Toon posts:

PC Start niet meer op - pinkende led's op keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello!!

Ik heb hier een pc'tje, met een eenvoudig all-in one moederbord van pcchips...
Opstarten gebeurde blijkbaar normaal, totna een uurtje of zo, hij cast blijkt te lopen.
Scherm is weg, en ik kan niks meer doen.
Als ik probeer te resetten (reset knop), gaat dit niet!
Ik moet dus effectief de stroom afleggen, en terug opzetten.
Ook hierna wil de pc nog niet opstarten...
De 3 led's op het toetsenbord (num lock, caps lock, scroll lock) pinken op een constante snelheid (2 x / sec.)
Waaraan kan dit liggen?
Dit heb ik al geprobeerd:
- andere voeding
- ander geheugen

processor wordt niet te warm volgens mij (ik kan nog makkelijk aan de cooler komen)

Enig ander idee???

Tnx
Gert

Verwijderd

Lijk me aan het moederbord te liggen.

Het is iig geen geheugen fout oid. Dit zou wel het vastlopen kunnen verklaren, maar het verklaart niet de reset knop.

Een pc zou toch altijd wel op een reset knop moeten reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 14:28 schreef Toverstaf het volgende:
Lijk me aan het moederbord te liggen.

Het is iig geen geheugen fout oid. Dit zou wel het vastlopen kunnen verklaren, maar het verklaart niet de reset knop.

Een pc zou toch altijd wel op een reset knop moeten reageren.
ander moederbord ingestoken - is het ook niet :-(

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik weet dat dit een oude topic is maar ik heb misschien een oplossing voor dit probleem.
We hadden het zelfde probleem maar dat met een intel serverboard. Naar een paar minuten idle knipperde leds van de keyboard en dan konden we er niet meer inkomen. Het oplossing bleek te zitten in het feit dat er ergens in de bios een optie is om een wachtwoord te vragen na het idle staan van het systeem. Dus het enige wat gedaan moest worden is bios wachtwoord in toetsen en je hebt weer de volledige beschikking over je pc. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Mijn speelgoed

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Wat bij mij alleen ander is is dat ik vandaag thuis kwam, m'n pc aanzette en gewoon een zwart beeld kreeg met het bericht 'no video input'. Zo begonnen ook na een tijdje caps-lock , num en scroll lock te knipperen tegelijk. Ik heb de kabels gecontroleerd etc, maar alles werkt. Zo brand het lichtje van m'n ATA harde schijf (hij zit in een bracket aan de voorkant) en m'n dvd-rom ook. Die ging daarnet trouwens ook knipperen tergelijkertijd met Scrol, caps en num lock. Ik vermoed iets met de voeding, maar dat is toch wel vreemd, in 1x kapot...

Mijn systeem:

Pentium 4 3,0 Ghz/800
1024MB Ram (2x 512 PC400)
Asus Moederbord P4P800 SE
Saphire Radeon 9800 Pro 128mb
DVD-rom speler
3 harde schijven, 2 SATA en 1 ATA.

Ik heb weken geleden de BIOS ge-update en hij liep gewoon goed. Wat misschien ook zou kunnen is omdat ik ATI-tool gebruik om m'n videokaart wat harder te laten lopen misschien wat verandert heeft. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Kan iemand helpen?
.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
cmos reset?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Bedankt, wist niet dat die troubleshooter bestond, ik zal hem gaan proberen.
Pagina: 1