Toon posts:

Delen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabelmodem en heb via een crosslinkkabel een netwerk lopen maar krijg het niet voor elkaar om op mijn tweede computer ook te kunnen internetten via delen internetverbinding.
Weet iemand hoe dit moet en wat de instellingen hiervoor zijn.
Ik gebruik WIN98SE

Verwijderd

Kan toch heel simpel met Internet Connection Sharing dat bij Win98SE zit. Daarmee is het echt kinderspel. Gewoon via een wizard.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook gedaan maar om de een of andere reden werkt het niet.
Misschien omdat de hoofdcomputer bij tcp/ip instellingen een automatisch ipadres krijgt.
Want vroeger met het gewone modem ging het wel goed maar via de kabel dus niet.

Verwijderd

de computer waar de modem aanzit, die krijgt een IP adres zodra je ICS instelt, iets met
196.68.0.1 (kweet niet ui m'n hoofd, maar hier lijkt het geloof ik op ;))

Je andere aangesloten computers moet je dan het IP uitzetten, en dus laten toewijzen door de server, als het goed is doet alles het nu.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

winroute gebruiken
op de hoofd pc 192.168.1.1 ofzo gebruiken
op de 2de pc de dhcp van winroute gebruiken of 192.168.1.2 gebruiken of iets in die geest
submask 255.255.255.0 bij allebei

werkt hier als een tiet

trouwens die internet share van win98se werkte bij mij ook nooit

Jsunnyreports

Verwijderd

Ik heb thuis op drie computers op het internet. :)
Gewoon met Sygate het is heel simpel!

Ik gebruik Win98 en 2000, werkt allemaal prima! ;)

Verwijderd

Ik gebruik zelf AllegroSurf, ook een simpel proggie. Te downloaden bij www.tucows.com

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met het delen van Internet bij een Basic ADSL aansluiting.

Hoe moet je dat aanpakken?

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 23:18
Het is me nu ook gelukt om het internet te delen.

Simpel: Configureer je host computer met IP adres 192.168.1.1
ga naar www.winroute.nl en download winroute 4.1 lite. Installeer dit programma alleen op de computer waarop de internet verbinding is aangesloten (de host computer dus). Op deze site vind je ook een handleiding hoe je je netwerk verder moet configureren (http://www.tinysoftware.com/manual/lite.html)

Configureer alle andere netwerkcomputers door naar networksettings te gaan, IP protocol toe te voegen (als je dat nog niet in het lijstje hebt staan), IP adres opgeven, 192.168.1.2 (elke volgende computer het laatste getal met 1 verhogen; 192.168.1.3, enz.), Gateway instellen met het IP adres van de host (192.168.1.1), DNS server instellen met het IP adres van de host (192.168.1.1). Restarten.

Voor alle computers geldt: Network mask 255.255.255.0.

Mocht je moeite hebben om zelf alles in te stellen, dan kan windows dat ook voor jouw doen door op alle client computers "Obtain an IP adres" te kiezen. (dit heb ik zelf nog niet geprobeerd)

Ik kan je aanraden om die handleiding te lezen die op bovengenoemde website staat.

Groeten
Pagina: 1