Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
Dat is omdat hij zijn ip verkrijgt via DHCP. Normaal zou de DHCP server wel zijn leases moeten bijhoudenOp zondag 03 februari 2002 10:29 schreef masternewman het volgende:
Ik he hier een werkend netwerkje liggen en elke kaar als de server uit is geweest moet ik daar in netwerk neighbourhood (ofzo) de netwerk adapter van het netwerk uit en in schakelen wil ik gebruik kunnen maken van internet en file sharingop de client. iemand enig idee hoe ik dit zou kunnne oplossen?
Je gebruikt windows ICS zeker
Je kan ook ipconfig /renew uitvoeren ipv van netwerk adapter in en uit te schakelen.
Maar normaal is dat helemaal niet nodig. Misschien was de lease al verlopen. Geef anders je pc eens een vast ip en vul manueel de dns/gateway in.
Predator is me voor maar zit denk ik inderdaad in een brakke DHCP ofzo
ik gebruik geen ics (mocht wille dat het werkte) , kan ik dan ergens in opstarten een line droppen die ipconfig /renew heet? (server is win2k)Op zondag 03 februari 2002 10:35 schreef Predator het volgende:
[..]
Dat is omdat hij zijn ip verkrijgt via DHCP. Normaal zou de DHCP server wel zijn leases moeten bijhouden
Je gebruikt windows ICS zeker
Je kan ook ipconfig /renew uitvoeren ipv van netwerk adapter in en uit te schakelen.
Maar normaal is dat helemaal niet nodig. Misschien was de lease al verlopen. Geef anders je pc eens een vast ip en vul manueel de dns/gateway in.
me ps,s hebbe allebei vast ip adres maar geen gateway, gatway meot ik toch gewoon het ip van die andere pc in knallen?? ik weet verder niet wat dns is
Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"
DNS (domain Name server) zorgt ervoor dat je comp weet dat als jij www.tweakers.net inklopt dat je naar ip adres 213.239.154.20 toe wil. www.tweakers.net onthoudt wat makkelijker dan dat gekke ip geval
Je zei dat ze ook i-net access hebben ? Gebruik je dan een proxy of zo ? of winroute ? sygate ?Op zondag 03 februari 2002 10:38 schreef masternewman het volgende:
[..]
ik gebruik geen ics (mocht wille dat het werkte) , kan ik dan ergens in opstarten een line droppen die ipconfig /renew heet? (server is win2k)
me ps,s hebbe allebei vast ip adres maar geen gateway, gatway meot ik toch gewoon het ip van die andere pc in knallen?? ik weet verder niet wat dns is
Die ipconfig /renew doe je in de command shell.
Gewoon start->uitvoeren
cmd
dan krijg je de shell prompt en kan je ipconfig /renew
intypen
In het geval dat ze geen vast ip hebben.
Maar euh ???? Jij zegt dat ze allemaal een vast ip adres hebben
Het kan eventueel anders ook een arp probleem zijn maar dan is het wel erg raar.
Verwijderd
Hey hallo ,
Wek een oud topic , maar misschien het proberen waard.
ditzelfde probleem heb ik ook !
met mijn wirelesse 3com 3crwe554g72 router.
Als ik scohtends te computer aan zet en op internet wil moet ik eerst mijn wireless netwerk adapter uitschakelen/inschakelen.
Ik heb ook al geprobeerd om de alles op handmatig te zetten , maar dit werkt ook al niet !
DHCP staat op enable in de wireless router.
wie helpt mij ?
Wek een oud topic , maar misschien het proberen waard.
ditzelfde probleem heb ik ook !
met mijn wirelesse 3com 3crwe554g72 router.
Als ik scohtends te computer aan zet en op internet wil moet ik eerst mijn wireless netwerk adapter uitschakelen/inschakelen.
Ik heb ook al geprobeerd om de alles op handmatig te zetten , maar dit werkt ook al niet !
DHCP staat op enable in de wireless router.
wie helpt mij ?
wat zegt de dhcp server. Krijgt hij wel een request binnen of niet. BTW in zo'n geval mag je denk ik wel een nieuwe topic openen hoor
Verwijderd
hej trailblazer ,
hoe kan ik dat bekijken ,in de logs ?
anders wil ik wel een stukje van mn log posten ?
2004/02/06 21:05:53 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has connected with the device
2004/02/06 21:05:55 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has obtained IP address 192.168.1.74
2004/02/06 21:07:08 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has disconnected from the device
2004/02/06 21:07:15 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has connected with the device
2004/02/06 21:07:20 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has obtained IP address 192.168.1.74
dit is een stukje van mn logfile van de wifi router... je ziet dat hij een IP adress krijgt, maar dit komt daardat ik de adapter uitschakel en weer inschakel.
andere suggesties ?
groet
hoe kan ik dat bekijken ,in de logs ?
anders wil ik wel een stukje van mn log posten ?
2004/02/06 21:05:53 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has connected with the device
2004/02/06 21:05:55 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has obtained IP address 192.168.1.74
2004/02/06 21:07:08 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has disconnected from the device
2004/02/06 21:07:15 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has connected with the device
2004/02/06 21:07:20 : Wireless MAC address 00:0C:76:6F:E6:6E has obtained IP address 192.168.1.74
dit is een stukje van mn logfile van de wifi router... je ziet dat hij een IP adress krijgt, maar dit komt daardat ik de adapter uitschakel en weer inschakel.
andere suggesties ?
groet
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 20:44 ]
Verwijderd
hallo,
heb net voor de gein is even 2 computer hetzelfde ip gegeven. De ene computer handmatig geconfigureerd ( ip 192.168.1.74), en de andere computer ook dat ip gegeven (192.168.1.74) en deze op DHCP ingesteld.
Ik liet de computer met de dhcp opnieuw opstarten
niks gebeurde dr....
daarna de adapter van de dhcp computer uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
toen krijg hij het ip 192.168.1.2 toegewezen...
dhcp werkt dus wel maar niet goed....
ik moet dus teleksn als ik de computer opnieuw opstart mn adapter uitschakelen en weer inschakelen.....misschien is de dhcp functie van de router naar de klote ??
geef je reacties maar....
alvast bedankt
heb net voor de gein is even 2 computer hetzelfde ip gegeven. De ene computer handmatig geconfigureerd ( ip 192.168.1.74), en de andere computer ook dat ip gegeven (192.168.1.74) en deze op DHCP ingesteld.
Ik liet de computer met de dhcp opnieuw opstarten
niks gebeurde dr....
daarna de adapter van de dhcp computer uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
toen krijg hij het ip 192.168.1.2 toegewezen...
dhcp werkt dus wel maar niet goed....
ik moet dus teleksn als ik de computer opnieuw opstart mn adapter uitschakelen en weer inschakelen.....misschien is de dhcp functie van de router naar de klote ??
geef je reacties maar....
alvast bedankt
Geef die router eens een reset. Of update de firmware.
Pagina: 1