Toon posts:

[php] mailform prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn scriptje:

<?php

$gend="Mr/Mevr: $gend \n";
$name="Naam: $name \n";
$mail="Email: $mail \n";
$text="Bericht: $text \n";
$subject="Onderwerp: $subject \n";

mail("blablabla@bla.nl", "$subject", "$gend $name $mail $subject $text",
"From: $mail\nReply=To: $mail");
echo "Mail verstuurd";
?>

Het probleem is deze regel code:

"From: $mail\nReply=To: $mail");

Ik heb die ergens van het net gehaald en die zorgt ervoor dat bij outlook het e-mail adres van de afzender ziet in plaats van het adres van de mailserver.

Maar om dit te laten werken moet ik deze 3 regels weglaten:

$mail="Email: $mail \n";
$text="Bericht: $text \n";
$subject="Onderwerp: $subject \n";

Want anders werkt ie niet.

Om een lang vaag verhaal kort te maken:

is er een andere manier om het email adres van de afzender in outlook te laten zien?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Spooksel

Spooksel!

mail("boe@boe.boe", "Onderwerp: $onderwerp", "Van: $naam\nBericht: $tekst","From:<verzin iets leuks>@$SERVER_NAME");

dit is wat ik in gebruik heb, en in het veld waar $naam en $tekst staan kan ik net zoveel zetten als ik zelf wil!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ben hierdoor een heel stuk verder gekomen, ik moet nog 1 dingetje weten. mijn script is nu:
<?php

mail("blabla@bla.nl", "Onderwerp: $subject", "Naam: $gend $name\n\nEmail: $mail\n\nOnderwerp:
$subject\n\nBericht: \n\n$text", "From: $mail\nReply=To: $mail");
echo "Mail verstuurd";
?>

Mijn vraag is:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat in mijn mail der woorden Onderwerp: Naam: Email: Bericht: dikgedrukt worden?

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Reply=To :?

is toch gewoon Reply-To :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 19:32 schreef Derranged het volgende:
Thanks ben hierdoor een heel stuk verder gekomen, ik moet nog 1 dingetje weten. mijn script is nu:
<?php

mail("blabla@bla.nl", "Onderwerp: $subject", "Naam: $gend $name\n\nEmail: $mail\n\nOnderwerp:
$subject\n\nBericht: \n\n$text", "From: $mail\nReply=To: $mail");
echo "Mail verstuurd";
?>

Mijn vraag is:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat in mijn mail der woorden Onderwerp: Naam: Email: Bericht: dikgedrukt worden?
dan zou je voor html moeten gaan gebruiken,

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Op zondag 03 februari 2002 19:32 schreef Derranged het volgende:
Mijn vraag is:

Dan moet je met HTML mail gaan werken. Daarvoor moet je een content-type instellen, MIME gebruiken en dan ipv een kaal bericht een html pagina sturen. Maar om het netjes te doen moet je dan al met een multipart/alternative werken, wat veel geklooi is.
Ik zou RFC's 2045-2049 een een beetje doorlezen en eens kijken naar de bron van een emailtje in outlook. Of ik zou het gewoon niet dikgedrukt laten. Kies maar....
Pagina: 1