Toon posts:

Pinaarde stekkerdoos..?

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me ingeschreven voor Shrimpwars5 das een lan in belgië met 1500 man... nu lees ik hier dat ik alleen stekkerdozen (powerblokjes noemen de belgen het) met PINAARDE mee mag nemen

Afbeeldingslocatie: http://shrimpwars.be/sw5/gfx/img_powerblokjes.jpg

Die belgen ook met hun regels |:(

Is deze hier ergens te krijgen??? (noord-limburg, of als het maar een beetje in de buurt is) of moet ik daarvoor ff naar belgië toe....?

Een omzetter mocht volgens mij ook niet..

/edit: typo

Verwijderd

Volgens mij hebben ze die ook bij de `doe het zelf zaken` (gamma, praxis enz.)

Het klinkt mij namelijk wel bekend...

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ga anders ff over de grens naar Belgie, je woont toch in limburg?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12 20:11

JF_

Wat maakt dat nou uit? Volgens mij is 't alleen van belang welke *stekker* er aan zit, niet wat voor stekkers erin passen. En aangezien vrijwel alle randaarde-stekkers ook geschikt zijn voor pin-aarde is er toch geen enkel probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 11:45 schreef JF_ het volgende:
Wat maakt dat nou uit? Volgens mij is 't alleen van belang welke *stekker* er aan zit, niet wat voor stekkers erin passen. En aangezien vrijwel alle randaarde-stekkers ook geschikt zijn voor pin-aarde is er toch geen enkel probleem?
het probleem ligt daar in belgie... we mogen die gewoon niet meenemen.. nou zullen ze niet 1500 man gaan checken maar ik wil dan toch even goed die pinaarde stekkerdoos mee nemen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehhh, ik vind dit wel erg vaag hoor. Mijn pcs hangen allemaal achter piekspanningbeveiligers. Als ik die niet zou mogen gebruiken kunnen ze het daar mooi bekijken.
Als mijn pceetje van 10ruggen straks kaduuk is, dan krijg ik dat echt niet vergoed neem ik aan.

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Hey Bert we kopen die dingen daar wel op de plaatselijke markt :)

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb je al eens gevraagd waarom stekkerdozen met randaarde niet mogen? Lijkt me nogal onlogisch namelijk. Als de stekker maar past is het al goed. In de stopcontacten plug je alleen je eigen apparaten en die stekker past wel.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aarde is aarde, maakt toch niet uit of dat via de rand of een pin loopt? :?
Misschien gaat het ze er wel om dat je die stekker waarmee je de doos aansluit pinaarde heeft.. omdat hun aansluitingen dat overal hebben ofzo.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De Belgische wet doet daar stukken moeilijker over dan de Nederlandse.
In België is het ook verplicht in huis overal geaarde stopcontacten te hebben, in Nederland is dat nog niet zo lang (dit vind ik wel een goed punt moet ik zeggen hoor). Dus ik denk niet zozeer dat die personenen die dat LAN organiseren perse pinaarde willen hebben, maar dat dat moet van de huurder waarvan het gebouw is of iets dergelijks.

De wet met betrekking tot electrische apparatuur in Belgie is stukken strenger dan die in Nederland.
(Misschien loopt er hier een Belg rond die hier het fijne van weet?)
Op mijn werk maakte ik dit nog wel eens mee.

• JF_
  • Laatst online: 10-12 20:11

JF_

Op zondag 03 februari 2002 13:02 schreef Bigs het volgende:
Aarde is aarde, maakt toch niet uit of dat via de rand of een pin loopt? :?
Misschien gaat het ze er wel om dat je die stekker waarmee je de doos aansluit pinaarde heeft.. omdat hun aansluitingen dat overal hebben ofzo.
My point exactly :-) VOlgens mij staat er ook niet dat 't niet mag, maar dat 't gewoon niet gaat passen omdat hun aansluitingen pinaarde zijn (en dus geen randaarde). 't Verbod geld voor zover ik zie alleen voor schakelaars.

• MadDog11
  • Laatst online: 17:46
Hoi,

Sinds een paar jaar is het bij nieuwbouw en renovatie ook verplicht volgens NEN1010 5e druk om randaarde wandcontactdozen overal in het huis toe te passen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 03 februari 2002 13:21 schreef MadDog11 het volgende:
Hoi,

Sinds een paar jaar is het bij nieuwbouw en renovatie ook verplicht volgens NEN1010 5e druk om randaarde wandcontactdozen overal in het huis toe te passen.
Dat klopt idd ja, maar in België is dit al veel langer het geval dan in Nederland.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die schakelaars zijn trouwens wel te begrijpen, als jij in een keer je computer, monitor, stereo en weet ik wat aan vlamt trekt dat ineens een behoorlijke spanningspiek, wat nogal vervelende gevolgen kan hebben (vooral als meerdere mensen het tegelijk doen toevallig).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 03 februari 2002 13:28 schreef Bigs het volgende:
Die schakelaars zijn trouwens wel te begrijpen, als jij in een keer je computer, monitor, stereo en weet ik wat aan vlamt trekt dat ineens een behoorlijke spanningspiek, wat nogal vervelende gevolgen kan hebben (vooral als meerdere mensen het tegelijk doen toevallig).
Daarom ben ik juist voor piekspanning beveiligers.
Verkloot hooguit je stekkerdoos van een paar tientjes, maar je pc van een paar ruggen die eraan hangt knalt wel uit, maar is niet kapot.

