the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Sja een pixel blijft een pixel... dus afhankelijk van je resolutie zie je um al dan niet vloeiend(er) ALs je je monitor op 640x480 zet wordt ie nog karteliger en dikker.. that's life. Weinig aan te doen behalve de standaard antialiasing.
mijn tactiek is waarschijnlijk niet de beste, maar werkt wel goed...
Als ik weet hoe groot ik de print en alleen zwartwit, dan teken ik in een map die precies hetzelfde aantal pixels heeft als de printer... ook gebruik ik dan de 2-bits kleurdiepte..
bij afdrukken heb je dan geen conversie fouten en je kunt met mijn printer 0,08mm dikke lijnen maken... zonder uiveeg, of blok effecten...
[edit: ff vermelden dat ik een 300dpi printer heb, dat verklaart het rekensommetje voor de minimale lijn dikte]
Als ik weet hoe groot ik de print en alleen zwartwit, dan teken ik in een map die precies hetzelfde aantal pixels heeft als de printer... ook gebruik ik dan de 2-bits kleurdiepte..
bij afdrukken heb je dan geen conversie fouten en je kunt met mijn printer 0,08mm dikke lijnen maken... zonder uiveeg, of blok effecten...
[edit: ff vermelden dat ik een 300dpi printer heb, dat verklaart het rekensommetje voor de minimale lijn dikte]
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
punt is dat ik de lijn ook in 2 pixel heb, maar daar blijf je ook de kartels op zien.
Ik moet er een nette ansichtkaart van maken, en ik vind de kartels nou niet echt chique.
(ik ga eens even de gegevens van de printer nazoeken)
Ik moet er een nette ansichtkaart van maken, en ik vind de kartels nou niet echt chique.
(ik ga eens even de gegevens van de printer nazoeken)
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verhoog gewoon de resolutie van dat plaatje. Stel dat ie 72 dpi is, maak er bv 240 van (Epson printer) of 200 (HP printer). Je lijn die eerst 1 pixel was, is nu 3,3 pixel (240/72) en nog steeds even dik. Meer pixels, fijnere lijn. Wel de lijn tekenen nadat je de resolutie hebt verhoogd natuurlijk, en dan 3 pixels breed.
Je moet dan wel een bestandsformaat gebruiken dat dat ondersteund (b.v. tiff), anders wordt 't plaatje alleen maar uitvergroot (3,3 x).
Je moet dan wel een bestandsformaat gebruiken dat dat ondersteund (b.v. tiff), anders wordt 't plaatje alleen maar uitvergroot (3,3 x).
Niet direct noodzakelijk hoor.. een pixel is op het scherm nog steeds een pixel, dus of je nu 3000 pixels hebt op 300dpi of 3000 pixels hebt op 72 dpi, zolang je het niet print boeit het qua tekenen niets.Op zondag 03 februari 2002 01:44 schreef JAVA-Doctor het volgende:
Wat dacht je van 2 pixellijn antialias, of desnoods 3pixellijn antialias...
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Ter aanvulling:Op zondag 03 februari 2002 13:21 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Niet direct noodzakelijk hoor.. een pixel is op het scherm nog steeds een pixel, dus of je nu 3000 pixels hebt op 300dpi of 3000 pixels hebt op 72 dpi, zolang je het niet print boeit het qua tekenen niets.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10554740#10554740
Het beste wat je kan doen is toch die antialias erbij pakken, en proberen een beetje van je antialias weg te halen, door de magic wand erbij te pakken, een beetje met de tolerantie rommelen, en dan het witte selecteren.
Dan op del drukken, en kijken wat het resultaat is.
Is dat naar je wens, dan je printer op een lekkere hoge dpi zetten, en printen maar
Dan op del drukken, en kijken wat het resultaat is.
Is dat naar je wens, dan je printer op een lekkere hoge dpi zetten, en printen maar
Verwijderd
Ik moet dit toch ff kwijt, misschien dat er iemand is die een oplossing heeft.
Wat mij al geruime tijd is opgevallen in PSP is, dat tekst veeeeel minder anti-alias heeft dan een gewone lijn bijvoorbeeld. Echter, editten van een tekst in een vector layer gaat niet, en omzetten geeft meer anti-alias. Dus, misschien is er een mogelijkheid om een lijn te maken, met dezelfde hoeveelheid anti-alias als bij tekst bijvoorbeeld.
//einde beetje OT of speculatie
Wat mij al geruime tijd is opgevallen in PSP is, dat tekst veeeeel minder anti-alias heeft dan een gewone lijn bijvoorbeeld. Echter, editten van een tekst in een vector layer gaat niet, en omzetten geeft meer anti-alias. Dus, misschien is er een mogelijkheid om een lijn te maken, met dezelfde hoeveelheid anti-alias als bij tekst bijvoorbeeld.
//einde beetje OT of speculatie
Pagina: 1