Toon posts:

exchange2000 kan niets meer mounten, help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik zit met een groot probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een exchange2000 server maar ik kan de mailboxen niet meer mounten en public folders ook niet meer. Alle sevices draaien.

ik heb de fouten in event viewer opgezocht en aanpassingen gedaan maar het help allemaal niet krijg ik information store (store.exe) niet meer gestart kan mij iemand helpen.

win2000 server sp2 + exchange2000 +sp2
geinst. als dc.

ik zou graag een herinstallatie doen van exch. maar hoe moet ik dat percies aanpakken ik moet de bestaande mailboxen houden want de mail komt nog altijd binnen.

wie kan mij hiermee helpen.
alvast bedankt

RAf

Verwijderd

Geen back up aanwezig neem ik aan ?

herinstall van exchange is geen probleem, is gewoon een optie die je kan kiezen in de installatie wizard
daarna wel weer ff service packs opnieuw installeren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat is er gebeurd voorafgaande aan het feit dat ie de mailboxen niet meer kan mounten?

heb je iets veranderd of verplaatst? (de information store mischien?)

wat je zou kunnen proberen is het unmounten van de store (naja dat heb je al) en vervolgens met 'eseutil' kijken of de integriteit van de information store nog goed is,

eseutil /? voor meer opties

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb wel een backup en heb die terug gezet maar dat hielp niet die server heeft 5maanden perfect gelopen,nu op de ene dag is ie down ik krijg de public folders en de mailboxen niet gemount.

alle services draaien.

die 'eseutil' kan ik die runnen onder Command prompt want ik heb iets gevonden op technet van 'eseutil' ik ga het morgen testen.

ik hoop dat mij iemand kan helpen
alvast bedankt.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Je zegt nu dat alle services draaien maar in je eerste post geef je aan dat de information store service niet wil starten,... wat is er nu waar?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

System Attendant Service stoppen, waardoor alle afhankelijke services stoppen en systeem booten.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke in het begin had ik problemen met het starten van information store maar dat is opgelost dus alles draait nu alleen, ik kan in exchange systemmanager de mailboxen niet mounten.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Heb je toevallig ce C:\temp gewist?

Sundown Circus

Pagina: 1