Toon posts:

Netwerk / 2x WinME pc's / MxStream Delen / Hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik ben op dit moment even aan het experimenteren met het aanleggen van een klein netwerkje. Ik heb een ADSL/MxStream abonnement bij XS4ALL. Deze staat aangesloten op een computer met daarop Windows ME. Dit werkt perfect. Gisteren heb ik een computer gekocht, een 5 ports 10Mbit HUB gekocht, een extra netwerkkaart en de nodige kabels. De computer die ik gekocht heb is een P166 met Windows ME. Dus ik heb 2 computers met Windows ME. In de computer waar Internet binnenkomt zitten twee netwerkkaarten. 1 naar de ADSL modem en 1 naar mijn pasgekochte computer. Tussen die Internet PC en de P166 zit dus die 5 ports 10 Mbit HUB (alle netwerkkaarten zijn trouwens 10Mbit compatible). Nu mijn vraag: hoe maak ik een netwerkverbinding tussen beide PC's? Dus dat we elkaars mappen kunnen zien en, het belangrijkste, de ADSL Internet verbinding kunnen delen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rensen/gameforum/netwerk.jpg

Ik heb het dus geprobeerd, maar ik krijg het alleen voor elkaar om een netwerkverbinding te maken tussen beide computers, maar dan kan ik niet meer connecten met het Internet, en andersom. :'(

Weet iemand hier hoe ik het wel goed werkend krijg? Thnx alvast! Je mag me ook mailen op royabbink@hotmail.com

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

leest eerst dit: [topic=309815/1/35]
en dan dit: [topic=309398]

en je bent de man

If the world didn't suck, we would all fall off!!!