AMD doorfik beveiliging?

Pagina: 1
Acties:

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hey ik zit met 1 ding, wil graag AMD kopen maar is er nu iets aan doorbrand beveiliging?

Ik geloof dat als de fan stuk gaat, het moederbord je pc platgooit???

Ik wil wel een AMD maar ik heb al eens een nieuwe TB 1200 zien vaporizen en dat was 1x teveel.

Anders gewoon Intel P4 Northwood :9~

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

een amd xp heeft die optie maar dan moet je ook een mobo hebben die dit ondersteund

iStockphoto

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
shutdown temp in de bios instellen

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 01:24 schreef BlizzarD het volgende:
een amd xp heeft die optie maar dan moet je ook een mobo hebben die dit ondersteund
Idd, en zover ik weet is daarom die Processorcooler test van THG niet helemaal eerlijk. :{

C:\>_

Verwijderd

AMD heeft nog steeds geen thermische beveiliging zoals Intel. De XP/MP hebben nu wel een diode aanboord welke de temp checked maar het moederbord moet deze waarde uitlezen en dan het systeem uitschakelen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

als er een goed koelblok opzit dan zal de processor echt niet zo snel doorbranden zonder fan, eerder crashen. Maar dat kan je ook zien als een soort beveiliging... it's a feature :)

Verwijderd

Je kan instellen dat die bij 60C uitgaat of 65 of 70 of als de fan uitvalt of laagaantal toeren heb. Ik heb alles een keer getest en het wertk perfect :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 03 februari 2002 15:10 schreef G4s het volgende:
Je kan instellen dat die bij 60C uitgaat of 65 of 70 of als de fan uitvalt of laagaantal toeren heb. Ik heb alles een keer getest en het wertk perfect :)
ja maar je mobo moet dat wel ondersteunen, niet elk mobo heeft dat :(

iStockphoto

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ja, je kan zeggen ik koop die processor dan niet , je kan ook zeggen ik koop geen mobo wat dat niet ondersteund.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Gman
Op zondag 03 februari 2002 14:49 schreef schaduw het volgende:
als er een goed koelblok opzit dan zal de processor echt niet zo snel doorbranden zonder fan, eerder crashen. Maar dat kan je ook zien als een soort beveiliging... it's a feature :)
Maarjah als m'n koelblok scheef zit ben ik nog de l*l.

En het lijkt me toch dat het shutdown gebeuren nou onderhand standaard ondersteunt wordt!!!

• Gman
OW nog 1 ding...wat doet je moederbord?
Alleen shut down van Windows?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 04 februari 2002 11:26 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
OW nog 1 ding...wat doet je moederbord?
Alleen shut down van Windows?
Ik verwacht gewoon een power-off.. (Dat zou tenminste wel de bedoeling zijn.. Niet elke windows gaat via een shutdown ook echt uit.. En bovendien zijn er ook nog mensen die geen windows draaien).

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Als jij een gewone XP neemt op een gewoon moederbord is die zonder koeling binnen enkele seconden weg!
Dus grote kans dat shutdown temp in de bios er ook niet snel genoeg bij is....

Maar hoe heet die ondersteuning nou die er in dat filmpje voor zorgde dat die MP niet doorfikte?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 04 februari 2002 11:36 schreef DarkHelmet het volgende:
Als jij een gewone XP neemt op een gewoon moederbord is die zonder koeling binnen enkele seconden weg!
Dus grote kans dat shutdown temp in de bios er ook niet snel genoeg bij is....
Klopt.. in dat geval gaat de temperatuur binnen 0.1 seconde met honderden graden omhoog.. Dat kan het mobo nooit bijhouden..

Maar als je wel een heatsink hebt, is het verhaal heel anders! Dan stijgt de temperatuur niet zo snel namelijk!

Verwijderd

Mijn plankje (zie onder) ondersteund dit ook, en het werkt (tot nu toe) perfect

Verwijderd

Je kan ook een heatsink kopen dat niet aan de socket gaat, maar in die 4 gaten in je mobo. Die valt er van zn leven niet af als ie goed zit :)

Verder zou ik geen CPU uitzoeken op hoe die uitgaat e.d. Ik zou je budget vergelijken met wat je ermee wilt doen, dat als eerste...

• Gman
Op maandag 04 februari 2002 16:51 schreef Xeno het volgende:
Mijn plankje (zie onder) ondersteund dit ook, en het werkt (tot nu toe) perfect
Jah goed maar ik weet nog steeds niet wat het precies doet.

Spanning van de CPU af zou erg neat zijn.

[update]
Er is een interessant artikel verschenen wat perfect op dit topic aansluit! (zag het op de frontpage)

• afterburn
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Op maandag 04 februari 2002 09:48 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

[..]

Maarjah als m'n koelblok scheef zit ben ik nog de l*l.

En het lijkt me toch dat het shutdown gebeuren nou onderhand standaard ondersteunt wordt!!!
Sorry dat ik het zeg, maar als jij je koeler er scheef op zet en vervolgens domweg de spanning erop gooit, dan verdien je dat je processor eraf fikt. Je koeler goed plaatsen is wel zo elementair, als iemand die dat niet kan moet met z'n vingertjes van de ingewanden van een pc afblijven. Het enigste wat je er voor nodig hebt is een stel handen en een paar ogen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 06 februari 2002 12:39 schreef afterburn het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar als jij je koeler er scheef op zet en vervolgens domweg de spanning erop gooit, dan verdien je dat je processor eraf fikt. Je koeler goed plaatsen is wel zo elementair, als iemand die dat niet kan moet met z'n vingertjes van de ingewanden van een pc afblijven. Het enigste wat je er voor nodig hebt is een stel handen en een paar ogen.
Tis mij toch gelukt, mijn koeler had een verhoging om de core niet plat te drukken, maar die moest je dus eerst verwijderen :(

Waarom ze dat rommelding dan bij die koeler deden zou ik niet weten. Het zag er zo toch wel ERG logisch uit dat je dat moest gebruiken. Het zat ook niet in de weg om de core te koelen, maar creerde blijkbaar wel een iets te hoge verhoging, zodat de koeler boven de core zweefde...

En die P3 crashte steeds na 10 sec >:) was toen ik erachter kwam wel blij dat ik geen AMD had eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1