Advertentie verwijderd ?? (Vraag & Aanbod)

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Zojuist krijg ik een mailtje binnen dat mijn advertentie verwijderd is vanwege vermoedelijk commerciele doeleinden oid....?

In de advertentie bood ik aan :

50 stuks 2de hands / gerefurbishde (mooi woord voor : getest) 10/100 mbit amd netwerkkaarten, 6 maanden garantie (onofficieel uiteraard, ben een particulier, maar als er een kaartje binnen die 6 maanden kapot gaat krijgen ze een vervangende van mij), voor het lullige prijsje van 12 euro per kaartje.

Lijkt me dat het duidelijk is dat dat niet een nieuwprijs kan zijn (zie pricewatch, vergelijkbare kaart kost al gauw E45

Ben zojuist verhuisd en kwam een bonk rommel op mijn zolderspullen tegen waaronder ladingen hardware

wil daar graag vanaf, en volgens mij als ik de faq lees van v&a is dat precies wat ik dus nu doe : mn oude shit aan bieden voor een spotprijsje

dat ik daar zelf garantie aan kleef dat is mijn verantwoordelijkheid

moet ik het dan bij pricewatch zetten??? ik ben geen bedrijf, de kaarten hebben officieel helemaal geen garantie etc etc

graag meer informatie waarom.

verders ben ik het er niet zo mee eens als er "nog een keer" een foute advertentie van me gevonden wordt dat mn account wordt afgesloten..

dit is tenslotte een beoordelingsfout van iemand van de crew, en niet van mij .

Heel vaag allemaal maargoed hoop snel een antwoord te krijgen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Paar quotes:
Door plaatsing van een advertentie onderwerp je je aan deze voorwaarden. Alle beslissingen die genomen worden door Tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd.
Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een advertentie in V&A te verwijderen.
V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciële handel wordt de advertentie verwijderd.
Jij hebt vijftig van dezelfde kaarten. Da's iets heel anders dan wat oude rommel die zich ophoopt op een zolder, dat heb je gewoon een keer in één partij gekocht/gekregen en je wil er nu vanaf (met winst?).

Dat valt I.M.H.O. onder de noemer "handel". Zeker ook omdat je ons gemaild hebt:
Verders heb ik dergelijke kaartjes al in het verleden veelvuldig aangeboden.

Professioneel Hyves-weigeraar

• majic
Dag wouter

Maar wie bepaald wat ik op mijn zolder heb liggen????
Ik heb kasten vol met hardware, puur omdat ik dat ooit goedkoop heb verkregen (2de hands, uiteraard), omdat ik het leuk vond of omdat ik het niet meer kan gebruiken.

Ik zie wel vaker dat iemand tig moederborden cpu's hdd's videokaarten enz aanbied, en alleen omdat dit van 1 en dezelfde type is is het commerciele handel....

reuze commercieel, de kaarten liggen in een la van mijn sokkenkast, en ik kan ze niet meer kwijt omdat ik nu in andermans huis woon en daar geen plek is voor zulke rommel

logische conclusie, bied het zaakje aan op vraag & aanbod, er zullen vast wel mensen met een klein bedrijfje of aankomende lan zijn die meerdere netwerkkaartjes nodig hebben

Veelvuldig aangeboden heb ik in het verleden inderdaad, met name per stuk of eventueel meer, of zelfs te ruil tegen andere hardware (heb ze toch liggen dus ruilen is voor mij ook leuk, doe dit nl niet om de winst maar omdat ik geniet van hardware bezitten/testen enz)

Verders heb ik ook een site met hardware, zoveel rommel heb ik dat ik dr dus een eigen domijntje voor heb aangevraagd (had het toch en kon niks bedenken wat er op te zetten), maar heb dat hier op tweakers.net in al die tijd dat ik hier user ben nog nooit een keer genoemd ...echt commerciel ben ik dan niet aangelegd want dan zo ik in 1 slag een paar duizend potentieele klanten aanboren

heb ik niet gedaan

kortom, na mijn uitleg zou het allicht duidelijk moeten zijn en kan mn advertentie weer terug worden geplaatst, want dit berust dus duidelijk op een groot misverstand (italic invoegen alhier)

Verwijderd

Grotere partijen willen we gewoon weren uit de V&A. Je hebt als particulier niet even zo 50 NIC's over. Als we dit toestaan is het hek al snel van de dam.

