Op maandag 04 februari 2002 02:08 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Dat vind ik dan verbazingwekkend. Jij vergelijkt het geloven in God in je signature met het geloven in een zeer spottend en kwetsend omschreven wezen.
Dat jij het geloven in een dinosaurus als het geloven in een zeer spottend en kwetsend omschreven wezen ziet geeft jou zogenaamde ruimdenkende geest wel aan (zie mijn voorbeeld/vergelijking).
Daarnaast zie ik het geloven in god idd zoals het in mijn sig is beschreven, leer er mee leven of geef er fatsoenlijke reacties op (dus niet zoals hieronder).
[..]
Jij vergelijkt het begrip geloven in God met het geloven in een zogenaamd grappig omschreven wezen.
Het is niet 'zogenaamd grappig omschreven wezen'. En dat jij mijn sig niet
kan wil interpreteren zoals ik hem bedoel en zoals ik hem net al een paar keer heb uitgelegd (namelijk dat het niet om die dinosaurussen gaat maar om de vergelijking en het idee erachter) moet jij weten, maar dat maakt het er voor jezelf niet makkelijker op.
Dat jij vindt dat je daarmee geen personen kwetst moet je verder zelf weten. Ik vind van wel.
Mijn sig is minstens net zo kwetsend als een uitspraak als 'Allah is groot', 'Alleen gelovigen komen in de hemel' of 'Het geloof in buitenaardse dinosaurussen is waanzin'.
Daarnaast vind ik mijn sig niet kwetsend. En nogmaals, alle meningen/uitspraken kunnen als kwetsend ervaren worden. That's a part of life.
Maar goed, deze discussie is vrij zinloos en wordt irritant gevoerd. Ik heb nu al spijt dat ik getracht heb om wat redelijkheid en begrip uit te stralen.

.
Lekker makkelijk, geen argumenten (meer over) zeker?
[edit]
Ligone says it all (maar daar komt toch weer een zielige reactie op als 'hij vraagt erom' of 'deze discussie is toch zinloos')
[edit2]
Over wetten gesproken, mijn sig is volkomen legaal en de link waarnaar ik verwijs ook.
[edit3]
Dat wil niet zeggen dat ik niet overweeg om de url uit mijn sig te halen, aangezien ik me (enigzins) kan voorstellen dat de tekst waarnaar ik verwijs discriminerend opgevat kan worden (hoewel aan de andere kant het geloof in het algemeen éen grote vorm van discriminatie is (op verzoek wil ik dit best onderbouwen)).
[edit4]
De links is inmiddels verwijderd, de rest blijft gewoon staan.