Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Voor de 2D lijkt me dat de Matrox de beste is ,maar voor de 3D de Viper330.
Maar soms wil ik ook weleens een mooi spel spelen, dan zou de Viper V330 dus beter uitkomen dan de Matrox?!
Ik zal eens zoeken hoe snel de DAC is van de Viper.
hier vind je een oude 3D bench met een MGA100 8MB en Riva 128 kaarten:
http://clonline.infoservizi.it/daniel/bench3d5.html
Daar zie je duidelijk dat de Riva128 alle oudere Matrox kaarten (behalve MGA200 en hoger) verslaat in 3D.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
en bijvoorbeeld
http://www6.tomshardware.com/graphic/99q3/990906/3d-card-19.html
en gebruik voortaan google
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Het verschil tussen de twee kaarten is zeer klein.
Ik ga denk ik maar voor de Matrox, deze kon ook 24 bits kleuren diepte aan naast 16 en 32 bits.
De Viper boodt deze optie niet, het was of 16 of 32 bits.
Verder is alles nagenoeg gelijk, ook de snelheden ontlopen elkaar nauwelijks. Ik heb ze onder dos getest met het programaatje VSPEED.EXE, hiermee kwamen zeer kleine verschillen naar voren in alle mogelijke resoluties.
Toch bedankt voor de reacties mede-tweakers en tweaksters.
Vervolgens heb ik het spel Harry Potter gedraaid
Zeer 3D spel en het maakt ook wel gebruik van de eventuele 3D functies op de kaart als je het mij vraagt. Maar ik merkte niet veel verschil tussen de 2 kaarten hoor.
Heb nu de Matrox erweer inzitten.
Verwijderd
Ik weet nog een review uit waarni staat in dat de matrox (weet niet welke maar denk g100 g200) en de viperv330 ong gelijke 2d beeld kwaliteit: matrox 90% en viper 85% ok matrox beter maar weinig verschil.
Ik gebruik m trouwens nog steeds als tweede beeldscherm kaart en ben er erg tevreden over, heb m op mn iyama gehad en zag toen hoe slecht MX is in verbetering qua 2d, bijna niks:). Behalve dat ie betere en hogere resoluties aankan dus maar weer omgewisselt.
Savage4 is veel trager dan een TNT2 Pro en geeft ook nog eens meer problemen.
Ik zie persoonlijk geen verschil.