Toon posts:

Problemen met Freesco en HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HD van 150 MB geformatteerd en DOS boot bestanden op gezet en in mijn Freesco bak gehangen, maar nu start Freesco niet meer op. Ook als ik een andere, geformateerde, schijf erin hang doet 'ie het niet :(

Hij geeft iets van een melding als "bad-directory" nogiets gedoe en dan geeft hij een nummer...

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is de hd defect? maw doet tie het in een andere pc wel?
heb je opgestart met je freesco flop en dan move2hd gebruikt, of de files zo gecopied?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:53 schreef erkens het volgende:
is de hd defect? maw doet tie het in een andere pc wel?
heb je opgestart met je freesco flop en dan move2hd gebruikt, of de files zo gecopied?
De HD doet het wel gewoon in mijn W2K bak, net zoals die andere schijf die ik heb geprobeerd. Al tijdens het opstarten krijg ik dat hij vastloopt... Ik krijg "Loading ramdisk......", daarna "Loading kernel......" en dan krijg ik dat hele verhaal wat verschijnt tijdens het opstarten en onder dat verhaal kapt hij ermee. Hij gaat ook niet meer verder of zo... :'(

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 03 februari 2002 15:08 schreef Super_ECH het volgende:
De HD doet het wel gewoon in mijn W2K bak, net zoals die andere schijf die ik heb geprobeerd.
Probeer eens je hd te formateren , het sys commando erop los laten, en dan booten op de compute waarop je hem nodig hebt, nog niets doen met FreeSCO ofzo, gewoon ff kijken of 'ie boot.

En als hij dat prima doet, dan kan je floppy stuk zijn, zo robuust zijn die dingen helaas niet :'(

* moto-moi is laatst een half uur op zoek geweest naar 3 werkende diskettes :(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 15:19 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Probeer eens je hd te formateren , het sys commando erop los laten, en dan booten op de compute waarop je hem nodig hebt, nog niets doen met FreeSCO ofzo, gewoon ff kijken of 'ie boot.

En als hij dat prima doet, dan kan je floppy stuk zijn, zo robuust zijn die dingen helaas niet :'(

* moto-moi is laatst een half uur op zoek geweest naar 3 werkende diskettes :(
Hij boot perfect... En mijn diskette is ook goed, want die heb ik nu in een andere computer hangen. Dan zou je nog kunnen zeggen dat het diskettestation kuren heeft, ook dat kan ik ondermijnen door te zeggen dat ik in de computer waar de HD in zit het diskettestation gebruikte van de computer die ik nu tijdelijk gebruik... In deze computer zit overigens ook een HD en nu doet de diskette het wel...

Ik wil hem alleen wel op die andere bak kunnen draaien, dus heeft iemand nog verdere ideetjes? Ik ben bijna uitgeput :(

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 21:28
weet je zeker dat je de schijf in fat16 geformatteerd hebt, freesco kan namelijk nie overweg met fat32 (win98+)

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 15:45 schreef Groentenboer het volgende:
weet je zeker dat je de schijf in fat16 geformatteerd hebt, freesco kan namelijk nie overweg met fat32 (win98+)
you've got a point... Zal ik eens checken... maar nu even niet, nu moet ik helaas even weg

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 21:28
IK heb alle tijd :z

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1