Toon posts:

Vcore Tbird @ 3.10 Volt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdelijk geen kast. M'n pc is dus homelessen ligt op tafel op een stel antistatische zakjes.

Zodra er stroom op de voeding staat gaat de pc aan. Maar post niet. Ik moet eerst 4 seconden de powerknop indrukken. Dan post de pc en ga ik de bios in.

In de bios zijn geen temp readings van het mobo en cpu. De voltages zijn byzonder hoog.
code:
1
2
3
4
Vcore = 3.10V
3.3Volt = 4.1V
5V = 6.14V
12V = 15.4V

Alles is dus aan de ERG hoge kant. Ik heb een vmod uitgevoerd, maar die is niet aangesloten en kan onder geen geval een hogere vcore geven dan 2.10 (dan gaat de overvolt beveiliging van het mobo in werking)

iemand een idee wat ik er aan kan doen totdat ik m'n kast weer heb?

Verwijderd

vcore 3,1 zal wel niet echt gezond zijn denk ik >:)

Verwijderd

misschien is de V-Core mod toch fout gegaan?

vreemde situatie, hoewel veel tweakers zouden willen dat ze met hun Athlon of Duron zulke voltages konden bereiken :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

lol met 3.10volt was je cpu allang gebakken geweest >:)

iStockphoto

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Antistatische zakjes zijn geleidend, haal die eerst eens onder je bord vandaan en meet dan nog eens :)

Powered bij meergranenbrood.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Een vriend van mij had eens 2.2 volt... (met H2O koeling)
Nu heeft hij een nieuwe dondervogel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx picobyte, wellicht maakt er een pinnetje van het mobo contact met een ander listig pinnetje oid. Ikzal strax ff testen.

Owja die Vmod werkte eerst prima trouwens. Vcore kreeg ik tot 2.10Volt. dan ging de overvolt beveiling in gang.
Die vmod is nu niet eens aangesloten dus ik vermoed dat het daar niet aan ligt.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Maak 'em anders vast aan de grondplaat van je kast. Die is er bijna altijd uit te halen en dan kan je gewoon de schroefgaten gebruiken enz.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. Het was inderdaad die anti statische zak die onder het mobo lag. De vraag blijft nu eigenlijk:
was het voltage inderdaad zo belachelijk hoog >:) ... OF was de voltage reading niet correct. :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

je moet et ook nooit op zon zakje legge... gewoon op de doos van je mobo legge en ragge maar :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ik denk dat hij te hoog was.
Maar zoals je al aangeeft zit er een beveiliging op het bord die zojuist het leven van je die heeft gered :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
uhm picobyte, ik kwam gewoon de bios in zonder enig probleem, als er 3.10 volt daadwerkelijk door m'n cpu liep dan had die overvolt bescherming niets gemerkt aangezien ALLE voltages omhoog waren geschoten. maargoed. het kan zijn dat de monitoring functies van het mobo simpelweg waren aangetast. OF beide. maargoed. eind goed al goed. pc doet het perfect. geen schade aan overgehouden.

Verwijderd

De meeste PC's hiero liggen op antistatische zakjes. Nog nooit ergens problemen mee gehad.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 20:32 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
De meeste PC's hiero liggen op antistatische zakjes. Nog nooit ergens problemen mee gehad.
Een kastje is toch niet zo duur

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Anti-statische zakjes geleiden toch ?

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Pagina: 1