Toon posts:

Lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis de computer in de woonkamer staan, maar hij maakt veel lawaai. En nu wil ik de computer 20 meter verder op zetten en dan de monitor,keyboard,muis laten staan.

Ik had gehoord dat dit mogelijk was met een soort systeem.

Iemand ideeen hoe ik dit voor elkaar krijg. Dus systeem kast ergens anders (buiten de kamer) en de monitor,keyboard,muis enz in de kamer.

Verwijderd

tsja, het lijkt mij ten eerste niet handig
kan je telkens lopen om cdeetjes er in te doen enz.

maar ik denk dat je langere kabels moet kopen voor je muis/toetsenboard/voeding/speakers...

of een draadloos setje van logitech (dr.loze muis/toetsenboard)..

Maar het lijkt mij iig niet handig!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat kan niet echt, er bestond een systeem had ik ergens gehoord via een kastje.

En of het hadnig is of niet maakt niet zo veel uit.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zoek eens op het merk cybex

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IS het misschien niet makkelijker je systeem gewoon stiller te maken? 20 mter is namelijk wel erg ver voor draadloos en dergelijk. En 20 meter kabels is ook niet echt makkelijk

Verwijderd

Tsjah, verlengkabels voor je toetsenboard en muis zijn niet zn probleem. Alleen 20 meter is wel een heel eindje, die monitor kabel wordt denk ook best wel duur (denk wel meer dan €50), en zorg ook dat je een goeje kwaliteit monitorkabel hebt anders krijg je ook nogeens veel signaalverlies.

p.s.
Draadloos muis en toetsenboordje van logitech gaat maar tot 5 meter

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op zondag 03 februari 2002 12:04 schreef cyberplague het volgende:
Tja, dat kan niet echt, er bestond een systeem had ik ergens gehoord via een kastje.

En of het hadnig is of niet maakt niet zo veel uit.
Ik denk dat het vervanging van de fan in je voeding (of de hele voeding) en een wat duurdere cpu cooler al een heel stuk uitmaakt. Een pc hoeft helemaal geen lawaai te maken, als je maar de goede onderdelen gebruikt. :P

Verwijderd

damn, computer loopt vast mag je 20 meter gaan loper :r

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ooit een systeem gezien, met een kastje bij de computer, waarop muis+toetsenbord+monitor aangesloten werden. Aan dat kastje deed je een utp kabel, en dan kon je een eindje verderop weer zo'n kastje hangen, en daaraan dan weer een monitor+toetsenbord+muis. Maar ik weet niet hoe de kwaliteit van zo'n ding is.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 12:09 schreef ZeTt het volgende:

[..]

Ik denk dat het vervanging van de fan in je voeding (of de hele voeding) en een wat duurdere cpu cooler al een heel stuk uitmaakt. Een pc hoeft helemaal geen lawaai te maken, als je maar de goede onderdelen gebruikt. :P
jup :)

koop een lownoise voeding en een goede papst koeler voor op je cpu.. dat scheelt al een heleboel

:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja 20m is mischien beetje overdreven mischien zo'n 10m

Maar zo'n kastje, zoiets moet ik hebben. Maar ja waar te krijgen. En stiller maken gaat niet want het is een videoediting systeem met 2x 100gb disks . Hij maakt gewoon veel lawaai. Stiller maken is niet de oplossing. Ik wil gewoon geen kast in mijn woonkamer.

Iemand anders ideeen?

Verwijderd

Als het echt zo'n groot probleem is, gooi je een deken of weet ik wat over de kast, dan verminderd het geluid al een heel eindje..........

maarre, wat maakt er dan zo'n herrie??

Verwijderd

Topicstarter
Ook al kan ik het geluid verminderen, wil ik niet.

Mijn vraag is gewoon : Bestaar er iets zodat ik op afstand mijn beeldscherm enz kan zetten d.m.v een soort kastje ofzo.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 13:03 schreef cyberplague het volgende:
Ook al kan ik het geluid verminderen, wil ik niet.

Mijn vraag is gewoon : Bestaar er iets zodat ik op afstand mijn beeldscherm enz kan zetten d.m.v een soort kastje ofzo.
waarom zou je dit willen??
Maargoed, draadloze muis, draadloos toetsenbord, dan lukt wel, maar de speakers enzo, dat lukt denk ik niet.......

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. draadloos gaat niet zo ver.. vooral niet door muren.

En denk niet dat er draadloze beeldschermen bestaan.

