Toon posts:

Sunon 120mm fan: Hoe te monteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net al mijn fans gesloopt. Nouja iets op mijn moederbord dat de fans aanstuurt waarschijnlijk. Op deze manier: ik had draadje van de fan van buiten de kast door een gaatje gedaan waar (dus later bleek) ook een pin doorging van het frontje van de kast waardoor het draadje van de fan in contact kwam met de kast(12v). Dus kortsluiting en nu doen alle fans het niet meer waaronder ook mijn cpu fan. Ik vond heel toevallig ook nog diezelfde dag een sunon 220v 120*120*38 fan (serienr. dp200a) die wil ik nu tijdelijk op mijn cpu plaatsen maar heb geen idee hoe hem te plaatsen, omdat hij best zwaar is (stalen behuizing). Iemand ideeen ?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

ik zou geen 120mm fans met stalen behuizing aan de socket laten hangen, dat gaat niet lukken. Je kunt wel die fan in de zijkant van je kast modden, dan kan je 'em daar ook lekker laten zitten (in mijn nog af te maken mod zit er een delta 120 hp recht op de socket gericht, das lekker koel)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

BDW op je kast hoor 0v te staan, als je er 12v op hebt heb je een probleempje met je voeding denk ik.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
gat inn de zijkant van je kast maken, of hem aan je voeding hangen, je socket vind het iig niet prettig :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 19:54 schreef m.m het volgende:
BDW op je kast hoor 0v te staan, als je er 12v op hebt heb je een probleempje met je voeding denk ik.
gelukkig heb ik een goede voeding hij viel gelijk uit. Na opstarten bleef windows hangen. Ik had nog niks door. Windows opnieuw opgestart. Daarna hing die weer. Toen begon ik onraad te voelen. Ik ben toen mijn kast gaan inspecteren en kwam erachter dat de fan het niet deed. Ik heb ff gevoeld hoe warm dat ding was (auwwww).

Misschien is de voeding zelfs iets te gevoelig. Als ik bezig ben met mijn radio die in een ander stopcontact zit (zelfde wandcontactdoos), en maak daar per ongeluk aarde met bv. het aansluiten van tv op stereo dan valt mijn computer zelfs uit. Heel weird. :?

Verwijderd

Topicstarter
oja, Ik bedoelde dat er 12v op de kast kwam te staan nadat het draadje van de fan was doorgehakt.

Verwijderd

Mister noname volgende keer wel in het goeie topic posten he

Dit zei noname in het verkeerde topic:

of een nieuw moederbord, want daar is iets doorgebrand waardoor ze niet meer werken. Heb nu tijdelijk ff een sunon 120mm fan (vastgebonden met touwtjes als tijdelijke oplossing)die doet ook zijn werk nog wel ff.

Verwijderd

Topicstarter
sorry

Verwijderd

Topicstarter
nog één vraagje, meerdere eigenlijk. Als ik een nieuw mobo heb kan ik mijn fans weer gebruiken. Ik wil die sunon fan ook nog blijven gebruiken. Hij werkt nu op 220v. Kan ik die dan aansluiten op 12v aansluiting ? Hij maakt nu een beetje veel lawaai en elke keer aparte stekker erin doen is ook wat. Gaat hij dan niet te langzaam en is er nog voldoende kracht als hij op 12v draait ?
Pagina: 1