kleuren, browsers en dither

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
voor de website
http://www.luneven.nl
heb ik blauw gebruikt. Ik heb hem getest bij 256 kleuren, en op mijn eigen pc ziet hij er dan prima uit, maar op sommige andere computers zie je ineens duidelijk andere kleuren (donkerder blauw) bij de buttons. dit is soms wel, soms ook niet.
Als de kleuren dan verkeerd zijn en je minimaliseert de browser en maximaliseert hem daarna weer dan zijn de kleuren weer gewoon goed. ook bij 16 bits kleuren is dit wel eens voorgekomen. Voor zover ik weet gebeurt het alleen maar bij internet explorer. Hoe kan ik dit oplossen en waar ligt het aan?

Grtz, een webdesign n00b

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 15:50 schreef dawuss het volgende:
voor de website
http://www.luneven.nl
heb ik blauw gebruikt. Ik heb hem getest bij 256 kleuren, en op mijn eigen pc ziet hij er dan prima uit, maar op sommige andere computers zie je ineens duidelijk andere kleuren (donkerder blauw) bij de buttons. dit is soms wel, soms ook niet.
Als de kleuren dan verkeerd zijn en je minimaliseert de browser en maximaliseert hem daarna weer dan zijn de kleuren weer gewoon goed. ook bij 16 bits kleuren is dit wel eens voorgekomen. Voor zover ik weet gebeurt het alleen maar bij internet explorer. Hoe kan ik dit oplossen en waar ligt het aan?

Grtz, een webdesign n00b
DE standaard blauw kiezen, dan issie overal het zelfde

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
#000099 is toch een web-safe kleur, of heb ik dat nou?

micheljansen.org

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 17:15 schreef dawuss het volgende:
#000099 is toch een web-safe kleur, of heb ik dat nou?
Klopt. Maar in welk programma heb je die plaatjes (buttons) gemaakt? En heb je wel met het juiste palet ge-exporteerd en/of opeslagen?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Als ik het achtergrond-gifje open in Photoshop krijg ik een heel rare kleur te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/a.a.groenewolt/got/rarekleur.jpg

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
photoshop en imageready

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
pixel.gif is een plaatje van 1 bij 1 pixel transparant waarmee ik de opmaak kan bijwerken...

micheljansen.org

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Op zondag 03 februari 2002 17:35 schreef dawuss het volgende:
pixel.gif is een plaatje van 1 bij 1 pixel transparant waarmee ik de opmaak kan bijwerken...
Oh, sorry, niet gezien.

Verwijderd

Ik ga ook eens met web-safe kleuren werken, alhoewel mijn site er dan behoorlijk corky uit zal zien ;(
Pagina: 1