Iemand anders oplossing?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Tja, lijkt mij nogal simpel hoor :? Gewoon verlengsnoertje voor toetdenbord, muis en monitor gaan zoeken op internet... Ik zou je wel aanraden om hoge kwaliteit kabels te nemen als je zo'n 10 meter wilt afleggen ;)

suc6 verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ben benieuwd of die te krijgen zijn en of de kwaliteit nog goed is. Want ik wil videobewerken.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op zondag 03 februari 2002 14:00 schreef cyberplague het volgende:
Tja ben benieuwd of die te krijgen zijn en of de kwaliteit nog goed is. Want ik wil videobewerken.
Toch lijkt me dat de enige oplossing omdat het met zo'n kastje ertussen ook kwaliteitsverlies heeft (ook met kabel verbonden)

Verwijderd

Topicstarter
Kan nergens wat op internet vinden over een kastje kabel of wat?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zondag 03 februari 2002 14:32 schreef cyberplague het volgende:
Kan nergens wat op internet vinden over een kastje kabel of wat?
Een andere oplossing is via remote? Dus de server in de meterkast en dan een stille client in de woonkamer?

Die client hoeft niet meer te zijn dan een p200 oid, dus dat is niet zo duur. Maakt weinig herrie en je hebt gewoon de desktop van je video-edit server voor je neus.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je kast aan de binnenkant isoleren werkt trouwens prima, geluid wordt er stuk minder irri van, zelf het pcspeakertje hoor je nauwelijks meer :P (als je het goed doet iig)

Het voltage van de voedingsfan en cpufan kun je ook wat omlaag schroeven, maar bedenk wel dat ze niet voor niets ronddraaien.. ;)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
lekker binnenkant isoleren en daarna de fans aanpassen..geen probleem dus..

Verwijderd

Topicstarter
Even over dat remote idee.

Hoe werkt dat precies? En als ik het via lan doe (Heb al een netwerk liggen 100mb, 8poorts hub)

Krijg ik dan het beeld te zien van mijn kast die in de meterkast staat? Geen vertragingen omdat het remote is enz?

• Ace
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op zondag 03 februari 2002 19:39 schreef cyberplague het volgende:
Even over dat remote idee.

Hoe werkt dat precies? En als ik het via lan doe (Heb al een netwerk liggen 100mb, 8poorts hub)

Krijg ik dan het beeld te zien van mijn kast die in de meterkast staat? Geen vertragingen omdat het remote is enz?
Nope, wanneer je Terminal Services gebruikt van Windows zelf niet (VNC en andere zijn te traag). Maar dan moet op je video-edit bak wel Win2k Server draaien of WinXP. Met Win2k Pro of een andere Windows versie kom je er niet.

Dan installeer je op die client W9X (of ook Win2k/XP ligt beetje aan de specs) en dan open je een remote session naar je server. Wanneer je dat fullscreen doet merk je amper dat je remote werkt.

De TS Advanced Client gaat tot 24bits kleur en neemt ook geluid over van de server.

• jan-marten
  • Laatst online: 14-08 23:52
Gewoon kabels verlengen gaat uitstekend!

Het _kan_ soms problemen krijgen als ie bijvoorbeeld de muis niet kan vinden (paar keer resetten ofzo?)

Ik weet het niet maar heb bij een radio/tv station gewerkt, hadden ze in een centraal deel alle pc's staan en met kabels en al verlengt naar de studio ruimtes ( kabelafstand ca 20 meter, rekening houdend met kabelgoten enzo) en dat ging uitstekend!
Geen vreemde vertekeningen op het beeld (misschien bij awesome high res).

Dus, je hebt een paar verlengkabels nodig:
muis, toetsenbord, monitor, speakerzooi (microfoon?)

done

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op zondag 03 februari 2002 12:15 schreef cyberplague het volgende:
Nou ja 20m is mischien beetje overdreven mischien zo'n 10m

Maar zo'n kastje, zoiets moet ik hebben. Maar ja waar te krijgen. En stiller maken gaat niet want het is een videoediting systeem met 2x 100gb disks . Hij maakt gewoon veel lawaai. Stiller maken is niet de oplossing. Ik wil gewoon geen kast in mijn woonkamer.

Iemand anders ideeen?
ik zag toevallig iets in de nieuwste ComputerIDEE >:)

koop die eens zou ik zeggen, ze stoppen hem in een kast ofzo

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

kijk hier eens zou zoiets niks zijn :
http://www.crystalpc.com/products/datareach.asp

btw eerste wat ik vond met zoeken op google met keyboard+mouse+video+utp

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Is nog toekomstmuziek, maar is dit niet wat je zoekt? (Microsoft mira)

http://www.microsoft.com/windows/Embedded/ce.NET/evaluation/news/fromms/mira.asp

Verwijderd

Hoi,

Wat een geleuter hij bedoelt gewoon een kvm switch kun je via een lan draadje (utp) je muis display en keyboard soms ook nog sound en serieel besturen.
Is wel "beetje" duurder dan langere kabels.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zijn inderdaad KVM switchen die hij bedoeld. KVM is een merk, Blackbox ook. Zo zijn er nog wel meer te noemen. Deze worden eigenlijk alleen in grote bedrijven gebruik, voor het op afstand bedienen van servers e.d. Meestal zijn ze dan ook geschikt voor minimaal 4 PC's. Kan inderdaad via UTP.
Ongeveer een jaar geleden ben ik hier voor mijn afstuderen een keer achteraan gegaan, om eens te kijken wat die dingen kosten. Je hebt er dan dus 2 nodig:
1 bij PC
1 bij toetsenbord muis KB
Kosten van dat geintje: Ca EUR 800 totaal (ik geloof dat het toen iets was van f 800,- per switch) Niet echt iets dat je om zo'n klein probleem thuis op te lossen in kunt zetten; waarschijnlijk veel te duur.

