Toon posts:

Makkelijkste weg om c: te deleten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok iedereen denkt dat C: mijn hoofdpartitie is en dit is het niet!
Maar ik weet niet hoe ik dit alles kan veranderen zonder mijn systeem enige schade aan te brengen...
Voor PM heb ik dus geen geld en bij Fdisk weet ik niet hoe ik dit moet doen... (tenminste zonder mijn Linux partitie te deleten :))

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/god/schijven.JPG

Moet ik eerst van H: mijn systeemschijf maken misschien?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wel een duidelijke pic

/edit, hij wou eerst bijna nie toen f5 en nu wel lekker groot :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:29 schreef GGS_VR6 het volgende:
Wel een duidelijke pic
Srry ik wou hem eerst wat kleiner maken :P

En voor alle duidelijkheid H: moet C: worden en die bestaande C moet bij H gevoegd worden (zodat ik 1 windows partitie heb...)

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
C: is de 'actieve' partitie van je eerste schijf. Dat betekent dat hij hiervanaf boot.

Op deze schijf zit een kleine bootloader die vervolgens het bootproces start vanaf je H: schijf

Wat je moet doen is H: je actieve partitie maken en daarna hem bootable maken voor NT.

Dit kan met fixboot en fdisk /mbr meen ik.

Zogauw je dat gedaan hebt kan je alles met C: doen, inclusief verwijderen. Bedenk wel dat indien je hem verwijdert, H: verandert in C: (bij een nieuwe installatie van windows, ik weet niet hoe het zit met bestaande installaties).

Je moet niet hebben dat schijfletters van schijven veranderen, want dan kunnen programma's hun datafiles niet meer terugvinden..

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Op zondag 03 februari 2002 13:30 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Srry ik wou hem eerst wat kleiner maken :P

En voor alle duidelijkheid H: moet C: worden en die bestaande C moet bij H gevoegd worden (zodat ik 1 windows partitie heb...)
Forget it. Je systeem gaat ervanuit dat hij op H: geinstalleerd staat. Alle programma's zullen gaan flippen als je zoiets probeert. Het zal mogelijk zijn door in het register alle H: 's te vervangen door C:'s, maar wat je beter kan doen is eerst de partities samenvoegen met pmagic en daarna opnieuw windowsXP installeren, een verse installatie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:37 schreef DaZZle het volgende:

[..]

Forget it. Je systeem gaat ervanuit dat hij op H: geinstalleerd staat. Alle programma's zullen gaan flippen als je zoiets probeert. Het zal mogelijk zijn door in het register alle H: 's te vervangen door C:'s, maar wat je beter kan doen is eerst de partities samenvoegen met pmagic en daarna opnieuw windowsXP installeren, een verse installatie
Was ik ook van plan hoor :)
na al dit een frisse install opzette...

en die bootfix? is dat een programma ofzo?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Op zondag 03 februari 2002 13:38 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Was ik ook van plan hoor :)
na al dit een frisse install opzette...

en die bootfix? is dat een programma ofzo?
Bootfix:

Cd van win2k of winXP in je cdrom-/dvddrive...booten -> repair installation with console -> admin password ingeven -> fixboot en fixmbr en je bent klaar :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:43 schreef Vidra het volgende:

[..]

Bootfix:

Cd van win2k of winXP in je cdrom-/dvddrive...booten -> repair installation with console -> admin password ingeven -> fixboot en fixmbr en je bent klaar :P
Gewoon intikken ofzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou Fdisk niet gaan?
[topic=390009/1/100]
lees dit anders even.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik snap het even niet. Nu heb ik in mijn console fixboot gedrukt... Dan vroeg hij mij om van C: de boot partitie te maken y/n

:?

Dan maar is fixmbr geprobeerd, daar ging alles lekker, maar nu wilt hij LILO niet meer starten...

Conclusie, er is niet veranderd :)
Pagina: 1