[laDot] servers down?

Pagina: 1
Acties:

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 08:20
Ik heb m'n site gehost bij laDot en nu merk ik dat ik zowel m'n site als m'n mail niet meer kan bekijken/ophalen.
Iemand hier met hetzelfde probleem? Ik kan op de site van laDot niks vinden over een storing o.i.d.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

bel ze op of mail met de helpdesk :)

en: voor kwaliteit moet je betalen, dus als je dat zoekt dan moet je daar weg!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 08:20
Ik betaal gewoon voor m'n site en eerlijk gezegd heb ik nog nooit problemen met ze gehad dus ik snap niet helemaal wat je bedoeld....
Bovendien geef je geen antwoord op m'n vraag. Ik wil alleen maar weten of er toevallig iemand is met (nu) hetzelfde probleem als ik.... meer niet.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zondag 03 februari 2002 13:16 schreef Ferret het volgende:
Ik betaal gewoon voor m'n site en eerlijk gezegd heb ik nog nooit problemen met ze gehad dus ik snap niet helemaal wat je bedoeld....
Dat je ergens voor betaald, wil niet meteen zeggen dat je er ook kwaliteit voor terug krijgt.
Bovendien geef je geen antwoord op m'n vraag. Ik wil alleen maar weten of er toevallig iemand is met (nu) hetzelfde probleem als ik.... meer niet.
Tja, dat weet ik niet. Maar als je ze belt of mailt dan zou je (bij een echte provider) het meteen weten :)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
hier heb ik geen probleem hoor en ik zit op meerdere servers van ze met mijn domeinen en ze doen het allemaal :)

Verwijderd

ladot is volgens de stats elke week minstens een paar uur down, leer er maar mee leven, anders ietsje meer betalen voor je domeinnaam en hosting bij een andere webhost

Verwijderd

Meuh? Wat een negatieve verhalen hiero zeg. Ik ben begonnen bij Freehosting en nu dan Ladot voor anderhalf jaar en nooit problemen hoor. Helemaal niet elke week paar uur eruit ofzo en nu doet die het trouwens ook gewoon goed.

Ben zeer tevreden voor die paar euro's per maand.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 14:37 schreef achappey het volgende:
Helemaal niet elke week paar uur eruit ofzo
dus jij kijkt elke minuut 24 uur per dag 7 dagen per week of het werkt? als je al 1% van de tijd in de week je eigen website bekijkt is het al veel. De overige 99% zie je niet dus hoe kun je nou zeggen dat ze er niet uit liggen die overige 99%?
Ben zeer tevreden voor die paar euro's per maand.
wacht maar totdat je een keer wat wil regelen, zoals verhuizen bij hun vandaan als je particulier bent, of als je de helpdesk een keer nodig hebt..

Verwijderd

dus jij kijkt elke minuut 24 uur per dag 7 dagen per week of het werkt? als je al 1% van de tijd in de week je eigen website bekijkt is het al veel. De overige 99% zie je niet dus hoe kun je nou zeggen dat ze er niet uit liggen die overige 99%?
Hij wordt elk kwartier gepingt gedurende anderhalf jaar nu. Als die onbereikbaar is dan krijg ik netjes een SMS'je. En dat is nog maar ong. 4x gebeurd ofzo.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 14:55 schreef achappey het volgende:

[..]

Hij wordt elk kwartier gepingt gedurende anderhalf jaar nu. Als die onbereikbaar is dan krijg ik netjes een SMS'je. En dat is nog maar ong. 4x gebeurd ofzo.
een ping is niet checken op downtijd |:(

een webserver kun je prima pingen als apache bv down is, als je geen ping terug krijgt is gewoon de hele webserver gecrasht. dus die pings slaan werkelijk nergens op, het gebeurd nl wel 100x vaker dat de webserver gewoo ndraait maar een service down is, pop, apache, etc etc

bovendien is pingen om het kwartier ook nog is dood, want een webserver reboot wel binnen een wkartier, dus zelfs als hun webserver grcrasht was kunnen ze hem ook weer rebooten zonder dat jij ooit iets gemerkt hebt...

vindt je het nog steeds gek dat je maar 4 smsjes gehad hebt?

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 18:18 schreef Kertje het volgende:

[..]

een ping is niet checken op downtijd |:(

een webserver kun je prima pingen als apache bv down is, als je geen ping terug krijgt is gewoon de hele webserver gecrasht. dus die pings slaan werkelijk nergens op, het gebeurd nl wel 100x vaker dat de webserver gewoo ndraait maar een service down is, pop, apache, etc etc

bovendien is pingen om het kwartier ook nog is dood, want een webserver reboot wel binnen een wkartier, dus zelfs als hun webserver grcrasht was kunnen ze hem ook weer rebooten zonder dat jij ooit iets gemerkt hebt...

vindt je het nog steeds gek dat je maar 4 smsjes gehad hebt?
Heb ik gezged dat die server maar 4x down is geweest? Ik heb alleen gezegd dat die dus netjes elk kwartier gepingt wordt en weinig problemen gehad heb daarmee. Bovendien bezoek ik mijn site paar keer per dag omdat ik daar mijn persoonlijke startpagina gehost heb.

