[php] Foto van computer bezoeker grabbben

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:54
Met het volgende formpje kan een bezoeker een foto of andere bestanden uploaden.
code:
1
2
3
4
<form name="foto_upload" action="nextpage.php" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="foto">
<input type="submit" name="verzenden" value="Plaats foto">
</form>

Maar nu wil ik deze function graag in een soort UBB code toepassen. Dus als de bezoeker iets van [img]c:\Afbeeldingen\pix.jpg[/img] invult dat deze dan van zijn pc wordt gecopierd.

Is zoiets mogelijk? En hoe zou dit op te lossen zijn in php?

Verwijderd

Het is onmogelijk zonder die file inputfield.

Logisch ook, anders kun je ook password files enzo ongevraagd gaan uploaden. En dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.

De bezoeker moet dus zelf het bestand selecteren :)

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24
Is niet mogelijk. Uploaden moet met <input type="file">

hmm te laat...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Nee, dat kan niet: dit form gebruikt een HTTP POST en client-side features in de browser. De afbeelding wordt in de HTTP POST verzonden en het is niet mogelijk om server-side alsnog een file weg te gaan trekken bij de client. Dit zou ook een enorm beveiligings-risico betekenen.

Wat je (misschien) wel kan doen: presenteer na de POST van het bericht een nieuw form waar de images al ingevuld zijn. Daarna moet de gebruiker dan nogmaals POSTen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik weet niet zeker of dit te doen is maar al zou het te doen zijn met PHP zou je iets van moeten hebben dat je met een pcre functie [img] tags opzoekt en als deze voorkomt automatisch ervoor een form moeten genereren en deze versturen.

dit zou volgens mij de enigste methode zijn maarja, hoe je automatisch een form verstuurt, ik zou het niet weten :+

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 14:40 schreef mbravenboer het volgende:

Wat je (misschien) wel kan doen: presenteer na de POST van het bericht een nieuw form waar de images al ingevuld zijn. Daarna moet de gebruiker dan nogmaals POSTen :) .
Kan dat? Dat lijkt me ook niet echt wijs, aangezien een form ook kan auto-submitten. Als het goed is kan je geen bestand vooraf in de file box zetten.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

helaas kan het door een bug in IE wel... maar het HOORT niet...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 15:32 schreef chem het volgende:
helaas kan het door een bug in IE wel... maar het HOORT niet...
niet meer
moet je t laatste SP downen.
Pagina: 1