[offtopic]
ik zie net dat je ook niet in je nette pak mag komen
Smoking - Niet toegestaan
:D :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 februari 2002 11:32 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor Shrimpwars5 das een lan in belgië met 1500 man... nu lees ik hier dat ik alleen stekkerdozen (powerblokjes noemen de belgen het) met PINAARDE mee mag nemen

[afbeelding]

Die belgen ook met hun regels |:(

Is deze hier ergens te krijgen??? (noord-limburg, of als het maar een beetje in de buurt is) of moet ik daarvoor ff naar belgië toe....?

Een omzetter mocht volgens mij ook niet..

/edit: typo
Okee... ik ga even een flinke troll neerpoten:

"Debiele organisatoren die toevallig belgen zijn"

Okee.. dit is dus gericht op de organisatoren... niet op de belgen

Ik snap daar het nut niet van.
Als het gaat om die schakelaars, daar kan ik wel inkomen. Bij mij zijn al een paar van die schakelaars verneukt.

Als het gaat om de randaarde zoals wij die in nederland kennen: Werkt gewoon precies hetzelfde als die pin-rand-aarde alleen zit het dus net op een iets andere plek.

onze nederlandse stekkers kan je (in de meeste gevallen) gewoon op zo'n doos met pin-rand-aarde prikken (daarvoor is dat metalen plaatje met dat gat in onze stekkers) zonder dat de werking van de randaarde verloren gaat...

TENZIJ:

De organisatoren op de volgende manier iedereen van power wil voorzien:

bijvoorbeeld: 15 pc's op een rijtje
PC1 prikt z'n stekker van z'n verdeeldoos in de muur (of ander voedingspunt verzorgd door de organisatie)
PC2 haalt z'n voeding uit de verdeeldoos van PC1
PC3 haalt z'n voeding uit de verdeeldoos van PC2
etc
Zit er dan een nederlander tussen met rand-aarde ipv pin-aarde dan kan de belg na hem dus niet gebruik maken van de verdeeldoos omdat ze daar dus ook heel wat stekkers hebben die WEL pinaarde hebben maar geen contactpunten voor randaarde. Dus is de rest van de rij dan ongeaard (of kan helemaal geen voeding krijgen omdat die pin-aarde-stekker-zonder-randaarde-contactpunten niet in een stekkerdoos passen met alleen randaarde.

Alleen komen ze dan toch voor een paar problemen bij te grote rijen pc's: TEVEEL power door de snoertjes heen >:)

Ik wil nog nagaan hoeveel vermogen een PC heeft (en hoeveel stroom hij dus trekt)
Maar ik denk dat (bijvoorbeeld) 15 pc's op een rijtje toch echt wel meer dan 16A gaan trekken >:)

Maar samengevat: ik snap de reden dus niet echt (behalve als ze mijn verhaal gaan volgen maar dan met een paar pc's)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:07

inXs

known as inXs

Op zondag 03 februari 2002 13:29 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Daarom ben ik juist voor piekspanning beveiligers.
Verkloot hooguit je stekkerdoos van een paar tientjes, maar je pc van een paar ruggen die eraan hangt knalt wel uit, maar is niet kapot.

[offtopic]
ik zie net dat je ook niet in je nette pak mag komen
[..]

:D :D
lol

superB

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:19

Diamon

The Weird One

Wat zal ik zeggen, 't zijn Belgen he :)

Disclaimer:
Heb niets tegen belgen.

And The Only One

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Deze regel is ook wel aardig.

Het is verboden om eigen elektrische toestellen zoals waterkokers, frietketels, ijskasten, koffiezetapparaten of wasmachines mee te brengen...

En over die aarde. Niet moeilijk doen, gewoon zo'n powerblokje in Bels kopen. Veiligheid voor alles.

Op zich zou het geen probleem moeten zijn om Nederlandse verdeeldozen te gebruiken. Maar bij een stopcontact met PINaarde is het niet mogelijk de stekker om te draaien, m.a.w. de fase in de contactdoos ligt vast t.o.v. aarde.

Zorg er wel voor dat je eigen stekkers uitgerust zijn met een gat voor die pin, Bij aangegoten stekkers zoals PC aansluitsnoeren is dat bijna altijd het geval.

? weet jij wat.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 februari 2002 19:48 schreef PokkeNoise het volgende:
Op zich zou het geen probleem moeten zijn om Nederlandse verdeeldozen te gebruiken. Maar bij een stopcontact met PINaarde is het niet mogelijk de stekker om te draaien, m.a.w. de fase in de contactdoos ligt vast t.o.v. aarde.
:D

nooit aan gedacht.... is natuurlijk helemaal waar

Verwijderd

Gaan jullie daar nu moeilijk over doen :D
Haal toch gewoon zo'n simpel stekkerdooske , like it matters . Ze controleren daar echt ni , maar naar wat ik zie heeft die randaarde 4 pinnen , en dat gaat NIET passen in de stekkers die ze voorzien hebben . Tis en blijft een kewle LAN , maybe kunnen we er ons in een leuk GoT groepje zetten . Casetuning (casemodders clan) gaat ineens lastig doen omdat ik deze lan geen 25€/jaar lidgeld wil betalen om bij hun te zitten ... .
Pagina: 1