Ik kan toch niet met 100% zekerheid zeggen dat die nooit down is alleen na anderhalf jaar krijg ik een goeie indicatie over de bereikbaarheid en service van Ladot en die is naar mijn inziens dus helemaal niet zo slecht als die boven geschetst wordt.

Jij zegt dat het wel 100x vaker gebeurd dat alleen een service down is. Waar haal je die info vandaan? Wat is je bron daarvoor? En is dat niet heel erg afhankelijk van door wie de server beheert wordt? Op mijn persoonlijke webserver die drie kwart jaar gedraaid heeft was de service nooit down alleen de connectie lag er af en toe uit. Dus om nou te zeggen dat "het wel 100x vaker gebeurd" vind ik een beetje kortzichtig.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03
mijn domein deed het gisteren ook niet.
Kon niet ftpen en ook geen mail checken.
Nu doet alles het weer goed :)

- NAC Breda -

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 14:07 schreef achappey het volgende:

[..]

Waar haal je die info vandaan? Wat is je bron daarvoor? Dus om nou te zeggen dat "het wel 100x vaker gebeurd" vind ik een beetje kortzichtig.
misschien hou ik wel statistieken bij ervan? geloof maar dat die info wel op waarheid berust. een ping om het kwartier kun je iig net zo goed niks doen, en als je je site 5x pr dag checkt is dat ook niet echt representatief omdat zo'n check waarschijnlijk nog geen 0.1% van de dag tijd is dat zo'n ding down kan zijn.....

als jij tevreden bent is dat mooi, maar zeggen dat hun service en hun uptime goed is is kolder, te stats en de ervaringen van veeeel mensen wijzen hele andere dingen uit

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 14:25 schreef Kertje het volgende:

[..]

misschien hou ik wel statistieken bij ervan? geloof maar dat die info wel op waarheid berust.
Je houd de statistieken van Ladot bij? Je kan dus precies al hun logs en activiteiten op hun servers zien?

Verwijderd

Kan je trouwens ajb een bron vermelden want daar ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 14:41 schreef achappey het volgende:

[..]

Je houd de statistieken van Ladot bij? Je kan dus precies al hun logs en activiteiten op hun servers zien?
mijn bron is betrouwbaar c.q. van mezelf, niet hun logs, gewoon controleren of hun server up is doormiddel van een http request op diverse servers van hun, eveneens ook van nog een paar andere providers

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ga hier niet zitten flamen.
Niet zeggen dat je ze hebt, maar gewoon laten zien.
Duitsers hebben ook alles "zu hause".

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:32 schreef i2Paq het volgende:
Ik ga hier niet zitten flamen.
Niet zeggen dat je ze hebt, maar gewoon laten zien.
Duitsers hebben ook alles "zu hause".
komt hij ook weer aan, als ik zeg dat ik een auto heb hoef ik toch ook geen foto te laten zien? die logs hou ik bij voor een project waar ik mee bezig ben en zijn daarom ook niet openbaar. Ze komen wel openbaar maar niet nu en al helemaal niet om te bewijzen dat ladot gewoon vaak down is. Als je het niet wil geloven, dan moet je dat vooral niet doen.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:34 schreef Kertje het volgende:

[..]

komt hij ook weer aan, als ik zeg dat ik een auto heb hoef ik toch ook geen foto te laten zien? die logs hou ik bij voor een project waar ik mee bezig ben en zijn daarom ook niet openbaar. Ze komen wel openbaar maar niet nu en al helemaal niet om te bewijzen dat ladot gewoon vaak down is. Als je het niet wil geloven, dan moet je dat vooral niet doen.
Nee maar in de jaren dat ik nu internet zit heb ik mezelf aangeleerd steeds op zoek te gaan naar bronnen en bevestigingen. Ik heb gemerkt dat dat echt nodig is wil je het kaf van het koren kunnen scheiden. Maar goed als jij die niet kan geven dan is het niet anders he.

Bovendien zeg jij dat de kans wel klein is dat ik een downtime van Ladot merk als ik 'maar' 5x per dag mijn site bezoek. Als je Wiskunde hebt gehad dan weet je dat als ik anderhalf jaar lang trouw 5x per dag mijn site bezoek en ik op die manier nog nooit gemerkt heb dat die down is dat de kans dat die down is veel kleiner is dan als je dat per dag meet.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:48 schreef achappey het volgende:

[..]

