt worden in nederland, van +/- 100 aansluitingen. Als je bijv. de stad Almelo als voorbeeld neemt, deze heeft 65000 inwonders. Dat betekend dus dat er 650 aansluitpunten moeten komen van 5 mbit per aansluitpunt. Omdat er in geen enkele stad zo'n netwerk zal liggen, zullen er 650 huurlijnen van 5mbit aangelegd moeten worden...en dat is DUUR.
TE duur in ieder geval.

Ik ga er niet vanuit dat het in NL ooit werkelijk gaat werken. het is gewoon NIET winstgevend te maken.

In duitsland werkt het anders, daar hebben ze niet van die domme blokken in het stroomnet......

• Pc123
Als er geen blokken zouden zijn moet de banddreedte toch over nog veel meer mensen verdeeld worden? Wat is er dan slecht aan het Nederlandse stroomnet? Het stroomnet is natuurlijk niet bedoeld voor internetverbindingen en telefoonlijnen/kabel zijn er veel beter voor geschikt maar ik snap niet waarom het in Duitsland beter zou zijn.

• Xandrios
Op zondag 03 februari 2002 18:42 schreef Pc123 het volgende:
Als er geen blokken zouden zijn moet de banddreedte toch over nog veel meer mensen verdeeld worden? Wat is er dan slecht aan het Nederlandse stroomnet? Het stroomnet is natuurlijk niet bedoeld voor internetverbindingen en telefoonlijnen/kabel zijn er veel beter voor geschikt maar ik snap niet waarom het in Duitsland beter zou zijn.
de blokken zijn TE klein. gevolg = dat er TEVEEL aansluitpunten op glas/whatever gerealiseerd zullen moeten worden.

Stel dat eerst maar 2% van een stad een aansluiting neemt. Dan moet je wel bij een stad van 65000 inwoners een glasnetwerk leggen met 650 aansluitpunten. Dat haal je er NOOOIT uit.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Hmmzz..eerst zien dan geloven, tot dan blijf ik lekker ISDNen :)
En binnen 2 jaar..hmm..duurt nog steeds lang vind ik..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Xandrios
Op zondag 03 februari 2002 19:22 schreef 2Dutch het volgende:

En binnen 2 jaar..hmm..duurt nog steeds lang vind ik..
tegen die tijd heeft half nederland al een 10+ mbit lijntje :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 19:28 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

ik zit hier met 56K :( en hier zal nooit kabel\adsl komen dus ik ben blij als het hier beschikbaar is

• Pc123
Ik denk idd dat de investeringen zo hoog zijn en de snelheid zo laag dat dit nooit wat zal worden. Ik moet het dus de komende tijd met Chello doen :( ADSL is wel beschikbaar maar ik zit te ver van de centrale :( Maar het is nog steeds veel beter dan 56k/ISDN.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Op zondag 03 februari 2002 19:28 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

precies, het moet gewoon a.s.a.p. anders heb je er toch niks meer aan? (-> achterhaald dus)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12
wat is nu eigenlijk de volgende stap? fiber (glasvezel), of straalverbindingen?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 20:23 schreef LiquidSmoke het volgende:
wat is nu eigenlijk de volgende stap? fiber (glasvezel), of straalverbindingen?
In Nederland zal er op grote schaal echt geen gebruik gemaakt worden van straalverbindingen. In Nederland is iedereen te bang dat het misschien ooit een keer iets schadelijks uit zou kunnen richten. In het buitenland zijn die straalverbindingen een veel grotere optie.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 20:33 schreef Walhalla het volgende:

In Nederland zal er op grote schaal echt geen gebruik gemaakt worden van straalverbindingen. In Nederland is iedereen te bang dat het misschien ooit een keer iets schadelijks uit zou kunnen richten. In het buitenland zijn die straalverbindingen een veel grotere optie.
't zal niet zijn om dat 't "schadelijk" kan zijn, maar met kleine afstanden is 't gewoon niet rendabel.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 16:24 schreef Predator het volgende:
Ik vraag mij wel af of het enkel werkt op een geaard stopcontact. Ik denk dat ie een ground nodig heeft. In oude huizen ( hier ook niet :'( ) zijn bijlange niet alle stopcontacten geaard. Dan moet je al speciaal overal een aarding gaan voorzien.
Wat is dit voor onzin?????
Ik neem aan dat de connectie tussen de trafo huisjes en consument niet door de grond gaat |:(

Verwijderd

Kan je nou niet gewoon een netwerkje aanlegge via het stopcontact? :P

Lijkt me zeer stoer om daar Hardware voor te zien :)

Verwijderd

/me heeft het ook gelezen :).
Zou wel beter zijn, want ook hier komt ADSL/Kabelinternet nooit :'(.
Het gaat steeds meer de goede kant op, nu met friaco/@work, en hopelijk over een tijdje via het stopcontact :).

• fly
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Ik hoop dat het lukt....

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de techniek hierachter,.... iemand een idee?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 05 februari 2002 22:42 schreef Flyduck het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de techniek hierachter,.... iemand een idee?
Schijnt veel te lijken op ADSL.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
cool kom maar op.. :)
Pagina: 1