Wie kent de nieuwe Creative SoundBlaster 4.1 ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik ben van plan een nieuwe geluidskaart aan te kopen en dacht hierbij aan de volgende kaart "Creative Labs
SoundBlaster 4.1 Digital pci".
Dit met de bedoeling om mijn geluidskaart die op het moederbord "MSI K7T 266Pro" zit te vervangen.
Ik hoop hiermee een betere geluidskwaliteit te bereiken dan voorheen.
Als speakerset heb ik een 3.1 systeem van Creative Labs deze dacht ik op de line-out voor de front-speakers en de
tweede line-out voor de rear-speakers permanent voor mijn hoofdtelefoon te gebruiken.
Ook hoop ik een hoger volume te krijgen maar vooral dan voor de hoofdtelefoon.
Heeft er iemand al enige ervaring met deze kaart?
Alvast bedankt voor de reacties.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan hem niet eens vinden op de site van creative, laat staan dat ik hem kan ken :).

Heb je er een url van?

• Moris
Hier heb je de gevraagde url
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=251
Wat vind jij van deze kaart?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zolang je niet van plan bent de sp/dif uitgang te gaan gebruiken is het wel een leuk budgetkaartje denk ik.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
daar zit de emu 101k1 chip op ja
zelfde als de life 1024 en 5.1
vergeet niet dat dit de simpelste uitgave daarvan is
verwacht er niet al teveel van

Tweakers Discord

• Moris
Op zondag 03 februari 2002 17:55 schreef tweakduke het volgende:
daar zit de emu 101k1 chip op ja
zelfde als de life 1024 en 5.1
vergeet niet dat dit de simpelste uitgave daarvan is
verwacht er niet al teveel van
Het enige dat ik wil bereiken is een betere geluidskwaliteit en hoger volume dan mijn sound-onboard.
Zelf speel ik graag muziek (MP3) af op de p.c. en maak regelmatige verzamel-cd's van mijn muziekcollectie voor in de wagen.
De kinderen zelf spelen graag spelletjes.

• Moris
Nog iemand met eventule tips en reacties ?

Verwijderd

Naar Mijn mening is deze geluidskaart precies hetzelfde bijna als de Pci128 en weinig beter als je onboard soundcard.

Dat 4.1 staat waarschijnlijk ervoor dat je een four-point-surround set erop aan kan sluiten zoals bv de FPS 1600 van Creative

Ook zie ik dat deze kaart daar eigenlijk te weinig uitgangen voor heeft dus zal dit softwarematig gedaan moeten worden. (de line-in zal dan softwarematig worden omgedraait en als een extra uitgang functioneren die dus nodig is voor het FPS gebeuren)

Ik zou deze kaart niet aanschaffen, je kan beter gaan voor bv een sblive 5.1. die zijn in de computerzaak waar ik werk zo'n €55 en klinken perfect !...
En ik zou hem zeker niet aanschaffen als ie VEEL beter moet zijn als je onboard kaart. Hij is wel wat beter, maar veel ? nehhh... :'(

Was maar een tipje... :-)

/update
zie nu dat er delefde chip op zit als de live ?...
hmz nou toch zou ik voor de 5.1 gaan !

• Moris
Op dinsdag 05 februari 2002 16:57 schreef Amd-Rulez het volgende:
Naar Mijn mening is deze geluidskaart precies hetzelfde bijna als de Pci128 en weinig beter als je onboard soundcard.

Dat 4.1 staat waarschijnlijk ervoor dat je een four-point-surround set erop aan kan sluiten zoals bv de FPS 1600 van Creative

Ook zie ik dat deze kaart daar eigenlijk te weinig uitgangen voor heeft dus zal dit softwarematig gedaan moeten worden. (de line-in zal dan softwarematig worden omgedraait en als een extra uitgang functioneren die dus nodig is voor het FPS gebeuren)

Ik zou deze kaart niet aanschaffen, je kan beter gaan voor bv een sblive 5.1. die zijn in de computerzaak waar ik werk zo'n €55 en klinken perfect !...
En ik zou hem zeker niet aanschaffen als ie VEEL beter moet zijn als je onboard kaart. Hij is wel wat beter, maar veel ? nehhh... :'(

Was maar een tipje... :-)

/update
zie nu dat er delefde chip op zit als de live ?...
hmz nou toch zou ik voor de 5.1 gaan !
Is deze kaart (SB 5.1) in mijn geval niet een beetje overkill omdat ik maar een 3.1 speakerset heb of sla ik hier de bal mis?
En als ik dan toch voor de SB 5.1 zou gaan, hoe zit het dan met de drivers geven die mij nu voldoende garantie op het deftig werken van de hardware of kies ik toekomstgericht beter voor een SB Audigikaart in de plaats van de SB 5.1?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Op dinsdag 05 februari 2002 17:26 schreef Moris het volgende:

[..]

Is deze kaart (SB 5.1) in mijn geval niet een beetje overkill omdat ik maar een 3.1 speakerset heb of sla ik hier de bal mis?
En als ik dan toch voor de SB 5.1 zou gaan, hoe zit het dan met de drivers geven die mij nu voldoende garantie op het deftig werken van de hardware of kies ik toekomstgericht beter voor een SB Audigikaart in de plaats van de SB 5.1?
Ligt aan je budget

-5.1 is een prima kaartje en CL kennende ondersteunen ze hun kaarten tot in de eeuwigheid.

-Audigi bied wat extra features maar is ook gelijk een stuk duurder

Als ik jouw verhaal lees zou ik in jouw geval voor de 5.1 gaan.

Nog even voor de duidelijkheid: 5.1 en audigi zijn beide absoluut geen miskoop
Pagina: 1