Bovendien zeg jij dat de kans wel klein is dat ik een downtime van Ladot merk als ik 'maar' 5x per dag mijn site bezoek. Als je Wiskunde hebt gehad dan weet je dat als ik anderhalf jaar lang trouw 5x per dag mijn site bezoek en ik op die manier nog nooit gemerkt heb dat die down is dat de kans dat die down is veel kleiner is dan als je dat per dag meet.
Hmmz, ik zie nu dat ik een beetje onduidelijk uitgelegd heb. Ik zal een voorbeeld geven.
Als er in een bak 98 rode ballen en 2 blauwe ballen zitten dan is de kans dat als ik een bal pak dat die blauw is 2%. Maar als ik anderhalf jaar lang elke dag een bal pak dan is de kans dat er minimaal 1 blauwe bij zit natuurlijk hoger dan 2%.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 15:48 schreef achappey het volgende:

[..]

Nee maar in de jaren dat ik nu internet zit heb ik mezelf aangeleerd steeds op zoek te gaan naar bronnen en bevestigingen. Ik heb gemerkt dat dat echt nodig is wil je het kaf van het koren kunnen scheiden. Maar goed als jij die niet kan geven dan is het niet anders he.
kijk anders is voor de gein bij de ervaringen op diverse webhost sites
das niet waar, de kans dat je het een keer zou merken is wel redelijk groot, maar zoals ik al aangaf, 5x per dag 1 minuut (om de site te laden, en dan is 1 minuut al veel) 5 minuten per dag van de 1440 minuten per dag, dan controleer je maar 0.3% per dag. dus de kans dat je het 1x meemaakt is statistisch gezien 1 op de 333 dagen, en dat is bijna een jaar. Als je anderhalf jaar al aan het checken bent is het dus niet zo gek dat je het nog niet hebt meegemaakt

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 16:43 schreef Kertje het volgende:

[..]

kijk anders is voor de gein bij de ervaringen op diverse webhost sites
[..]

das niet waar, de kans dat je het een keer zou merken is wel redelijk groot, maar zoals ik al aangaf, 5x per dag 1 minuut (om de site te laden, en dan is 1 minuut al veel) 5 minuten per dag van de 1440 minuten per dag, dan controleer je maar 0.3% per dag. dus de kans dat je het 1x meemaakt is statistisch gezien 1 op de 333 dagen, en dat is bijna een jaar. Als je anderhalf jaar al aan het checken bent is het dus niet zo gek dat je het nog niet hebt meegemaakt
Ik volg die laatste beredenering niet helemaal. Jij zegt dat de kans dat als ik 0,3% per dag check dat de kans dat ik het 1x meemaak 1 op de 333 dagen is. Maar dat hangt toch af van de variabele downtime? ik bedoel als ze 100% down zouden zijn dan is de kans toch ook veel groter?

wat heb jij gebruikt als die variabale dan?

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:13 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik volg die laatste beredenering niet helemaal. Jij zegt dat de kans dat als ik 0,3% per dag check dat de kans dat ik het 1x meemaak 1 op de 333 dagen is. Maar dat hangt toch af van de variabele downtime? ik bedoel als ze 100% down zouden zijn dan is de kans toch ook veel groter?

wat heb jij gebruikt als die variabale dan?
idd ik ben wat vergeten, is ook al ff geleden kans berekening :)

heb niet zo'n zin om heel erg hard nu te gaan rekenen eigenlijk, maar de kans dat jij downtijd meemaakt met 5 checks per dag is echt niet zo groot als dat het lijkt....

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:36 schreef Kertje het volgende:

[..]

idd ik ben wat vergeten, is ook al ff geleden kans berekening :)

heb niet zo'n zin om heel erg hard nu te gaan rekenen eigenlijk, maar de kans dat jij downtijd meemaakt met 5 checks per dag is echt niet zo groot als dat het lijkt....
Hehe, ja ik begrijp het tijdje geleden. ;)
Maar goed wat mijn punt dus is. 5x per dag lijkt weinig maar hoe langer je dat doet, hoe betrouwbaarder de meting wordt.

Zoals ik al over die ballen zei (98 rode en 2 blauwe ballen). Kans 98% dat je geen blauwe bal pakt als je het 1x doet. Als je het 100x doet is de kans dat he geen blauwe pakt (dus in dit geval geen storing) dus maar 13% (0,98 tot de macht 100).

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 17:43 schreef achappey het volgende:

[..]

Hehe, ja ik begrijp het tijdje geleden. ;)
Maar goed wat mijn punt dus is. 5x per dag lijkt weinig maar hoe langer je dat doet, hoe betrouwbaarder de meting wordt.

Zoals ik al over die ballen zei (98 rode en 2 blauwe ballen). Kans 98% dat je geen blauwe bal pakt als je het 1x doet. Als je het 100x doet is de kans dat he geen blauwe pakt (dus in dit geval geen storing) dus maar 13% (0,98 tot de macht 100).
uhm ik geloof je :) laten we het er op houden dat we alletwee gelijk hebben :+

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 18:10 schreef Kertje het volgende:

[..]

uhm ik geloof je :) laten we het er op houden dat we alletwee gelijk hebben :+
Hehe, ok is goed! :)
Eindeloze discussie anders. ;)
Pagina: 1