Toon posts:

autoremlicht in case

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb uit mijn broer zijn auto een achter remlicht "gejat"
met 28 ledjes erop nu wil ik deze bevestigen in mijn case om zo licht te krijgen (er zit een rood hoesie omheen van plastic)
alleen nu wil ik weten hoe ik het moet bevestigen
(er zitten 2 draden aan)
mijn vraag is kan ik deze gewoon op de voeding aansluiten (net zo als de fans) of moet dit anders :?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

JWO

is gewoon 12v ..

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Vraag maar es aan je broer hoeveel volt dat ding nodig heeft. Is dat 12, dan kan je hem gewoon op je voeding aansluiten ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:13 schreef Tweaker-Willem het volgende:
is gewoon 12v ..
ik probeer het effe...
....
....
....

en ...

ja hij doet het ;)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

gewoon aansluiten ja, rood is plus, zwart is de min

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

je kunt hem wel op je voeding aansluiten, maar hou er rekening mee dat dat ding veel stroom slurpt, met andere woorden is je voeding wel swaar genoeg?

ff vlug rekenen : 28 leds maal 10 tot 100 mA per led = 280 tot 2800 mA
P = U.I = 12V . 280 mA = 3.36 tot 33.6 W

ik weet niet meer juist hoeveel stroom een led trekt, maar ik denk dat het zoiets is

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
pics >:)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 13:23 schreef carnman het volgende:
je kunt hem wel op je voeding aansluiten, maar hou er rekening mee dat dat ding veel stroom slurpt, met andere woorden is je voeding wel swaar genoeg?
Tuurlijk. Wat trekt een LED-je nou eenmaal??

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 13:23 schreef carnman het volgende:

ff vlug rekenen : 28 leds maal 10 tot 100 mA per led = 280 tot 2800 mA
P = U.I = 12V . 280 mA = 3.36 tot 33.6 W

ik weet niet meer juist hoeveel stroom een led trekt, maar ik denk dat het zoiets is
33,6 Watt :?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 13:34 schreef René vd Veen het volgende:

[..]

33,6 Watt :?
De denkfout zit em in het feit dat er geen ledjes zijn die 100mA trekken bij 12v..dat bestaat gewoon niet. De felste ledjes die ik op conrad kan vinden trekken max 130mW (50mA bij 2,6V)..dus dan zit je op 3,6W bij 28 ledjes..piece of cake voor je voeding :)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 13:28 schreef thijz het volgende:
pics >:)
nee nog niet ik zal wel een keer pics maken (keb geen camera op het moment) maar ik zal er wel een keer een regelen

en uhm ik hoor net van mijn broer dat hij geen 12 maar 24 volt is dat geeft toch niet of wel :?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 13:39 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

De denkfout zit em in het feit dat er geen ledjes zijn die 100mA trekken bij 12v..dat bestaat gewoon niet. De felste ledjes die ik op conrad kan vinden trekken max 130mW (50mA bij 2,6V)..dus dan zit je op 3,6W bij 28 ledjes..piece of cake voor je voeding :)
Komt nog bij dat er waarschijnlijk 4 groepjes van 7 leds (kom je op 1.7V per ledje, moet waarschijnlijk net kunnen) parallel zijn geschakeld. Brengt je stroom op 4x10 mA.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
PICS!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 03 februari 2002 14:34 schreef sjakievandeboomhut het volgende:

[..]
en uhm ik hoor net van mijn broer dat hij geen 12 maar 24 volt is dat geeft toch niet of wel :?
Het enige nadeel is dat ze misschien minder licht geven op 12v. Maar als je hem net hebt getest en hij werkte goed, dan is er tog nix aan de hand?
Ik heb nog nooit gehoord dat iets doorbrande omdat er een te lage spanning op stond ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 09:11
dat wou ik ook al doen :) veelgoed koper dan ander lampje :)

nou kom op met die pics :)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 14:44

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

een led trekt gewoonlijk 15 a 20 mili amps dus dat is 28*20 mili is niet zoveel, dus dat kan makkelijk aan je pc voeding, van je voeding is de zwarte de min en de gele de 12 volt
suc6 :)

blabla

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmmm, waarom vraagt er niemand naar PLAATJES?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:04

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
he dat heb ik ook al een half jaar ofzo in mijn kast zitten, ik had em gewoon zonder erbij na te denken erin gehangen en het werkt gewoon (is 12v toch?) verder niks gemerkt qua stabiliteit ofzo, draait al een jaar perfect

Afbeeldingslocatie: http://pisang.wox.org/casemod/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pisang.wox.org/casemod/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pisang.wox.org/casemod/9.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

nice jah :D

Maareh, wat voor autotje heeft je broer dan dat die dingen @ 24 Volt werken? meeste auto accus zijn toch 12V :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 17:30 schreef Scatman_II het volgende:

Maareh, wat voor autotje heeft je broer dan dat die dingen @ 24 Volt werken? meeste auto accus zijn toch 12V :?
Ja dat is wel dom ja, kan ook niet van eem vrachtwagen zijn want die heeft geen 3e rem licht.

