Toon posts:

PCI kaart uit pci slot, met pc aan !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is er een kaart uit geflipt, omdat ik vergeten was het schroefje erop te zetten.
Ik zag een grote vonk uit het slot komen met gevolg een gore verbrande troep stank..
Nu werkt een ander kaartje wat boven die kaart staat niet meer :( tis een Sblive kaartje..
Windows loopt vast tijdens het installeren van de stuurprogramma`s ervan.
Is dit probleem op te lossen misschien ?

Verwijderd

je pci slot is dan misschien kapot :?

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
heb ook wel ens per ongeluk m'n netwerkkaartje uit het slot getrokken terwijl ie aan stond! (pc was stil) en daarna in een ander slot gestoken (ook terwijl ie aanstond) Was er niet met m'n kop erbij (kater). Maar het netwerkkaartje leeft nog steeds! Dus jij hebt minder geluk als ik denk ik. :P

Verwijderd

Ik heb het een keer per ongeluk gedaan met een netwerkkaart, ik trok hem uit mijn pc en toen dacht ik : "hmmm, dat maakt wel erg veel herrie voor een pc die uitstaat"

Maar alles werkte gelukkig nog gewoon, misschien heb jij net pech.

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Op zondag 03 februari 2002 13:32 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik heb het een keer per ongeluk gedaan met een netwerkkaart, ik trok hem uit mijn pc en toen dacht ik : "hmmm, dat maakt wel erg veel herrie voor een pc die uitstaat"

Maar alles werkte gelukkig nog gewoon, misschien heb jij net pech.
ben blij dat ik niet de enigste ben die zoiets heb meegemaak! :P :P :P

Verwijderd

<mamma opmerking> Jochie toch!! Die schroevjes heeft de meneer van de computerwinkel er niet voor niets bijgegeven! </mamma opmerking>

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik heb wel een keer een netwerk erin gedaan toen de pc aanstond. toen sloeg ie opeens uit :). ik weer aandoen, ging ook niet meer aan.... ik stroom ervan afhalen en toen weer erop, en toen deed ie het gelukkig weer :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Gewoon ff in een ander slot proberen he :D

Verwijderd

Dit hoor ik wel vaker, je kan idd mazzel of geluk hebben, iemand die ik ken deed het dagelijks bijna :P

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb wel eens door over wat snoeren te struikelen 2 netwerk kaarten uit mn router getrapt :)

Het beestje draaide gewoon vrolijk door, no problemo :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

lol.

hot-swapable >:)

iStockphoto

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
offtopic:
Heb het 3 keer op 1 dag gehad met mijn vga kaart, die zat een beetje los.

Dat was op een lanparty, en iedereen zat een beetje te schuiven met zijn zooi, en floep, weg beeld.

conclusie : videokaarten zijn dus niet hot swappable

Ik denk toch echt dat je moo een optaater heeft gekregen, maar reinstall windows voor de zekerheid eens, of een andere versie van windows ernaast.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op zondag 03 februari 2002 13:39 schreef kutkip het volgende:
Gewoon ff in een ander slot proberen he :D
Wel eerst ff je pc uitzetten !!

Verwijderd

Topicstarter
Het ging om een TV kaart die eruit was geflipt btw.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Ik heb een keer ook per ongeluk een netwerkkaart in m'n pc gestopt terwijl ie aanstond... toen kwam er een venstertje nieuwe hardware gevonden... :o toen ik de andere netwerkkaart die er in zat er uit trok gingie wel op z'n bek, bsod...

Verwijderd

hey,
ik heb een x gelezen dat het helemaal niet uitmaakt of je nou een kaartje er uit trekt wanneer je puter draait maar ik denk ook dat je gewoon pecht had.
laterz
daafie

Verwijderd

Hmm brandlucht bij een pc is meestal niet goed, misschien alleen dat pci slot gefuckt, of alleen die 2 kaartjes. Zou ff een ander kaartje in dat slot proberen (Nu de pc WEL uitzetten) en kijken wat ie daar van maakt. Dannog problemen, jammer voor je mobo

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Ik heb het een keer gedaan met een agp kaart, toen begon de pc te piepen alsof er geen videokaart inzat. (pc en matrox g450 deden het nog)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Skaah
  • Niet online
* Skaah vraagt zich af wanneer we hot-swapable pci sloten krijgen ----> standaard wel te verstaan!

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 21:09 schreef Skaah het volgende:
* Skaah vraagt zich af wanneer we hot-swapable pci sloten krijgen ----> standaard wel te verstaan!
uptime over anything he? :D

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Met PCI mag het volgens de standaard maar je moet hem er dan wel recht in steken en recht eruit trekken. Anders wil het idd nog wel eens fout gaan.

AGP gaat uiteraard niet zo want die lipjes overlappen.
Maar er bestaat er een adapter waarmee je ze wel kan hot-swappen.

Senile! Senile Oekaki

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
ik heb @ skool weleens met zo'n removable harddisk geval dat ding eruit getrokken toen de pc aanstond :o

en er meteen weer ingeduwd :7
conclusie:
een IDE harddisk is niet hot swappable, ff opnieuw opstarten dus :D

Haal NOOIT een spookrijder in !

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Op zondag 03 februari 2002 13:34 schreef Crazy_Casemod het volgende:

[..]

ben blij dat ik niet de enigste ben die zoiets heb meegemaak! :P :P :P
je zegt 't, ik beschouwde mezelf al voor debiel toen ik m'n HD ledje voor m'n powerledje (wat ik los had gekoppeld) aanzag en m'n videokaart ging hotswappen "Wat is dat geknetter toch, wat 'n herrie :)"
:)

I see dead pixels...

Verwijderd

Dit is LOL :) oke dit kan en mag gebeuren, maar nie als je met gezond verstand bezig bent, want dan ben je toch echt een ...Debiel?? :7

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 21:54 schreef Brick het volgende:
ik heb @ skool weleens met zo'n removable harddisk geval dat ding eruit getrokken toen de pc aanstond :o

en er meteen weer ingeduwd :7
conclusie:
een IDE harddisk is niet hot swappable, ff opnieuw opstarten dus :D
Op school hebben we ook verwisselbare HDD's (leuk voor thuis) en deze waren WEL hot-swappable (W98se)! Alleen als je er dan een andere HDD in hangt, dan vind ie dat niet leuk..BSOD. Maar als je dezelfde HDD weer terug doet, gaat het wel (zonder BSOD). Eigenlijk dus alleen maar Hot-Pluggable! :P En je kan nog gewoon in het startmenu als die HDD er uit is (moet je wel net in het STartMenu geweest zijn, anders moet Win het weer van HDD halen...dat kan dan ff niet he!

Verwijderd

En in het ergste geval is je kaart uitgefikt *en* de buffers op je mainboard.
In dat geval.... Nieuw plankje kopen!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eergisteren had ik per ongeluk m'n SB Live! 5.1 kaartje eruit getrokken aan t cd audio kabeltje dat eraan hing... flinke BSOD van XP, maar alles werkt nog :)
Pagina: 1