Op zondag 03 februari 2002 11:32 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor
Shrimpwars5 das een lan in belgië met 1500 man... nu lees ik
hier dat ik alleen stekkerdozen (powerblokjes noemen de belgen het) met PINAARDE mee mag nemen
[afbeelding]
Die belgen ook met hun regels
Is deze hier ergens te krijgen??? (noord-limburg, of als het maar een beetje in de buurt is) of moet ik daarvoor ff naar belgië toe....?
Een omzetter mocht volgens mij ook niet..
/edit: typo
Okee... ik ga even een flinke troll neerpoten:
"Debiele organisatoren die toevallig belgen zijn"
Okee.. dit is dus gericht op de organisatoren... niet op de belgen
Ik snap daar het nut niet van.
Als het gaat om die schakelaars, daar kan ik wel inkomen. Bij mij zijn al een paar van die schakelaars verneukt.
Als het gaat om de randaarde zoals wij die in nederland kennen: Werkt gewoon precies hetzelfde als die pin-rand-aarde alleen zit het dus net op een iets andere plek.
onze nederlandse stekkers kan je (in de meeste gevallen) gewoon op zo'n doos met pin-rand-aarde prikken (daarvoor is dat metalen plaatje met dat gat in onze stekkers) zonder dat de werking van de randaarde verloren gaat...
TENZIJ:
De organisatoren op de volgende manier iedereen van power wil voorzien:
bijvoorbeeld: 15 pc's op een rijtje
PC1 prikt z'n stekker van z'n verdeeldoos in de muur (of ander voedingspunt verzorgd door de organisatie)
PC2 haalt z'n voeding uit de verdeeldoos van PC1
PC3 haalt z'n voeding uit de verdeeldoos van PC2
etc
Zit er dan een nederlander tussen met rand-aarde ipv pin-aarde dan kan de belg na hem dus niet gebruik maken van de verdeeldoos omdat ze daar dus ook heel wat stekkers hebben die WEL pinaarde hebben maar geen contactpunten voor randaarde. Dus is de rest van de rij dan ongeaard (of kan helemaal geen voeding krijgen omdat die pin-aarde-stekker-zonder-randaarde-contactpunten niet in een stekkerdoos passen met alleen randaarde.
Alleen komen ze dan toch voor een paar problemen bij te grote rijen pc's: TEVEEL power door de snoertjes heen
Ik wil nog nagaan hoeveel vermogen een PC heeft (en hoeveel stroom hij dus trekt)
Maar ik denk dat (bijvoorbeeld) 15 pc's op een rijtje toch echt wel meer dan 16A gaan trekken
Maar samengevat: ik snap de reden dus niet echt (behalve als ze mijn verhaal gaan volgen maar dan met een paar pc's)