Toon posts:

Weet iemand op welke poort...

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ICQ de filetransfers zet??

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

volgens mij gewoon poort 4000.
wat mij namelijk opvalt is dat als ik een filetransfer doe via ICQ het niet boven de 200k/s komt (als ik binnen de lokale 10Mbit LAN verstuur) als ik dan dezelfde file via FTP verstuur komt ie ver boven de 800K/s.
Volgens mij komt dit doordat de file niet rechtstreeks wordt gestuurd maar via de diverse ICQ servers gaat (icq.mirabilis.com:4000, icq1.mirabilis.com:4000 enzo)

Niet?
[Specs]

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Dat is niet zo, de grap van icq is nou juist dat het rechtstreeks contact legt tussen de PC's van gebruikers, dus ook voor file transfers.

ICQ gebruikt in principe dynamische poorten voor dergelijke geintjes, maar je kunt je connection wel zo instellen dat ICQ maar een paar poorten mag gebruiken, en die kun je dan zelf kiezen.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Poort 4000 is ALLEEN voor de connectie tussen de ICQ client en de ICQ server.
EN die is alleen actief tijdens aanmelden, en keep alive ping. Dus eigenlijk heel kort.

OM te zien welke poorten je gebruikt tijdens een file transfer kan je een truuckie toepassen.

Zorg voor een actieve File Transfer, open een dos box, en typ netstat -n
Hierdoor zie je alle actieve connecties.

Waarschijnlijk zijn de poorten in de range van 1024 ~ 32768. Maar dat zal wel aan de lage kant zijn, want dit zijn de vrij poorten voor het verzenden van data. En NIEMAND heeft er 30.000 open staat tegelijkertijd.. LOL! :)

Die poorten die je kan kiezen in ICQ zijn slechts de INCOMING ports. Die zijn speciaal bedoeld om met firewalls het inkomende verkeer door te laten. Het uitgaande verkeer is vrij omdat de client achter de firewall de poort kan openen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is dus om bij een router aan te geven dat die ICQ filetransfers direct naar mij verstuurd worden (anders werkt het niet)

Maar dan moet ik ff met die firewall settings kloten?

Verwijderd

mja, waarom haal ik met flashxp ook maar 200 k p/s over mijn 100 mbit lan, en 8 mb p/s met cuteftp ? :P zal wel iets met die socks zooi te maken hebbe ofzo ;D iets dergelijks in die richting en bla bla bla .,.. .

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Wat je kunt doen is in je firewall (met NAT) een zogenaamde portmapping aanmaken. Dan moet je ICQ zo configureren dat het slechts op een een beperkt aantal poorten incoming events accepteert. Je kunt je firewall dan zo instellen dat alle incoming events op die poorteen worden doorgestuurd naar het IP van jouw PC. Ik weet niet welke firewaal je gebruikt? Een voorbeeld van de icq configuratie vind je hier:
http://gathering.tweakers.net/Forum14/HTML/000721.html

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een Linksys router met ingebouwde switch (www.linksys.com) deze maakt gebruik van NAT en ik kan in de instellingen instellen welke porten ie moet forwarden naar mijn pc...... (of een andere) en ik moet icq dus ff instellen dat ie alleen bepaalde poorten gebruikt....

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Goede uitleg van incoming poorten Valkenier, maar ICQ heeft er vaste poorten voor.
De eerste range is 20000 - 20019 en daarna 20020 tot 20039 etc. etc.

Dus wat je moet doen bij een NAT is gewoon de range van poorten 20000 - 20019 forwarden naar een vaste cliënt.
Vervolgens 20020 - 20039 naar de volgende cliënt (als je meerdere ICQ's achter de firewall wilt gebruiken)

En vervolgens die poorten range invullen bij ICQ, zoals de link van valkenier al aangaf.

Let wel op... Dit is INKOMEND verkeer.
Niet uitgaand.

Als je hem moet laten triggeren in de NAT dan kan je poort 4000 gebruiken OF de poort die ICQ2K aangeeft. (NAT's zoals SYGATE willen dit hebben, daarbij kan je niet zomaar 20 poorten in een range forwarden)

Dus dan ziet het er ongeveer zo uit.

Trigger:

Van "CliëntX" naar internet op poort "ICQSERVERPOORT"

Opdracht:

Forward poorten 20000 - 20019 naar "cliëntX".

Waarbij "ICQSERVERPOORT" 4000 of de aangewezen poort onder ICQ2K is.

En "CliëntX" het IP van de cliënt is.

Ik hoop dat ik je zo geholpen heb....

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1