[Alg] Software voor software-house

Pagina: 1
Acties:

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Zoals de titel al zegt, welke software voor een goed begin van een software-house.

Veel "gratis" software heeft in zijn licentie beperkingen mbt verkoop van producten ontwikkeld op die software.
Dus....de duurdere pakketten met bijpassende licenties zijn van belang... (of niet ?)

Ik denk zelf aan de volgende producten:
Windows 2000 (XP lijkt me niets)
Visual Studio .NET
Install Shield
Office pakket
etc
etc

Wat zijn jullie ervaringen/meningen ?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

je doelt dus op de software die je gebruikt om software te ontwikkelen/distribueren/verkopen?

In dat geval kan ik enkel voor mezelf spreken. Ik gebruik werk een win2k bak (simpel en stabiel) met Ultra Edit. De server is een linux bak met samba en diverse zut: php, mysql, postgresql (geloof ik) etc. Thuis is het een G4 met OS X en php/mysql/samba/whatever en BBEdit.

Andere software die niet direct tot het programmeren behoren zijn Word (waarom sturen mensen een word file met 20 regels, die ook gewoon in het mailtje zelf konden ipv als attachment?), Eudora, een paar browsers en dreamweaver. DW gebruik ik enkel om even een css-property op te zoeken, verder alles met de hand. Als ik merk dat het veel tijd kost :) dan automatiseer ik dat wel weer ofzo.

Verder hebben wij weinig met distributie te maken, aangezien de software die we ontwikkelen voor de klanten tevens op onze servers draait. In andere gevallen gaat de source zend-compiled de deur uit.

Documentatie naar klanten (gebruikshandleidingen, techn. docs etc.) worden vaak in de app verwerkt, automatisch gegenereerd (phpdoc) of in een word filetje verwerkt...

any questions...?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Nexopheus
Op zondag 03 februari 2002 12:10 schreef chem het volgende:
je doelt dus op de software die je gebruikt om software te ontwikkelen/distribueren/verkopen?
JA
In andere gevallen gaat de source zend-compiled de deur uit.
? Wat wil dat zeggen (zend ==> PHP engine)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 12:55 schreef Nexopheus het volgende:
[..]

? Wat wil dat zeggen (zend ==> PHP engine)
Zend encoder: http://www.zend.com/zend/products.php#encoder

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

In het kort: Zend kan je code gecompiled bewaren, waardoor de klant er niet in/mee kan kloten. Daarbij levert het een kleine performance winst.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Nexopheus
Nog iets, hoe zit het nu precies met die Open-source en GNU compilers ?

Stel ik gebruik de gratis SDK download van microsoft en compileer het met MinGW.

Kan ik deze binary nu verkopen zonder dat ik licentie's breek ?

Zoals mischien al wel duidelijk ben ik dus bezig met het opzetten van een softwarebedrijfje en ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn (uiteraard).

edit:

Uit MinGW licentie:[quote]
You are free to use, modify and copy this package. No restrictions are imposed on programs or object files compiled with this library
[...]
The development tools such as GCC, GDB, GNU Make, etc all covered by GNU General Public License.
[/quote]

Ik zie door het bomen het bos niet meer :'(

Pagina: 1