Printer neemt na elke regel een pauze

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Wij hebben hier een computer staan p2-350 op windows 98 SE met een HP Deskjet 420. Deze printer heeft het goed gedaan.

Als we nu een pagina printen (tekst/plaatje/kleur/zwarwit) dan doet hij eerst een stuk of 4 regels, en neemt daarna bij elke regel een pauze van 3 seconden.

Hierdoor gaat het printen dus veeeeeeeeeeeeeeel te traag. Het lijkt dus een buffer probleem of kan het zijn dat in de bios er een instelling verkeerd staat? Volgens mij zijn nde nieuwste drivers geinstallerd maar da zal ik nog ff checcken.

Human Bobby

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op welke mode heb je de printerpoort in het BIOS ingesteld? Hier staat hij op ECP mode. Print als een trein.

Kan het soms ook zijn dat je printer verkeerd ingesteld staat? Ik heb een Epson Stylus Color 880 en als die in de "Photo Enhance" mode staat en ik print een pagina tekst dan duurt dat ook errug lang.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Justice
staat NU op ECP+EPP
dma 3
mode 1.9

:/
ff kijken van die papiersoort

Human Bobby

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hmm, met die instelling zou hij goed moeten kunnen printen.

Het kan inderdaad ook een probleem zijn dat je te weinig buffers beschikbaar hebt.

Hoeveel RAM geheugen heb je aan boord? Draaien er ook programma's op de achtergrond mee die veel van je systeem vragen? :?

• Justice
hij print nog wel vertiefd hehehe maar het probleem is opgelost met de hierboven beschreven stap, het deleten van de printer en het opnieuw installeren daarvan met de nieuwste drivers (van 1998 maarja)

Human Bobby

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Inderdaad oude drivers, als hij het maar doet ;)

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
nm :)
Pagina: 1