Toon posts:

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PC opstart, duurt het soms even (10 sec.) voordat alle apparaten (harde schijf enz.) aan gaan. In die tijd hoor je alleen de voeding, en branden de power en hdd-leds.
Ik heb een AMD K6-2 500 op een JETWAY J524B Socket7 mainbordje in een kast met 300W voeding (die dingen die ze n half jaar geleden bij norrod hadden).

Soms gebeurt er ook helemaal niets, dan haal ik 10 sec. die eurostekker achterop er af, en zet hem er dan weer op. Meestal doet hij het dan wel weer...

Iemand die bekend is met die problemen bij deze hardware? Of ligt het gewoon aan de voeding? De kabels heb ik allemaal al een paar keer losgehaald. (en vastgezet, duhh)

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HEt ziet er naar uit dat je kast niet geaard is, hierdoor kan het af en toe blokkeren waardoor het systeem niet in een keer start.
Dus ik raad je iig aan je systeem te aarden via het stopcontact.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
probeer ens je bios te updaten. van me mobo zijn nu al 8 bios'en uit en het verschil in boot tijd tussen versie 1 en 8 is erg veel. denk dut dat een bios update het proberen waard is :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:29 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
probeer ens je bios te updaten. van me mobo zijn nu al 8 bios'en uit en het verschil in boot tijd tussen versie 1 en 8 is erg veel. denk dut dat een bios update het proberen waard is :D
j=
Kan je nagaan hoeveel er al van de mijne uit zijn. bios komt uit '99 :P

Verwijderd

Het lijkt op een probleem dat ik ook vaak had, soms moest ik de computer zelfs 10 keer aan en uit zetten!
Het kwam omdat het een kl*te mobo was en met een ander mobo nergens last van. >:)