ADSL Ethernet kaart voor hoge FSB

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou, ik krijg volgende week eindelijk mn ADSL advance doe-het-zelf Ethernate ISDN pakket.
Ik ben alvast aan het voorbereiden en spulletjes kopen. Ik moet onderandere een Ethernate kaart nemen.
Eisen zijn als volgt
De kaart moet hoge FSB aan kunnen.
Goede driver support voor win2k
Niet al te duur, rond de 20.- euro

Welke Ethernate kaart is meest geschikt voor mij? :)

Ik heb een klein kwartetje op de search gezocht, tis mij duidelijk geworden dat 3com goede kwaliteit heeft en driver support, maar iets te duur. Realtek schijnt ook goed te zijn.

Zoals je merkt ben ik beetje een newbe in dit gebied.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

3com en Intel hebben netwerkkaarten die met een iets hogere FSB kunnen werken. Ook hebben die een goede performance, naast een goede support. Maar als je er alleen maar me gaat internetten, kun je net zo goed een realtek cheapy kaart kopen.

TweakBlog

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 03 februari 2002 14:58 schreef FMS het volgende:
Ethernate kaart
Realtek schijt
Zoals je merkt ben ik beetje een newbe in dit gebied.
:X

Realtek kaartjes werken prima en zijn goedkoop, voor 15 Euro heb je er in elk geval wel eentje

owja, zoiets heet een ethernet kaart

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Ethernet spel je <-- zo :). Edit: te laat..

Alle kaarten zijn in principe goed. Als je een bekend merk als Intel, 3Com, Sitecom of eventueel Realtek neemt, heb je natuurlijk iets meer zekerheid dan bij één of andere vage Taiwanese fabrikant.

• FMS
  • Niet online
dreeke, ik weet hoe je Ethernate schrijft, het was een typo. Oh en, zoiets heet dissectie.

Maar, welke type Realtek, intel of Sitecom moet ik nemen. Als ik op Pricewatch kijk staat er een hele waslijst met die kaarten.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 03 februari 2002 15:59 schreef FMS het volgende:
dreeke, ik weet hoe je Ethernate schrijft, het was een typo. Oh en, zoiets heet dissectie.

Maar, welke type Realtek, intel of Sitecom moet ik nemen. Als ik op Pricewatch kijk staat er een hele waslijst met die kaarten.
Realtek is eigenlijk niet echt een kaart zelf, maar een chipset.

De meeste goedkopere kaarten hebben een Realtek chip, zo ook de goedkopere van Sitecom.

van deze bijvoorbeeld weet ik dat ie een Realtek chipset heeft; http://www.alternate.nl/cgi-bin/go.pl?main=/cgi-bin/info/showtechdata.pl&artnr=LRCP04
maar het merk is I-Linx of IP-Linx ofzo (gewoon vaag dus)

Je kan in principe gewoon een computerzaak binnenlopen en om een ehternetkaart met Realtek chipset vragen, dan weten ze het wel (als het goed is)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Op zondag 03 februari 2002 15:59 schreef FMS het volgende:

Volgens mij moet het wat betreft de download snelheid nix uitmaken... gezien je een 1 mbit verbinding krijgt\hebt.
Realtek heeft ook wel duurdere variantjes volgens mij...

Ik zou gewoon goedkoop kaartje ergens vandaan plukken, Realtek is geloof ik ook wel door elk OS goed ondersteund :)

[off-topic]
btw tis dyslexie :)
[/off-topic]

• FMS
  • Niet online
is de 3Com 3C905 CTX een goede keuzen dan? of de 3Com 3C900B TPO PCI 10Mbit, die is een stuk goedkoper.
[off-topic]
btw tis dyslexie :)
[/off-topic]
dat was beetje een geintje ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Realtek 8139 Family 10/100 Mbit kaartjes van bijvoorbeeld Sitecom. Werkt als een dolle.

DIT IS MIJN WEBSITE

• FMS
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 18:46 schreef havana het volgende:
Realtek 8139 Family 10/100 Mbit kaartjes van bijvoorbeeld Sitecom. Werkt als een dolle.
deze bedoel je? http://www.tweakers.net/pricewatch/23216

hij is lekker goedkoop, maar hoe zit het met de drivers, goede support onder win2k?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik kan me laatst op TNet een NIC roundup herinneren. 3Com haalde laag, de Sitecom kaart was de beste voor 't OCen... En tevens de goedkoopste kaart...

Kan 't topic niet meer vinden :'(

Forget your fears...
...and want to know more...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Op zondag 03 februari 2002 18:46 schreef havana het volgende:
yep hier ook :)
Gaan als een banaan en met 95/98/Me/NT/2K/XP goed compatible :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Realtek 8029 10 mbit Unex kaart
Realtek 8139 10/100mbit Edimax kaart

Beide vinden een FSB van 147 MHz helemaal niet erg. Dus met die realteks zit het echt wel goed.
Pagina: 1