Gewoon een adje plaatsten waarin je één zo'n NIC aanbiedt, daar zullen vast wel meer mensen op reageren.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zondag 03 februari 2002 14:51 schreef majic het volgende:
Maar wie bepaald wat ik op mijn zolder heb liggen????
Jij.
Ik zie wel vaker dat iemand tig moederborden cpu's hdd's videokaarten enz aanbied, en alleen omdat dit van 1 en dezelfde type is is het commerciele handel....
Ik kan me goed voorstellen dat iemand een aantal verschillende oude videokaarten heeft liggen, of verschillende oude harde schijven. Je maakt mij alleen niet wijs dat je vijftig dezelfde goed werkende netwerkkaarten zelf allemaal gebruikt hebt en toen niet meer nodig had. Maar goed.
reuze commercieel, de kaarten liggen in een la van mijn sokkenkast, en ik kan ze niet meer kwijt omdat ik nu in andermans huis woon en daar geen plek is voor zulke rommel

logische conclusie, bied het zaakje aan op vraag & aanbod, er zullen vast wel mensen met een klein bedrijfje of aankomende lan zijn die meerdere netwerkkaartjes nodig hebben

Veelvuldig aangeboden heb ik in het verleden inderdaad, met name per stuk of eventueel meer, of zelfs te ruil tegen andere hardware (heb ze toch liggen dus ruilen is voor mij ook leuk, doe dit nl niet om de winst maar omdat ik geniet van hardware bezitten/testen enz)

Verders heb ik ook een site met hardware, zoveel rommel heb ik dat ik dr dus een eigen domijntje voor heb aangevraagd (had het toch en kon niks bedenken wat er op te zetten), maar heb dat hier op tweakers.net in al die tijd dat ik hier user ben nog nooit een keer genoemd ...echt commerciel ben ik dan niet aangelegd want dan zo ik in 1 slag een paar duizend potentieele klanten aanboren

heb ik niet gedaan
Zou goed kunnen allemaal, maar feit blijft dat het op commerciële handel leek en dus verwijderd is door ons. Iedereen kan zo'n verhaal verzinnen. Ik zeg niet dat je liegt, maar we kunnen er gewoon niet aan beginnen om dit soort dingen toe te staan, omdat het anderen op ideeën brengt en het verkeerde publiek trekt.
kortom, na mijn uitleg zou het allicht duidelijk moeten zijn en kan mn advertentie weer terug worden geplaatst, want dit berust dus duidelijk op een groot misverstand (italic invoegen alhier)
Die advertentie kan niet worden teruggeplaatst. Weg = weg. Een undelete functie is er niet. Je kunt er gewoon één aanbieden en de advertentie laten staan als je die hebt verkocht (en evt. na minimaal een week weer omhoog schoppen). In één keer die hele lading dumpen mag dus gewoon niet.

Professioneel Hyves-weigeraar

• majic
Rene,

Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Kijk daar kan ik iets mee, wil graag weten waarom ik em niet mocht plaatsen in mijn situatie ;

Heb ze in t verleden ook aangeboden per stuk, maarja wil ze snel kwijt nu omdat ze in de weg liggen (kan mn sokken niet meer kwijt :P)

Zal ze dus apart posten als dat conform de v&a richtlijnen is

bedankt;
Op zondag 03 februari 2002 15:00 schreef René vd Veen het volgende:
Grotere partijen willen we gewoon weren uit de V&A. Je hebt als particulier niet even zo 50 NIC's over. Als we dit toestaan is het hek al snel van de dam.

Gewoon een adje plaatsten waarin je één zo'n NIC aanbiedt, daar zullen vast wel meer mensen op reageren.

• majic
nou vooruit voor deze ene keer dan ;)
Op zondag 03 februari 2002 15:06 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Jij.
[..]

Ik kan me goed voorstellen dat iemand een aantal verschillende oude videokaarten heeft liggen, of verschillende oude harde schijven. Je maakt mij alleen niet wijs dat je vijftig dezelfde goed werkende netwerkkaarten zelf allemaal gebruikt hebt en toen niet meer nodig had. Maar goed.
[..]

Zou goed kunnen allemaal, maar feit blijft dat het op commerciële handel leek en dus verwijderd is door ons. Iedereen kan zo'n verhaal verzinnen. Ik zeg niet dat je liegt, maar we kunnen er gewoon niet aan beginnen om dit soort dingen toe te staan, omdat het anderen op ideeën brengt en het verkeerde publiek trekt.
[..]

Die advertentie kan niet worden teruggeplaatst. Weg = weg. Een undelete functie is er niet. Je kunt er gewoon één aanbieden en de advertentie laten staan als je die hebt verkocht (en evt. na minimaal een week weer omhoog schoppen). In één keer die hele lading dumpen mag dus gewoon niet.
Pagina: 1