Het is echter wel beter dat ie niet op 24 loopt nu zijn de leds niet zo vel, en dat staat wat zachter/vriendelijker /mooier in je kast.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Op zondag 03 februari 2002 17:20 schreef Ener-G het volgende:
he dat heb ik ook al een half jaar ofzo in mijn kast zitten, ik had em gewoon zonder erbij na te denken erin gehangen en het werkt gewoon (is 12v toch?) verder niks gemerkt qua stabiliteit ofzo, draait al een jaar perfect

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn! dat ziet er flex uit! heb je dat met blauwe ccfl gedaan??

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Phat!!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Chiron

Chiron

Op zondag 03 februari 2002 17:39 schreef merijnen het volgende:

[..]

Damn! dat ziet er flex uit! heb je dat met blauwe ccfl gedaan??
nee

met welgeteld 3 blauwe ledjes die ik nog over had (wilde ook nog ledjes van m'n server vervangen maar ze bleken nogal fel te zijn :))

en een 15" liquid blue neon onderin

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 17:30 schreef Scatman_II het volgende:

ja ik denk dat hij mij de gek aan zat te steken dat hij het mij niet gunde of zo maar ja hij doet het gewoon dus niets aan de hand

en die pics komen later nog wel ;) eerst effe een fotoapparaatje regelden :)

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook mooi is die zwarte rand om dat gat

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hij moet wel 12V zijn, want het boordnet van auto's is 12V. Heel oude auto's hebben soms nog 6V, en vrachtwagens doorgaans 24. Maar reken maar gewoon op 12V. Het is wel aan te raden het vermogen eens te bepalen. Dat doe je door een stroommeter tussen de lamp en de voeding te zetten. Dan weet je zeker dat je je voeding niet overbelast.

Verwijderd

ziet er cool uit.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
cool.. die hbe ik hier ook nog liggen... wilde hem binnekort gaan inbouwen :P

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

[mierenneuker]Grappig! Je hebt 'm er al een 1/2 jaar in, en hij doet het al 1 jaar prima! :)[/mieren...]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Maak je maar niet druk over de stroom die het ding trekt. Zelfs al zou het 33W zijn (en dat is het niet), dan nog is het niet genoeg om je voeding in de problemen te helpen.

• Chiron

Chiron

Op zondag 03 februari 2002 19:35 schreef jonggoud.nl het volgende:

[..]

[mierenneuker]Grappig! Je hebt 'm er al een 1/2 jaar in, en hij doet het al 1 jaar prima! :)[/mieren...]
sorry foutje ;) ben nog niet helegaar wakker, maar het ding zit er iig al meer dan een half jaar in, zo lang dat ik eigenlijk niet eens meer precies weet wanneer ik op het lumineuze idee kwam om dat ding erin te bouwen

het enige wat er ingebouwd is is trouwens het printplaatje met de ledjes erop, die heb ik gewoon uit de behuizing gesloopt

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Ook ik heb al een paar maanden een derde remlicht in m'n pc kast haha. :) :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/matrox.warez/casemod/foxhound.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/matrox.warez/casemod/schuin.jpg

Zijn alleen niet echt scherpe foto's sorry....

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 19:54 schreef Matroxcool het volgende:
Ook ik heb al een paar maanden een derde remlicht in m'n pc kast haha. :) :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn alleen niet echt scherpe foto's sorry....
Helpt dat een beetje die windtunnel geval ?

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Op zondag 03 februari 2002 21:15 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

Helpt dat een beetje die windtunnel geval ?
Jazeker, omdat m'n kast zwart is werd ie eerst een stuk warmer. 53 graden ongeveer, nadat ik die slang had gemonteerd daalde de temperatuur naar 45 graden omdat de processor de koele lucht direct van buiten krijgt.
Voor meer pics moet je maar ff kijken op de site in m'n sig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 21:37 schreef Matroxcool het volgende:

[..]

Jazeker, omdat m'n kast zwart is werd ie eerst een stuk warmer. 53 graden ongeveer, nadat ik die slang had gemonteerd daalde de temperatuur naar 45 graden omdat de processor de koele lucht direct van buiten krijgt.
Voor meer pics moet je maar ff kijken op de site in m'n sig.
goh lijkt me ook wel handig zo'n ding misschien doe ik het ook nog wel ik willde eerst gewoon een grote platic buis (PVC) doen die naar buiten ging maar dit lijke me ook wel wat
Pagina: 1