Extra geheugen in HP Laserjet IIIp ?

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb al jaren de HP Laserjet IIIp, die printer is nl. prima geschikt voor de dingen die ik ermee wil doen. Echter: de laatste tijd krijg ik regelmatig de melding dat het geheugen vol is; deze melding komt meestal als ik wat grotere plaatjes wil printen.

De vraag: weet iemand of het mogelijk is om extra geheugen voor deze printer te kopen? Zo ja: wat voor geheugen en hoe krijg ik dat in die printer?

Ik heb uiteraard her-en-der reeds gezocht op het internet, maar zonder resultaat.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Volgens deze site werkt meer geheugen alleen als je Postscript print. En zo zien die mem. boardjes eruit.

edit:

Waar ze te krijgen zijn weet ik niet. Denk alleen nog 2dehands.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Bij crucial kan geheuhgen kopen voor de 3P: http://www.crucial.com/uk/store/listparts.asp?model=LaserJet+IIIP&x=15&y=6

Module Size Price (ea.) Web Price (ea.) Qty. Order Part No. Part Details
4MB £33.99 £30.59 CT198469

De standaard 1MB is voor grotere plaatjes op een pagina niet genoeg. 4MB is meer dan genoeg. Helpt ook zonder Postscript.
Je zou trouwens ook eens kunnen kijken of je met 1MB toekomt door iets in je printerdriver te veranderen. Misschien kan je de lettertypen en de plaatjes op de computer laten rasteren ipv in de printer. Zoiets als lettertypen (en figuren) als bitmap staat er dan. Dat scheelt in geheugengebruik.

• pven
  • Niet online
Dank voor de reacties!
Op zondag 03 februari 2002 10:12 schreef Buick het volgende:
Volgens deze site werkt meer geheugen alleen als je Postscript print.
Die site heeft het over de snelheid bij Postscript-printjes, voor grafische plaatjes maakt het (hoop ik :)) wel uit.

Dat geheugen kost 60 USD of 34 GBP; dat is nogal wat voor een paar Mb, maar een nieuwe printer kost ook wel wat. Misschien dat ik eens in de nieuwsgroepen moet gaan zoeken.
Ik zal ook eens kijken hoe oud de driver is (denk heel oud, stond op winNT4-CD) die ik erop heb staan en wat er aan in te stellen is.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij heb ik nog wel ergens zo'n kaartje liggen.
Mocht je interesse hebben, plaats dan maar een berichtje, dan zoek ik hem op.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• pven
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 22:33 schreef ZeRoC00L het volgende:
Volgens mij heb ik nog wel ergens zo'n kaartje liggen.
Mocht je interesse hebben, plaats dan maar een berichtje, dan zoek ik hem op.....
Uiteraard heb ik interesse! Mail of ICQ me maar.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb vroeger ook zo'n printer gehad. De standaard 1 MB is net te weinig voor max resolutie (300 dpi), volledig papier vullend plaatje. Toen zaten er ook nog geen geheugenbesparende technieken (lees: compressie) in.
Ik heb er toen gewoon een reepje 8 MB EDO SIMM erin geprikt. Standaard reepje dus. Werkt perfect. Daarna heeft ie nooit meer gezeurd om geheugen tekort en hij kon zo'n 8-12 pagina's in het geheugen opslaan...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 08:55 schreef pven het volgende:

Uiteraard heb ik interesse! Mail of ICQ me maar.
Check je mail maar, ik heb nog een 4Mb kaartje.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1