Euj iedereen! Dit keer geen VB-vraag, maar iets over audio. Ik heb hier een mooie CD liggen vol met smartlappen
(van een kennis) en daar moet de stem uit, om een andere tekst te kunnen zingen.... Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Verwijderd
Er bestaan veel programma's die zeggen dat ze de stem uit een stuk muziek kunnen filteren. alleen heb er zelf nog geen één gehoord die een beetje goed klinkt.
De stem wegfilteren lukt meestal wel.. aleen de muziek die je dan overhoud klinkt nergens meer naar..
Ik denk ook niet dat er ooit een techniek zal komen waarbij dit wel goed lukt..
De stem wegfilteren lukt meestal wel.. aleen de muziek die je dan overhoud klinkt nergens meer naar..
Ik denk ook niet dat er ooit een techniek zal komen waarbij dit wel goed lukt..
Precies wat dvdlei zegt! Probleem is dat als je gaat filteren je altijd frequenties weghaalt uit de muziek die in het zelfde bereik vallen als de vocalen. Misschien dat het je bij 1 nummer lukt om mooi te doen, maar dan heb je het ook wel gehad.
Aangezien je een hele cd hebt gaat je dit dus niet lukken. Lees hierover de diverse reeds geopende topics.
Eigenlijk is er maar 1 goeie optie: de karaoke versie van die cd.
Aangezien je een hele cd hebt gaat je dit dus niet lukken. Lees hierover de diverse reeds geopende topics.
Eigenlijk is er maar 1 goeie optie: de karaoke versie van die cd.
vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza
Verwijderd
Er zijn plugins die het kunnen door alles wat mono is uit het signaal te halen, dat kan namelijk vrij makkelijk. Aangezien de stem dat meestal is kan het soms goed gaan, maar dat is lang niet altijd het geval....
Ik zou het gewoon proberen, maar er zijn zoals hierboven al is gezegd meer mensen die ook hierover gepost hebben dus zoek daar eerst even op.
Ik zou het gewoon proberen, maar er zijn zoals hierboven al is gezegd meer mensen die ook hierover gepost hebben dus zoek daar eerst even op.
Weet iemand wat de beste/software hiervoor is?
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
jep...flink fase verschuiven tegenover elkaar!Op zondag 03 februari 2002 17:52 schreef MrShaggy het volgende:
Er zijn plugins die het kunnen door alles wat mono is uit het signaal te halen, dat kan namelijk vrij makkelijk. Aangezien de stem dat meestal is kan het soms goed gaan, maar dat is lang niet altijd het geval....
dat is het beste,.. verder verpest et helemaal je geluidskwaliteit...
wat je ook kan doen is middenfrequentie alleen omkeren in fase.. dan kom je een heel stuk...gooi er dan een parametrische eqlizer overheen.. en dan ben je een stuk al op weg
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Cooledit 1.2 (ondersteunt DirectX plugins) en de juiste plugins. Even zoeken en je vind er zat over. Mooi zal het echter nooit worden.
Verwijderd
Het gaat inderdaad met Cool Edit Pro en dan met de optie Vocal cut.
Alle mono signalen vallen dan tegen elkaar weg.
Alleen de galm (en eventuele andere effecten) op de stem is/zijn meestal in stereo en blijven dus hoorbaar.
Hierdoor is het resultaat vaak teleurstellend.
Alle mono signalen vallen dan tegen elkaar weg.
Alleen de galm (en eventuele andere effecten) op de stem is/zijn meestal in stereo en blijven dus hoorbaar.
Hierdoor is het resultaat vaak teleurstellend.
Pagina: 1