De client stuurt dus tekens naar een server, deze moet deze 1 voor 1 doorgeven aan een andere methode die er wat mee kan. Maar de methode read() geeft alleen int terug, hoe zet ik deze om in de bijbehorende String?
als inpStrReader je InputStreamReader is .. dan zoiets als:
dit is ff uit me hoofd, weet neit zeker of het werkt..
code:
1
2
3
4
5
6
| String inputString="";
int temp; /* let niet op deze naam */
while( (temp = inpStrReader.read()) != -1 )
{
inputString += (char) temp; /* weet ff niet of deze casting nodig is */
} |
dit is ff uit me hoofd, weet neit zeker of het werkt..
Verwijderd
Dash2in1 ---> Als je het bij de integer behorende teken wil toevoegen aan inputString, moet je hem casten, anders wordt van de integer een String gemaakt die achteraan de inputString wordt toegevoegd...
Op zondag 03 februari 2002 16:53 schreef minne het volgende:
Dash2in1 ---> Als je het bij de integer behorende teken wil toevoegen aan inputString, moet je hem casten, anders wordt van de integer een String gemaakt die achteraan de inputString wordt toegevoegd...
Als je hem even in een BufferedReader stopt kan je ook readLine gebruiken als dat je doel was
.
Denk er overigens wel aan om StringBuffers te gebruiken als je een nieuwe String wilt opbouwen (ipv optelling van Strings)!
De methode die Dash2in1 voorstelt is in dit geval dus zeer inefficient.
Denk er overigens wel aan om StringBuffers te gebruiken als je een nieuwe String wilt opbouwen (ipv optelling van Strings)!
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Hmm, wat voor factor scheelt het denk je (qua snelheid) ?Op zondag 03 februari 2002 17:05 schreef mbravenboer het volgende:
Als je hem even in een BufferedReader stopt kan je ook readLine gebruiken als dat je doel was.
Ik gebruikte eerst een bufferedreader maar die werkt niet helemaal goed. Hij herkent de commandos niet goedOp zondag 03 februari 2002 17:05 schreef mbravenboer het volgende:
Als je hem even in een BufferedReader stopt kan je ook readLine gebruiken als dat je doel was.
Ontzettend veel... Als je op deze manier String optelling gebruikt wordt er bij elke optelling een nieuw String Object aangemaakt. Als je dus 1000 tekens inlees worden er 1000 objecten aagemaaktDash2in1: Hmm, wat voor factor scheelt het denk je (qua snelheid) ?
Kijk voor een heel erg goed (en ondertussen klassiek
[topic=105022/1/25]
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Das natuurlijk nogal een vage omschrijvingBlubber: Ik gebruikte eerst een bufferedreader maar die werkt niet helemaal goed. Hij herkent de commandos niet goed
Allereerst doet een BufferedReader niets anders dan een gewone Reader, maar dan via een buffer. Hierdoor gaat de performance omhoog (het is dus vrijwel altijd aan te raden om te bufferen), maar kan je ook gebruik maken van extra functionaliteit zoals het inlezen van een String tot aan een newline.
Ja, dus als ik naar me server telnet, en dan USER blubber inklop, en vervolgens op enter ram, dan zou hij moeten werken? Dat doet ie dus niet, maar dat kan dan ook nog aan telnet liggenOp zondag 03 februari 2002 17:15 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Das natuurlijk nogal een vage omschrijving.
Allereerst doet een BufferedReader niets anders dan een gewone Reader, maar dan via een buffer. Hierdoor gaat de performance omhoog (het is dus vrijwel altijd aan te raden om te bufferen), maar kan je ook gebruik maken van extra functionaliteit zoals het inlezen van een String tot aan een newline.
Als er door de stream ook daadwerkelijk een \n of een \r\n gaat moet dat inderdaad werken, maar ja: als je een enter op je command-prompt doet wil dat nog niet zeggen dat telnet het ook verstuurtBlubber: Ja, dus als ik naar me server telnet, en dan USER blubber inklop, en vervolgens op enter ram, dan zou hij moeten werken? Dat doet ie dus niet, maar dat kan dan ook nog aan telnet liggen
Jawel. telnet buffert niet.Op zondag 03 februari 2002 17:23 schreef mbravenboer het volgende:
als je een enter op je command-prompt doet wil dat nog niet zeggen dat telnet het ook verstuurt.
(zou ook tamelijk onwerkbaar worden als telnet dat wel deed)
Ik bedoelde of de newline ook daadwerkelijk onderdeel uitmaakt van het protocolOnno: Jawel. telnet buffert niet.
Je hebt helemaal gelijk, als ik er zelf een \n achter klop werkt het wel!, 1000x dankOp zondag 03 februari 2002 17:36 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ik bedoelde of de newline ook daadwerkelijk onderdeel uitmaakt van het protocol.
Pagina: 1