Alleen crashes in 3d, hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Systeempjes hier, athlon tbird 1400, 256 mb ddr, mx400 van club3d. Alles op epox plankje 8kha+
Systeem draait als een zonnetje. In windows helemaal stabiel niets aan de hand.
Maar ga ik bijvoorbeeld Counter-Strike spelen, of ik zet 3dmark in een loop-test, dan crasht hij na onbepaalde tijd gewoon keihard. Geen BSOD, geen andere errors, gewoon PAF ineens vast.
De ene keer loopt hij na een half uur vast, dan andere keer pas na een uur of 3.

- De temperatuur van de processor en de kast zijn prima in orde. cpu is 49 graden celcius op full load (koetje).
- Ook heb ik de hele nacht al een geheugen test gedaan en dat is ook 100% in orde (memtest86).
- Het bios al alles op safe gehad, hielp niet
- Windows is helemaal kaal opnieuw geinstalleerd

Wat zou er aan de hand zijn met dit systeem? Is de videokaart niet in orde ofzo? Of wordt de videokaart misschien te warm?

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:53
Heb ik ook een tijdje gehad. Lag bij mij aan het voltage op de AGP poort. (was te laag).

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Ik heb het zelfde hier, probleem was opgelost toen ik mijn gf2 iets lager had geclockt.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk idd dat je videokaart het een beetje heet krijgt. Maar aan de andere kant kan het ook aan je mobo liggen.. ik had namelijk precies hetzelfde met mijn Epox 8k7a+, die bleek brak te zijn :( . Heb je niet toevallig een ander AGP kaartje liggen om ff te testen?

• Rene59
Ik heb net de heatsink er af gehaald en hij zat er dus helemaal niet goed op. Wellicht dat dat de oorzaak is.
Eventjes wat artic silver er tussen.

Het moederbord kan het in principe niet zijn, want dit is al de 3e nieuwe die er in zit ;)

Ik zal de videokaart ook eens een stukje terug clocken. Goed idee!

• Rene59
Ik heb hem even onder de scanner gelegd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvanmil/zooi/videokaart_wouter.jpg

Die zat er dus duidelijk niet goed op, volgens mij.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hehe nee
zekers niet

Tweakers Discord

Pagina: 1