Wel heb ik een andere tip:
Mijn PC maakte eerst ook veel herrie. Met name een geluid van trillend metaal. Wat hielp was het goed vastzetten van de schroeven achter in de PC. Ook het bijbuigen van de kast (zorg dat behuizing of helemaal los is van metalen binnenwerk of er stevig tegenaanzit) wil nog wel eens helpen.
Verder kan inderdaad de voeding (kwestie van ff luisteren) hinder opleveren, maar ik verwacht niet dat het dat zal zijn. De meeste huidige voedingen zijn redelijk stil. Een keer een stofzuiger op een ventilator wil ook nog wel eens helpen.
Wat ook nog kan is dat je CD / DVD's niet helemaal goed zijn. Als het gaatje niet helemaal in het midden zit, gaan ze heel sterk trillen --> bij 6 speed wordt dit hinderlijk, bij hoger kan ik me voorstellen dat je een jumbo over hoort vliegen. Zeker als de kast meetrilt. Is niets aan te doen; ligt aan CD'tje. Kast goed vastzetten

EVT noodoplossing (NIET aan te bevelen bij PC's die snel warm worden): stuk schuimrubber tussen binnewerk en buitenwerk kast. Dempt behoorlijk; werkte bij mij ook. vastzetten met tie-rips

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet echt wat ik moet doen heb het volgende gehoord :

-Computer stiller maken
-Verlengkabels
-Switch
-Nog een systeem voor remote acces

Computer stiller maken : Een p4 1,7 ghz met een p4t-e mobo.
Geluid komt vooral vanaf de brander. Een scsi Yahama Brander.
De computer staat gewoon te dichtbij de eet tafel en je kunt je voorstellen dat, dat niks is met dat gezoom de hele dag. Dus het stiller maken is waarschijnlijk niet een oplossing tenzij het echt doodstill is, maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk.

Verlengkabels : Oke.. een mogelijkheid: Dan zou ik de volgende verlengkabels nodig hebben :

Scanner
Printer
Monitor (19inch Bel. 1600x1200@Geforce 2 mx)
Keyboard (ps2)
Muis (USB-draadloos)
Speakers

Nu is de vraag hoe duur is dit: ik maak maar een ruimte schatting omdat ik de kabels goed wil weg werken (20m) En waar zijn die in Nederland te krijgen. Ze moeten natuurlijk van goede kwaliteit zijn, vooral de vga verlengkabel.

Remote server denk niet dat, dat zin heeft vanwege dat die toch nog lawaai maakt. En zo ie zo ik heb hier niet het software voor dus dat moet ik ook kopen.

Die switch, is gewoon erg duur. Maar als het echt niet anders kan zou ik er mischien over nadenken.

Het is noodzakelijk dat ik dat geluid weg krijg. Ik wil gewoon GEEN geluid

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ik snap niet waarom je zo panisch doet over dat geluid?

Je moet gewoon accepteren dat een pc nu eenmaal geluid maakt en nooit helemaal geen geluid maakt. Als je dit probleem echt wil oplossen moet je of: zo'n switch blok kopen of gewoon die hele pc en zooi naar een ander kamertje brengen.

Ikzelf heb 4 pc's hier op de slaapkamer staan. Erg gezellig, maar ook veel lawaai. Na een weekje of wat went het en slaap je er gewoon bij in. Het is na 2 jaar nu zelfs zo dat ik gewoon dat geluid nodig heb om in te slapen... anders is het me te stil :)

maar iig, dus gewoon die pc ergens anders in het huis neerzetten (ik mag hopen dat je meer dan 1 kamer hebt :D) of zo'n switch blok kopen voor €800.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet verkeerd over komen, maar ik heb deze topic niet gemaakt om comentaar op mijn idee/redens te krijgen.

Ik wil aleen weten hoe en wat en waar.

:) Peace

Verwijderd

wat jij zegt over die HD's klopt wel.. maar ze zullen heus niet de hele dag staan te ratelen...dus wanneer je zit te eten niet...

je cpu van kun je simpel oplossen door een waterkoelings setje te kopen... leg je die radiateur in die andere kamer neer met een leuke fan erop..:) (kan je die p4 van je ook nog eens flink op zijn sodemieter geven *D )...

en sja de voeding.. koop gewoon een ultra stille voeding...

prak een enorme heatsink op die mx van je zo dat ie passief gekoeld kan worden... OF schakel em in serie met je waterkoel systeem...

nja de enige lawaaimakers zijn dan nog je cd-rom's... daar geldt hetzelfde als voor de HD's....
Pagina: 1