Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mis een functionaliteit: Bladwijzer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Adjes :)

her en der lees ik over: "Binnenkort in dit theater DE nieuwe Forum-software".

Wat ik als functionaliteit hier best wel mis is een mogelijkheid om bij een Topic wat je wilt volgen een soort van "bladwijzer" te kunnen zetten tot waar je gebleven bent met lezen. Zeker met topics waarop veel en snel wordt gereplyed is het lastig om steeds weer terug te zoeken waar ik ook weer gebleven was.

In de Faq heb ik inmiddels wel verwijzing gevonden naar Hottopic en dat ook geinstalleerd; dit helpt uiteraard wel iets, maar ook hierbij moet je wanneer je niet 24/7 ingelogd bent gaan scrollen.

Concrete vraag:
1. Heb ik iets over het hoofd gezien in huidige Forum-software :? of is er hierin nog niet voorzien.
2. Komt dit in de nieuwe versie

Verwijderd

Dat zou inderdaad heel handig zijn ja. Moet opzich ook wel kunnen niet? Op een soort javascript manier meteen naar een bepaald deel van de scherm gaan (wat vaak gebeurt bij FAQs enzo).

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

Op zondag 03 februari 2002 01:35 schreef spoooky het volgende:
Dat zou inderdaad heel handig zijn ja. Moet opzich ook wel kunnen niet? Op een soort javascript manier meteen naar een bepaald deel van de scherm gaan (wat vaak gebeurt bij FAQs enzo).
Mja, in de FAQ's wordt gewoon 'hard verwezen' naar een bepaald deel dat van te voren al vast staat (html dus, alleen erg brak uitgelegd :P)

Verwijderd

Topicstarter
ja zoiets bedoel ik dus:) het zetten van een soort van End of Reading markering.

En het zal wellicht wel te scripten zijn maar dat gaat heel heel ver boven mijn petje.

[edit]
dit was een reaktie op spooky
Op een soort javascript manier meteen naar een bepaald deel van de scherm gaan
[edit]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Eigenlijk moet er per post een anchor zijn, zodat HotTopic direct naar een post kan springen. :) Maar ja, topix. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op zondag 03 februari 2002 02:04 schreef jelmervos het volgende:
Eigenlijk moet er per post een anchor zijn, zodat HotTopic direct naar een post kan springen. :) Maar ja, topix. :)
Per post een anchor is natuurlijk helemaal geen punt, en bij iedere post een knopje om die anchor op te slaan lijkt me ook niet echt lastig.. alleen wat lastig om 't fatsoenlijk in je database te plakken..

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op zondag 03 februari 2002 01:23 schreef nickles het volgende:
Lieve Adjes :)
Volgens mij neem je het iets te serieus hiero >:)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Op zondag 03 februari 2002 02:04 schreef jelmervos het volgende:
jouw post

-->
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12140741#12140741

Alle posts hebben toch gewoon een anchor?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Op zondag 03 februari 2002 10:26 schreef Wout het volgende:

[..]

jouw post

-->
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12140741#12140741

Alle posts hebben toch gewoon een anchor?
Leg me eens uit hoe je aan dat anchor komt, ik ben al lang aan het proberen om te linken naar een specifieke post, maar mij lukt het nooit... :(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 03 februari 2002 12:14 schreef Millennyum het volgende:

[..]

Leg me eens uit hoe je aan dat anchor komt, ik ben al lang aan het proberen om te linken naar een specifieke post, maar mij lukt het nooit... :(
klik op dit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gif icoon :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 12:18 schreef chem het volgende:

[..]

klik op dit: [afbeelding] icoon :)
daarom juist; ook bij reply verschijnt dat unieke postnummer in je browser-adresbalk; het IS er wel :)

Nu nog een mogelijkheid om er een bladwijzer naar te kunnen maken zonder dagelijks aantal keren favo's aan te moeten passen wat nogal rompslomp is

Iets voor Hottopic bakker Jelmervos? *D

• Millennyum
Op zondag 03 februari 2002 12:26 schreef nickles het volgende:

[..]

daarom juist; ook bij reply verschijnt dat unieke postnummer in je browser-adresbalk; het IS er wel :)

[..]
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar het lukt me echt niet. Ik probeer bv te verwijzen naar mijn eigen (eerste) post:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12142633#12142633

Maar dan krijg ik gewoon het begin van de pagina. Wat doe ik fout??

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 12:44 schreef Millennyum het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar het lukt me echt niet. Ik probeer bv te verwijzen naar mijn eigen (eerste) post:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12142633#12142633

Maar dan krijg ik gewoon het begin van de pagina. Wat doe ik fout??
Bij mij gaat ie goed hoor! :)

Ondersteunt jouw browser dat niet ofzo?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 20:12
In opera gaat het niet zo goed 8)7

• Millennyum
Op zondag 03 februari 2002 12:50 schreef BreadFan het volgende:

[..]

Bij mij gaat ie goed hoor! :)

Ondersteunt jouw browser dat niet ofzo?
Wat raar... ik dacht al dat ik dom was!

Ik gebruik Netscape 6. Nog meer mensen met dit probleem?

Verwijderd

Mozilla 0.97 ook hetzelfde probleem. Vandaag vers gebakken, dus helemaal up to date :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Komt omdat de pagina met javascriptjes opgebouwd wordt. Als er dan een anchor dynamisch opgebouwd wordt werkt die niet (in Mozilla 0.9.4 t/m 0.9.7 in ieder geval niet, eerder kan ik mij niet herinneren :+).

Misschien eens kijken of dit een bekende openstaande bug is...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

heeft volgens mij ook te maken met hoeveel replies per pagina je zit te kijken. Als dat al niet gelijk is, werkt het sowieso al niet meer (correct me if im wrong)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 februari 2002 18:33 schreef LuNaTiC het volgende:
heeft volgens mij ook te maken met hoeveel replies per pagina je zit te kijken. Als dat al niet gelijk is, werkt het sowieso al niet meer (correct me if im wrong)
mozilla van janjanjans staat op zelfde aantal reply's/page
dus daar ligt het niet (alleen) aan :?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt natuurlijk in een cookie het volgende opslaan:
[topicnummer]-[replyid]
Op die manier kan het forum daar een link van maken, die je weer verwijst naar het betreffende topic. Simpel. Geen database kosten ook nog :D
Pagina: 1