Edge 3D Sega Game pad

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
bij m'n oude Diamond Edge 3D videokaart kreeg ik ook een sega game pad en een soort kaart voor in me computer waar die in kan.
Op de achterkant van die kaart zit dan weer een stekkertje dat erg lijkt op me usb poort maar dan met 1 pin meer.

Ik vroeg me af of kdie nu in me newe moederbord kan grbruike voor emulators en dergelijke. En moet ik daar dan nog drivers voor hebben??

thnx!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
kan wel ff zoeken naar dpadpro, daarmee moet het werken

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je gaat toch niet zo'n ellendige Edge3D in een nieuwe pc proppen??? (Ik heb de mijne in een doos met oude meuk ;))

De bijbehorende drivers werken overigens alleen met win95, en met enige moeite onder win98.

Siditamentis astuentis pactum.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

-ET-

Phone Home

Edge dat is toch die kaart van diamond -> NIC VGA Sound enzo voor op 1 pci kaart gepropt??

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

klopt, het 3D gedeelte is nu het woord "3D" niet eens meer waardig ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• arjandijk162
En de geluidskaart is de kwalificatie 44 khz 16 bit niet waardig, dan is een sb16 value nog beter

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

:) zeker als je tegelijk (met het geluid) ook het VGA en joystick gedeelte gaat gebruiken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Idd , ik stond toen echt op het punt om zo'n ding te kopen, leek me echt cool. gelukkig via via wat slechte verhalen gehoord en niet gedaan..

Blij toe..

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• _JGC_
  • Laatst online: 08:10
Ik heb zo'n ding gekregen, en ook daadwerkelijk in mn PC gestouwd (K6/3+ 550). Hier mijn resultaten:

- Geluid klonk stukken beter dan een SoundBlaster 16 Vibra
- Kaart was sneller met produceren van geluid dan de SoundBlaster Vibo (had meer FPS in UT)
- Kaart gaf problemen met mn Viper2 als ik EnableFastFlashBlend ofzow op True zette bij de Metal properties in UT (dat versnelt iets, geeft geen nadelen, behalve bij deze kaart: Alle kleuren behalve de goeie)

Zolang je de nieuwste drivers gebruikt werkt alles goed. Die videokaart op dat ding is waardeloos, zelfs mijn onboard Cirrus Logic 5428 512K die in mn digital server zit doet het sneller.

Verder worden die gamepads gewoon ondersteund als een normaal joystick in Windows. Vergelijk het maar met USB joysticks: alle windows programma's werken ermee, DOS programma's verrekken het.

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op vrijdag 22 februari 2002 10:58 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb zo'n ding gekregen, en ook daadwerkelijk in mn PC gestouwd (K6/3+ 550). Hier mijn resultaten:

- Kaart was sneller met produceren van geluid dan de SoundBlaster Vibo (had meer FPS in UT)
- Kaart gaf problemen met mn Viper2 als ik EnableFastFlashBlend ofzow op True zette bij de Metal properties in UT (dat versnelt iets, geeft geen nadelen, behalve bij deze kaart: Alle kleuren behalve de goeie)

Zolang je de nieuwste drivers gebruikt werkt alles goed. Die videokaart op dat ding is waardeloos, zelfs mijn onboard Cirrus Logic 5428 512K die in mn digital server zit doet het sneller.

Verder worden die gamepads gewoon ondersteund als een normaal joystick in Windows. Vergelijk het maar met USB joysticks: alle windows programma's werken ermee, DOS programma's verrekken het.
Ik heb niet gezocht hoor, maar zijn er dan recente drivers voor? Officieel vast niet.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Delta2
  • Laatst online: 09-08 09:31
ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/edge3d/edge230a.exe
ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/edge3d/edge230b.exe
ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/edge3d/edge230c.exe
ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/edge3d/edge230d.exe

Dat zijn de files die ik ervoor kon vinden.
Ze vermelden op de site iets van: Deze files zijn allemaal nodig om de kaart goed te installeren.

De webpagina van Diamond is overigens: www.diamond.com (zodra de site geladen is op stop duwen, anders gaat ie je doorlinken naar een andere site)

Volgens mij zijn deze drivers overigens hetzelfde als die op de installatieCD.

Kheb het kaartje trouwens in me 3de Server liggen (internet routertje :D ). Maar echt veel kan het kaartje niet (geluid is overigens wel mooi, alhoewel je een of andere emulator moet draaien om souns fatsoenlijk tot uiting te krijgen onder DOSgames :). Probeerde er trouwens laatst voor de fun een gamepje op te draaien, nou dit was overigens niet zo'n groot succes, beeldkaart trok iets van 5 FPS ofzow :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• _JGC_
  • Laatst online: 08:10
Onder DOS kan die kaart glide doen. Ik heb destijds de Glide versie van de Carmageddon Splat Pack Demo gedraaid op een Pentium 120 met 16MB EDO RAM :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op vrijdag 22 februari 2002 22:03 schreef _JGC_ het volgende:
Onder DOS kan die kaart glide doen. Ik heb destijds de Glide versie van de Carmageddon Splat Pack Demo gedraaid op een Pentium 120 met 16MB EDO RAM :)
die edge3d kan echt geen glide doen. het was een Nvidia kaart!!! geen voodoo.
carmageddon zal wel gewoon teruggeswitched zijn naar software rendering.
die hele kaart kon geen eens bilinaire filtering, dus blokkerdeblok :D

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het een heerlijke kaart, zit in een cyrix met maar twee pci-sloten, dus ik bespaar eentje, geluid is goed, beeld, ach, daar heb je een voodoo doorlus voor hè!

• arjandijk162
Op vrijdag 22 februari 2002 09:42 schreef limoentje het volgende:
:) zeker als je tegelijk (met het geluid) ook het VGA en joystick gedeelte gaat gebruiken :)
Gaat de geluidskwaliteit daar zo hard door achteruit? Ik heb het geluid idd alleen getest in combinatie met het vga gedeelte en ik vond het echt kut klinken, zelfs op goedkope pcspeakers hoord ik duidelijk verschil met een sb16
Op vrijdag 22 februari 2002 10:58 schreef _JGC_ het volgende:

Is de vibra een grote isa kaart of een kleintje?

Ik heb nl 2 sb16 geluidkaarten, de een is een kleine/korte die heel veel ruis geeft een geen midiuitbreidingsconnector heeft daarnaast heb ik een grote/lange sb16 uit een discovery pakket (combinatie met 8x cdrom) met ide onboard en een midiuitbreidingconnector, deze geeft een mooi helder geluid en heeft bijna geen ruis
Ik had een microsoft sidewinder dualstrike USB, maar die werkte wel met duke nukem 3d onder dos (wel vanuit windows gestart) dus de vergelijking met usb gaat niet helemaal op
Pagina: 1