KR7A-Raid bootproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Gloedjenieuwe KR7A-Raid en het kreng weigerd (bijna) iedere vorm van leven. Kan de aan/uit knop rammen wat ik wil maar geen enkele reactie. Heb alles losgetrokken, zodat er nu in zit:

- InWin 300w P4 voeding
- KR7A-Raid
- Athlon 1800 XP (Thermalright SK6)
- Asus GF3Ti200
- 2x 512 DDR

Alles behalve het geheugen is gloedjenieuw. Het +5v lampje op het mobo springt netjes aan als ik de 220 inplug. Kast lijkt stevig door elkaar gerammeld te zijn, dus zelfs de aan/uit knop is niet te vertrouwen. Geheugen komt op zich ook van een dubieuze bron.

Ik heb geen andere Sock A chip in de buurt en al helemaal geen extra DDR. Iemand enig idee hoe ik mogelijke problemen hier nog kan elimineren en een schuldig onderdeel kan aanwijzen?

Verwijderd

Ik neem aan dat je de standaardprocedure al hebt uitgevoerd alle kaarten eruit. 1 geheugenbankje erin en die in alle sloten proberen?

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Nee, nog niet. Heb hem nu zonder geheugen geprobeerd en dan zou er een beep voorbij moeten komen (volgens http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7) maar ik zie geen fan activiteit en hoor helemaal niets.

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Hmmss, nu alles losgetrokken behalve de CPU, ik begin een beetje te twijfelen aan mijn aan/uit knopje. Is er een alternatief om de boel te starten? Kan ik de pootjes op het mobo met een jumper kortsluiten bv?

Verwijderd

Is het toevallig 2x crucial DDR registerd ecc?
Er staat namelijk bij http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/memory.htm onder de kr7a-raid "What RAM works with the motherboard? " dat er problemen zijn gemeld hiermee

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Nope. Maar zoals ik al zei, heb ook zonder ram geprobeerd en nog steeds geen reactie.

Verwijderd

Heb je misschien de de jumper van de cmos nog op reset staan?

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Nee, gechecked maar staat goed (hebben onze vrienden van Abit geen pin nummers bij gezet zie ik net).

Denk dat het probleem toch op lager niveau ligt. Ik gaat de boel eens even uit de kast schroeven, is kijken of 'ie op plastic wel wil booten. Nog iemand een idee hoe de powerknop te omzeilen?

Verwijderd

Ik zal eens een hoopvol antwoord geven :)

Ik had het zelfde probleem, deed absoluut niks meer na 1 keer voor 30 seconden geboot te hebben, me hardware was prima, na een week lang geprobeerd te hebben, op elke mogelijke manier, heb ik het bord maar terug gestuurd en om een epox gevraagd.

Zo heb jou probleem even mooi niet opgelost.

Moraal: kr7a is leuk ALS hij tenminste boot, en dat
is dus niet altijd het geval.

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
ARGH! ARGH! ARGH! Uit de kast gehaald - hij start nu wel, blijkt sluiting te geven op de bodemplaat! InWin ONDING!

• Bene

Bene

list incomprehension

Topicstarter
Stukken bodemplaat afgeplakt met schilderstape en hij loopt. Bizar, want terwijl er sluiting was gaf de +5v wel licht..

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja maar goed als die dan de volle laag erop gooit is er dus kortsluiting he =)

Tweakers Discord

Pagina: 1